Застосування ГІС при плануванні навчальних туристсько-краєзнавчих маршрутів на прикладі міста Умань Черкаської області

  • Інна Рожі Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
  • Оксана Браславська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Ключові слова: ГІС, туристсько-краєзнавча робота, маршрут, географічна освіта

Анотація

У статті розглянуто можливості розвитку географічної освіти та туристсько-краєзнавчої роботи в умовах застосування ГІС-технологій. Проаналізовано сучасний стан розвитку ГІС та туристсько-краєзнавчої роботи зі студентами-географами педагогічних ВНЗ. Описано застосування ГІС у туристсько-краєзнавчій роботі як ефективного засобу інвентаризації ресурсів та залучення ГІС для аналізу й моделювання наявних даних. Охарактеризовано програму Mapinfo, як геоінформаційну програму, за допомогою якої введенні дані відображаються в ілюстрованому вигляді.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Інна Рожі, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
аспірант
Оксана Браславська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
док. пед. н. професор

Посилання

1. Бубир Н. О. Використання геоінформаційних систем у географічному краєзнавстві / Н. О. Бубир, С. М. Єрмолович // Проблеми безперервної географічної освіти і картографії : збірник наукових праць. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2015. – Вип. 22. – С. 30–33.
2. Браславська О. В. Краєзнавство і туризм : навчальний посібник / О. В. Браславська. − Умань : ВПЦ «Візаві», 2013. – 304 с.
3. ГІС. Словник з кібернетики / [За ред. В. С. Михалевича]. – 2 е вид. – К., 1989. – 242 с.
4. Покась Л. Інноваційна педагогічна технологія як засіб формування методичної компетентності для роботи майбутнього вчителя географії / Л. Покась, О. Браславська // Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. – Умань : ФОП Жовтий О.О., 2015. – Вип. 11. – С. 66–74.
5. Костриця М. Ю. Туристично-краєзнавча робота в школі / М.Ю. Костриця. – К. : Рад. школа, 1985. – 128 с.
6. Костриця М. Ю. Шкільна краєзнавчо-туристична робота: навч. посібник / М. Ю. Костриця, В. В. Обозний. – К. : Вища шк., 1995. – 223 с.
7. Рудницька Н. Ю. Використання вчителями краєзнавчого матеріалу в навчально- виховному процесі: історико-педагогічний аспект / Н. Ю. Рудницька // Вісн. Житомирського держ. ун-ту ім. І. Франка. – 2003. – Вип 12. – С. 230–233.
8. Сербенюк С. Н. Картография и геоинформатика — их взаимодействие / С. Н. Сербенюк. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1990. – 159 с.
9. Серебрій В. Історичний аспект розвитку туризму в Україні / В. Серебрій // Фізичне виховання, спорт і туристсько-краєзнавча робота в закладах освіти : збірник наукових праць. – Переяслав-Хмельницький : ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», 2015. – 78-82 с.
10. Серебрій В. С. Проблеми краєзнавчої підготовки вчителя / В. С. Серебрій // Краєзнавство і туризм: освіта, виховання, стиль життя: матеріали ІІ міжнар. наук. практ. конф. (9-11 листопада 2000 р.) / голова ред. кол. В. С. Серебрій ; Херсонський держ. педагогічний ун-т, Українське географічне товариство. – К., 2000. – С. 69–72.
11. Тикунов B. C. Географические информационные системы : сущность, структура, перспективы / B. C. Тикунов // Картография и геоинформатика. Итоги науки и техники. Серия «Картография». – М. : ВИНИТИ АН СССР, 1991. – Т. 14. – С. 6-79.
12. Топузов О. М. Педагогические технологии как основа творческой деятельности учителя географии / О. М. Топузов, Л. П. Вишникина // Матеріали Всеукраїнського науково-практичного семінару. – Полтава : ПОІППО, 2006. – 130 с.
Як цитувати
Рожі, І., & Браславська, О. (1). Застосування ГІС при плануванні навчальних туристсько-краєзнавчих маршрутів на прикладі міста Умань Черкаської області. Проблеми безперервної географічної освіти і картографії, (23), 34-40. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pbgok/article/view/7064
Номер
Розділ
Статті