Довіра й емоційний інтелект як предиктори суб’єктивного благополуччя у студентів

  • Ірина Володимирівна Кряж Кафедра прикладної психології Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, пл. Свободи, 4, м. Харків, 61022Кафедра прикладної психології Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, пл. Свободи, 4, м. Харків, 61022 https://orcid.org/0000-0002-9616-5891
  • Наталя Володимирівна Левенець Кафедра прикладної психології факультету психології Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна, м. Харків, пл. Свободи, 4, м. Харків, 61022
Ключові слова: психологічне благополуччя; суб’єктивне благополуччя; задоволеність життям; довіра; емоційний інтелект

Анотація

В статті проведений теоретичний аналіз довіри та емоційного інтелекту як предикторів суб’єктивного благополуччя особистості. За результатами емпіричного дослідження, в якому взяли участь 54 студенти Харківського національного університету імені В.Н.Каразина, віком 17-23 років, підтверджено гіпотезу про те, що довіра опосередковує вплив емоційного інтелекту на суб’єктивне благополуччя у студентів. Ефект довіри як медіатора між емоційним інтелектом та суб’єктивним благополуччям найбільш виражений у відношенні когнітивного компонента. Запропоновано узагальнюючу структурну модель взаємозв’язків між довірою, емоційним інтелектом та суб’єктивним благополуччям.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Дубовик Ю. Б. Психологическое благополучие в пожилом и старческом возрасте: дис. на соискание науч. степени канд. психол. наук. Спец.: Психология зрелого, среднего и пожилого возраста
/ Дубовик Юлия Борисовна. – Москва, 2012. – 230 с.

Ильин Е. П. Психология доверия / Е.П.Ильин. – СПб.: Питер, 2013. – С. 273–274.

Кряж І. В. Довіра й емоційний інтелект як предиктори особистісного благополуччя студентів-психологів / І. В. Кряж, Н. В. Гранкіна-Сазонова // Психологія: реальність і перспективи. – 2017. – Вип.
8. – С. 137-143.

Лэнгле А. Фундаментальные мотивации экзистенции как действенная структура экзистенциально-аналитической терапии // Экзистенциальный анализ. Бюллетень. – Москва, 2009. – №1. – С. 9–31.

Орме Г. Эмоциональное мышление как инструмент достижения успеха / Г. Орме. – М: КСП+,
2003. – С. 20–27.

Осин Е. Н., Леонтьев Д. А. Апробация русскоязычных версий двух шкал экспресс-оценки
субъективного благополучия // Материалы III Всероссийского социологического конгресса. М.:
Институт социологии РАН, 2008.

Сергиенко Е.А. Тест Дж. Мэйера, П. Сэловея и Д. Карузо Эмоциональный интеллект MSCEITv. 2.0. Руководство / Е.А.Сергиенко, И.И.Ветрова. – М.: Изд-во «Институт психологии РАН», 2010. – 176 с.

Телесная психотерапия. Бодинамика: [пер. с англ.] / Ред.-сост. В. Б. Березкина-Орлова. – М. АСТ: АСТ Москва, 2010. – 409 с.

Шпак М.М. Емоційний інтелект як особистісний ресурс забеспечення психологічного благополуччя молодших школярів // Наука и освіта. – 2016. – №5. – С. 266-270.

Эриксон Э. Г. Детство и общество / пер. [с англ.] и науч. ред. А. А. Алексеев. — СПб.:Летний сад, 2000.

Bar-On R. The impact of emotional intelligence on subjective well-being / Reuven Bar-On // Perspectives in Education. – 2005. – 23 (2). – Р.41-61.

Burrus J. Emotional Intelligence Relates to Well-Being: Evidence from the Situational Judgment Test of Emotional Management / Burrus J., Betancourt A., Holtzman S., Minsky J., MacCann C., Roberts R.D. // Applied Psychology: Health and Well-Being. – 2012. – 4(2). – Р.151-166.

Carmeli A. The relationship between emotional intelligence and psychological well-being / Abraham Carmeli, Meyrav Yitzhak-Halevy, Jacob Weisberg // Journal of Managerial Psychology – 2009 – Vol. 24 Iss: 1. – P.66 – 78.

Diener E. Subjective well-being / E. Diener // Psychological Bulletin. – 1984. – 95(3). –Р.542-575. http://dx.doi.org/10.1037/0033-2909.95.3.542.

Harminder К. G. Emotional intelligence – an important determinant of well-being and employee behaviour: a study on young professionals / Harminder Кaur Gujral, Mehak Aneja // International Journal of Management, IT and Engineering. – 2012. – V.2 (8). – P. 322-339

Helliwell J. F. Trust and wellbeing / John F. Helliwell, Shun Wang // International Journal of Wellbeing. – 2011. – 1(1) – P.42-78.

Shaheen S. Emotional Intelligence In Relation To Psychological Well-Being among Students / S. Shaheen, H. Shaheen // International Journal of Indian Psychology. – 2016. – Volume 3, Issue 4. – No. 63.

Steiger J.H. Моделирование структурными уравнениями: Statistica. Глава 11. – StatSoft, 1995. – С. 3535–3698.

Zeidner M. The Emotional Intelligence, Health, and Well-Being Nexus: What Have We Learned and What Have We Missed? / Moshe Zeidner, Gerald Matthews, Richard D. Roberts // Applied Psychology: Health and Well-Being –2012. – Volume 4, Issue 1. – P. 1–30.
Опубліковано
2018-07-02
Як цитувати
Кряж, І., & Левенець, Н. (2018). Довіра й емоційний інтелект як предиктори суб’єктивного благополуччя у студентів. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія Психологія, (64), 26-32. Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/psychology/article/view/11041