«Стереотип перехідного періоду»: медіастереотипізація України в якісних виданнях Великобританії, Німеччини та Франції

  • Ю. С. Гаркавенко Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
Ключові слова: гетеростереотип, етнонім, концепт, «стереотип перехідного періоду», субконцепт

Анотація

У пропонованій роботі розглянуто основні передумови формування у масовокомунікаційному дискурсі Великобританії, Німеччини та Франції стереотипних уявлень про Україну як про перехідне суспільство, що знайшло відображення в терміні «стереотип перехідного періоду». Явище перехідності обумовлюється високим рівнем концентрації у статтях на теми культури стереотипів стосовно України, що є показовим з точки зору уявлень про культуру як про основу формування будь-якого суспільства. Виокремлено ключові гетеростереотипи, які сприяють формуванню картини світу європейського читача та навіюванню певного іміджу нашої держави.

Завантаження

Посилання

Бердяев Н. А. Проблема человека (к построению христианской антропологии) / Н. А. Бердяев // Ступени. — 1991. — № 1. — С. 89.

Бердяев Н. А. Смысл истории / Н. А. Бердяев. — М. : Мысль, 1990. — 174 с.

Блаженный А. О Граде божьем / Августин Блаженный. — Минск : Харвест, 2000. — 484 с.

Бодрийар Ж. В тени молчаливого большинства, или конец социального / Ж. Бодрийар. — Екатеринбург : Уральск. ун-т, 2000. — 102 с.

Бурыкина Н. Б. Переходная эпоха и рефлексия исторического процесса [Електронний ресурс] / Бурикіна Н. Б. // Кіберленінка: електронна наукова бібліотека відкритого доступу. — Електронні дані. — № 118. — Режим доступу : http://cyberleninka.ru/article/n/perehodnaya-epoha-i-refleksiya-istoricheskogo-protsessa. — Дата звернення : 14.05.2017. — Назва з екрана.

Бутиріна М. В. Стереотипи масової свідомості: особливості формування та функціонування у медіа середовищі : монографія / М. В. Бутиріна. — Дніпропетровськ : Слово, 2009. — 368 с.

Варех Н. В. Формування етнокультурних стереотипів у якісній британській пресі: структурні, функціональні й змістовні особливості : дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук із соц. комунікацій : спец. 27.00.04 / Н. В. Варех. — К., 2013. — 220 с.

Владимиров В. М. Стереотипна структура і структура стереотипів масової свідомості / В. М. Владимиров // Вісник Київського міжнародного університету. Журналістика. Медіалінгвістика. Кіномистецтво. — Вип. 4. — К. : КиМУ, 2005. — С. 6–17.

Завгородня Л. В. Стереотипи породження та сприймання журналістського твору (на матеріалі газетних текстів) : дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец. 10.01.08 / Л. В. Завгородня. — Черкаси, 2003. — 192 с.

Кант И. Критика чистого разума / И. Кант. — М. : Мысль, 1994. — 591 с.

Кондорсэ Ж. А. Эскизные исторические картины прогресса человеческого разума / Ж. А. Кондорсэ. — М. : Госсоцэкгиз, 1936. — 266 с.

Лебон Г. Психология масс / Гюстав Лебон. — СПб. : Питер, 1995. — 320 с.

Ортега-и-Гассет Х. Восстание масс / Х. Ортега-и-Гассет. — М. : АСТ, 2001. — 509 с.

Пригожин И. Порядок из хаоса / И. Пригожин, И. Стенгерс. — М. : Прогресс, 1986. — 289 с.

Сайко Э. Переход как феномен социальной эволюции / Э. Сайко // Искусство и наука об искусстве в переходные периоды истории культуры. — М. : Министерство культуры РФ ; Гос. ин-т искусствознания ; Науч. совет по комплексной проблеме «История мировой культуры» РАН. — 2004. — С. 75–85.

Семенов Ю. И. Философия истории. Общая теория, основные проблемы, идеи и концепции от древности до наших дней. — М. : Соврем. тетради, 2003. — 776 с.

Сорокін П. А. Человек. Цивилизация. Общество / П. А. Сорокин ; [общ. ред., сост. и предисл. А. Ю. Согомонов ; пер. с англ.]. — М. : Политиздат, 1992. — 543 с.

Тард Г. Социальная логика / Габриэль Тард — СПб. : Соц.-психол. центр, 1996. — 500 с.

Энциклопедический словарь Ф. А. Брокгауза и И. А. Ефрона [Електронний ресурс] : [веб-сайт]. — Електронні дані. — Бібліотека «Вехи» : 2000–2016. — Режим доступу : http://www.vehi.net/brokgauz/. — Дата звернення : 10.05.2017. — Назва з екрана.

Опубліковано
2018-11-22
Як цитувати
Гаркавенко, Ю. С. (2018). «Стереотип перехідного періоду»: медіастереотипізація України в якісних виданнях Великобританії, Німеччини та Франції. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (11), 23-29. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/11654
Розділ
ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, СТРУКТУРИ ТА СТИЛІСТИКИ ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ТЕКСТІВ