Структурний аналіз дискурсу публічної події в українських мас-медіа

  • О. Д. Зіненко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: мас-медіа, журналістика, публічні події, культурно-масові заходи

Анотація

Дослідження ефектів публічних подій шляхом моніторингу їх слідів у сучасному українському медіапросторі свідчить про наявність недостовірного та неповного висвітлення цього явища дійсності у ЗМІ. Така ситуація негативно впливає на формування громадської думки та зменшує довіру до журналістської діяльності. Актуальність дослідження публічних подій як явища масової комунікації дослідниця повʼязує із необхідністю визначення суспільних та медіа відносин у структурі дискурсу публічної з метою запобігання маніпуляційних впливів на фізичні та медіа-аудиторії через засоби масової інформації. Для більш поглибленого аналізу дискурсу публічних подій автор обирає комплексний підхід до аналізу медіадискурсу, запропонований українським дослідником Володимиром Куликом. Щоб визначити структуру дискурсу публічної події, дослідниця звертається до концепції чотирьох процедур Алена Бадью. На кожному рівні дослідник виділяє структурні елементи як маркери соціальної та медіа-взаємодії.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Більшість роздержавлених ЗМІ в регіонах продовжують демонструвати залежність від влади – аналітичний звіт за квітень 2019 року // Інститут демократії ім. Пилипа Орлика. – 2019. – 13 травня. – Режим доступу : http://idpo.org.ua/reports/2618-monitoring-report-april-2019.html

Будівська Г. Проблема vs. її вирішення: навіщо редакціям конструктивна журналістика / Г. Будівска [Електронний ресурс] // EJO. – 2017. – 4 cерпня. – Режим доступу : https://ua.ejo-online.eu/3642/etyka-ta-yakist/navishcho-redaktsiyam-konstruktyvna-journalistyka.

Бурдье П. Социология социального пространства / Пьер Бурдье ; пер. с фр. / отв. ред. Н. А. Шматко. – СПб. : Институт экспериментальной социологии ; Алетейя, 2007. – 288 с.

Бадью А. Манифест философии / Ален Бадью ; пер. с фр. – СПб. : Machina, 2003. – 184 c.

Дитяча площАРТка. Медіаплатформа [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.facebook.com/detart.kh/

Дорош М. Культурна журналістика: як вбудуватися у формат / М. Дорош [Електронний ресурс] // Media Sapiens. Детектор Медіа. – 2013. – 12 грудня. – Режим доступу : http://ms.detector.media/print/1411980811/kulturna_zhurnalistika_yak_vbuduvatisya_u_format/.

Зіненко О. Д. Медіапотенціал публічної події як об’єкт журналістської рефлексії / О. Д. Зіненко // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна – Серія : Соціальні комунікації. – 2017. – № 10. – С. 65–70.

Зіненко О. Д. Публічні події як інструмент медіаосвіти / О. Д. Зіненко // Тези Шостої міжнародної науково-методичної конференції з медіаосвіти та медіаграмотності. – 20–21 квітня, 2018 р. – С. 16–26.

Йоргенсен М. В. Дискурс-анализ. Теория и метод / Мариана В. Йоргенсен, Луиза Дж. Филлипс ; пер. с англ. – 2-е изд., испр. – Х. : Гуманитарный центр, 2008. – 352 с.

Культура і медіа: вийти з зачарованого кола [Електронний ресурс] // LB.ua. – 2015. – 25 червня. – Режим доступу : https://ukr.lb.ua/culture/2015/06/25/309324_kultura_i_media_viyti_z.html.

Кулик В. Медійний дискурс між відбиванням і творенням / В. Кулик // Кулик В. Дискурс українських медій : ідентичності, ідеології, владні стосунки. – К. : Критика, 2010. – С. 148–156.

Потебня А. А. Мысль и язык / Потебня А.А. // Слово и миф / А. А. Потебня – М. : Правда, 1989. – С. 158–168.

Хабермас Ю. Моральное сознание и коммуникативное действие / Ю. Хабермас. – СПб. : Наука, 2001. – С. 227–230.

У Харкові стартував дитячий арт-фестиваль [Електронний ресурс] // Сайт Харківської міської ради. – 2019. – 3 червня. – Режим доступу : https://www.city.kharkov.ua/uk/news/u-kharkovi-startuvav-dityachiy-art-festival-41747.html.

Филлмор Ч. Фреймы и семантика понимания / Филлмор Ч. // Новое в зарубежной лингвистике. – Вып. XXIII. – М. : Прогресс, 1988. – С. 22–254.

Adler A. Using wellbeing for public policy: Theory, measurement, and recommendations / Adler A., Seligman M. E. // International Journal of Wellbeing. – 6(1). – 2016. – P. 1–35. – doi:10.5502/ijw.v6i1.429.

Lasswell H. D. The structure and function of communication in society / In L. Bryson (Ed.), The communication of ideas (pp. 37–51). – New York : Harper and Row, 1948.

Zinenko O. Reversing the value of public space as a place of a public event realization / Zinenko O. // Spheres of culture / ed. by Ihor Nabytovych. – Vol. 17. – Lublin. – 2018. – P. 489–496.

Опубліковано
2019-12-21
Як цитувати
Зіненко, О. Д. (2019). Структурний аналіз дискурсу публічної події в українських мас-медіа. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (14), 27-35. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/14975
Розділ
ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, СТРУКТУРИ ТА СТИЛІСТИКИ ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ТЕКСТІВ