Психогенний гіпервентиляційний синдром
Анотація
У статті наведено опис психогенного гіпервентиляційного синдрому у хлопця двадцяти п’яти років з невротичним минулим у вигляді кардіофобії, панічних атак, обсесій. На момент звернення клієнт скаржився на неможливість реалізувати повний глибокий вдих, тоді як поверхневе дихання залишалось інтактним. Постійні спроби клієнта реалізувати повноцінний вдих призводили до гіпервентиляції, а передчуття невдачі під час глибокого вдиху ставало одним із когнітивних факторів, підтримуючих симптом. На психогенну природу гіпервентиляції вказує наявність травматичної ситуації та відсутність патології під час соматичного огляду. Патогенним фактором у розвитку гіпервентиляції була не лише травматична ситуація, а також когнітивні установки суб’єкта, які не давали можливості справитися з психотравмою. Поступова нейтралізація патогенних когнітивних установок дозволила полегшити стан клієнта, а згодом повністю усунути симптом.
Завантаження
Посилання
Международная статистическая классификация болезней и проблем, связанных со здоровьем: 10-й пересмотр. – Женева ; Москва : Всемирная организация здравоохранения : Медицина, 1995. – Т. 1. – 691 с.
Shu B. C. Parental attachment, premorbid person-ality, and mental health in young males with hyperventilation syndrome / B. C. Shu, Y. Y. Chang, F. Y. Lee et al. // Psychiatry Research. – 2007. – Vol. 153(2). – P. 163–70.
Александер Ф. Психосоматическая медицина: принципы и применение / Ф. Александер. – М. : Ин-т общегуманитарных исследований, 2014. – 319 с.
Brian K. Hyperventilation Syndrome [Electron-ic resource] / K. Brian ; chief editor P. B. Ryland // Med-scape. – 2016. – Way of access : http://emedicine.med-scape.com/article/807277-overview#a3.
D’Alba I. Hyperventilation syndrome in adoles-cents with and without asthma. Pediatr Pulmonol / I. D’Alba, I. Carloni, A. L. Ferrante et al. // Pediatric Pulm-onology. – 2015. – Vol. 50(12) . – P. 1184–1190.
Авторське право (c) 2018 Дмитро Юрійович Хан
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.