Лонгрід як спосіб подачі інформації в сучасних інтернет-ЗМІ
Анотація
Активний розвиток технологій наприкінці ХХ століття сприяв істотним змінам в інформаційному середовищі загалом та у ЗМІ зокрема. Медіа перейшли від інформування до комунікування, в інтернет-ресурсах з’явився мультимедійний складник. Ці процеси сприяли появі нових жанрових форм, внесли зміни у шкалу професійних пріоритетів і стандартів написання текстів. Разом із трансформаціями медіа змінюються і споживачі інформаційних продуктів. Так, через велику кількість різноманітних ресурсів вони стають більш вибагливими. Тепер для задоволення їхніх потреб не достатньо просто інформувати, важливо вміти презентувати новини, події, факти. Отже, журналістам потрібно звертати увагу не тільки на зміст, але й на форму. У медійному просторі з’явився такий формат подачі інформації, як лонгрід. Це великий за обсягом текст, для оформлення якого застосовують різні мультимедійні елементи (відео, аудіо, фото, інфографіки, діаграми, карти тощо). За допомогою такого способу подачі матеріалу читачі можуть повністю «зануритися» в історію. Лонгрід вперше з’явився на сайті The New York Times у 2012-му році. Публікація називалася «Snowfall: The avalanche at Tunnel Creek» (Снігопад: Лавина в тунелі Крик). Цей матеріал ознаменував появу нового формату подачі інформації. В Україні перший лонгрід вийшов у березні 2014-го року на сайті «Українська правда. Життя». Прикметно, що з розвитком глобальної мережі з’явилася тенденція до зменшення об’єму матеріалів. В інтернеті популярністю користуються короткі інформаційні повідомлення, однак лонгріди не менш популярні. Секрет зацікавленості лонгрідами криється, перш за все, у креативному оформленні та простій подачі великого за обсягом тексту. Незважаючи на інтерес науковців до нових тенденцій журналістики та розвитку онлайн-медіа, лонгрід є мало вивченим. У статті розглянута історія появи та розвитку лонгріду, мультимедійні компоненти, які допомагають створити лонгрід, проаналізована тематика лонгрідів.