Гетеростереотипізація України у британській якісній пресі

  • М. В. Бутиріна Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара
  • Ю. С. Гаркавенко Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара
Ключові слова: гетеростереотипізація, мас-медіа, якісні британські видання, медіадискурс, медіаконтент

Анотація

Розвідку присвячено явищу гетеростереотипізації України на шпальтах якісних британських видань. Розглянуто передумови й чинники стереотипотворення на сучасному етапі, зумовлені актуальними мас-медійними та інформаційно-технологічними процесами у журналістській галузі. Серед таких вказано на піаризацію та гомогенізацію медіаконтенту, зменшення ролі журналістського чинника у створенні медіаповідомлень, посилення впливовості агенційних матеріалів тощо. Ідентифіковано основні гетеростереотипні форми, що репрезентують нашу країну. Вказано на домінування негативно конотованих концептів, що поєднуються у медіа дискурсі з етнонімом Україна.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Блавацький С. Таблоїдизація якісної преси у Великобританії / С. Блавацький // Вісник Львівського університету. Серія : Журналістика. — 2007. — Вип. 30. — С. 91—102.

2. Бодрунова С. С. Современные стратегии британской политической коммуникации / С. С. Бодрунова. — М. : Т-во науч. изданий КМК, 2010. — 423 с.

3. Бутиріна М. В. Стереотипи масової свідомості: особливості формування та функціонування у медіасередовищі : монографія / М. В. Бутиріна. — Дніпропетровськ : Слово, 2009. — 368 с.

4. Варех Н. В. Формування етнокультурних стереотипів у якісній британській пресі: структурні, функціональні й змістовні особливості : дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук із соц. ком. : спец. 27.00.04 — «Прикладні соціально-комунікаційні технології» / Н. В. Варех. — К., 2013. — 220 с.

5. Вартанова Е. Л. Медиаэкономика зарубежных стран / Е. Л. Вартанова. — М. : Аспект Пресс, 2003. — 336 с.

6. Владимиров В. М. Стереотипна структура і структура стереотипів масової свідомості / В. М. Владимиров // Вісник Київського міжнародного університету. Журналістика. Медіалінгвістика. Кіномистецтво. — Вип. 4. — К. : КиМУ, 2005. — С. 6—17.

7. Горська К. О. Медіаконтент цифрової доби: трансформації та функціонування : дис. на здобуття наук. ступеня докт. наук із соц. ком. : спец. 27.00.01 — «Теорія та історія соціальних комунікацій» / К. О. Горська. — К., 2016. — 416 с.

8. Завгородня Л. В. Стереотипи породження та сприймання журналістського твору (на матеріалі газетних текстів) : дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец. 10.01.08 — «Журналістика» / Л. В. Завгородня. — Черкаси, 2003. — 192 с.

9. Кирилова О. В. «The Guardian»: від другорядної манчестерської газети до одного з найбільш цитованого медіа світу / О. В. Кирилова // Вісник Дніпропетровського національного університету. Серія : Соціальні комунікації. — 2013. — № 12. — С. 60—67.

10. Михайлов С. А. Современная зарубежная журналистика : учебн. / С. А. Михайлов. — СПб. : Михайлова В. А., 2005. — 319 с.

11. Соколов В. С. Периодическая печать Великобритании : учеб. пособ. / В. С. Соколов, С. М. Виноградова. — СПб., 2000. — 112 с.
Опубліковано
2017-12-06
Як цитувати
Бутиріна, М. В., & Гаркавенко, Ю. С. (2017). Гетеростереотипізація України у британській якісній пресі. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (10), 10-15. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/9795
Розділ
ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ЖУРНАЛІСТИКИ