ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Ключові слова: інноваційні технології навчання, учитель фізичного виховання, новація, інновація, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

https://doi.org/10.26565/2074-8922-2025-84-27

Мета полягає в обґрунтуванні необхідності й можливості використання інноваційних технологій
навчання в діяльності вчителя фізичного виховання.
Методи. Задля досягнення мети застосовувалися такі загальнонаукові методи як: аналіз, аналогія,
порівняння, зіставлення, узагальнення, систематизація. Їх доповнювала низка емпіричних методів:
аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури, філософських творів, а також нормативної
документації.

Результати. Зміст фізкультурного виховання містить три основні напрямки: соціально-
психологічне, інтелектуальне й фізичне (рухове) виховання. Інноваційна діяльність у викладанні
фізичної культури розглядається як розвиток трьох основних етапів: генерування ідеї (у певному випадку
– наукове відкриття); розробка ідеї в прикладному аспекті; реалізація нововведення в практиці.
Формування інноваційної готовності вчителя фізичного виховання передбачає: свідомий аналіз
професійної діяльності на основі мотивів і диспозицій; проблематизацію й конфліктизацію педагогічної
дійсності; критичне ставлення до педагогічних нормативів; рефлексію й побудову системи змістів;
відкритість середовищу й професійним нововведенням; творчо-перетворююче ставлення до світу;
прагнення до самореалізації. Сьогодні впровадження інформаційно-комунікативних технологій в освітнє
середовище уроку фізкультури дозволяє підвищувати й стимулювати інтерес учнів, активізувати
розумову діяльність і ефективність засвоєння матеріалу, диференціювати та індивідуалізувати навчання,
підвищувати швидкість надання й засвоєння інформації, а також вести екстрену корекцію знань. Слід
відзначити, що розумова діяльність школярів на заняттях фізичною культурою з використанням
комп’ютера сприяє швидкому засвоєнню теоретичного матеріалу, а отримання знань і рухових навичок
стає інтенсивнішим та різноманітнішим.
Висновки. При організації та проведенні сучасного уроку фізкультури з використанням ІКТ,
можна успішно сполучати не тільки фізичну, але й розумову роботу, розбудовувати інтелектуальні й
творчі здібності здобувача освіти. Застосування сучасних педагогічних технологій у роботі вчителя
фізичної культури створює максимально сприятливі умови для розкриття не тільки фізичних, але й
духовних здатностей учнів, забезпечує творче застосування отриманих знань, умінь і навичок для
підтримки високого рівня фізичного й морального здоров’я, сприяє формуванню особистої фізичної
культури школярів.

In cites: Tkachenko O. V. (2025). Innovative technologies of training in activity of the teacher
physical training. Problems of Engineering Pedagogic Education, (84), 313-323.
https://doi.org/10.26565/2074-8922-2025-84-27 (in Ukrainian)

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Dubaseniuk, O. A. (2021). Technologies of professional and pedagogical training of future

teachers in the sphere of upbringing work. Innovative educational technologies in the theory and

practice of modern education: collection of materials of the scientific-practical conference, Kyiv.

https://surl.lu/atujax (In Ukrainian).

Semenenko, V., Telius, V. (2024). Physical education in the concept of the new ukrainian school:

problems and prospects. Sport Science Spectrum, 1, 104-108.

https://doi.org/10.32782/spectrum/2024-1-16 (In Ukrainian).

Sohokon, O., Donets, O., Novik, S., Fazan, V. (2024). Trends in improving professional training

of physical education specialists in HEI in Ukraine. Pedagogical Sciences, (1), 39–45.

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2024.1.308714 (In Ukrainian).

Tymoshenko, O. (2024). Informatization of the professional training of future teachers of

physical education in the conditions of distance education. Scientific Journal of the Dragomanov

Ukrainian State University. Series 15, (10(183), 231-236. https://doi.org/10.31392/UDU-

nc.series15.2024.10(183).42 (In Ukrainian).

Khoma, T. V., Syvokhop, E. E. (2024). A modern lesson of physical culture in the conditions of

the concept of the new ukrainian school. Pedagogical innovation: modernity and

perspectives, (5), 67-71. https://doi.org/10.32782/ped-uzhnu/2024-5-12 (In Ukrainian).6. Chernii, V., Nievorova, O., Nievorova, L. (2016). Complex use of means of physical training for

pupils with the weakened health. Conference Proceedings of the 4th International Scientific

Conference «Modern Problems of Management: Economics, Education, Health Care and

Pharmacy», (November 11 – 14, 2016, Opole, Poland), The Academy of

Management and Administration in Opole. https://www.wszia.opole.pl/wp-

content/uploads/2024/06/modernproblems_of_management_economics_education_health_care_a

nd_pharmcy.pdf#page=126 (In Ukrainian).

Shkarpeta, V. (2022). About teaching physical culture in 2022/2023 academic year.

Maibuttia, 19(690), 62-64. https://znayshov.com/FR/16758/Maybuttya_19-62-64.pdf#Text

(viewed 05 February 2025) (In Ukrainian).

Aksović, N., Bjelica, B., Jovanović, L., Milanović, L., Zelenović, M. Teaching methods in

teaching physical education. Italiaan Journal of Sports Rehabilitation

and Posturology. 2023. No. 10(24). Iss. 3. Vol. 3. Pp. 2452–2464.

https://www.researchgate.net/publication/350979264_Teaching_methods_in_teaching_physical_e

ducation

Babazhanov, O. Sh., Sharipov, T. K. (2016). Active learning methods in teaching physical culture

and sports. Young scientist: Special issue of the Urgench branch of the Tashkent university of

information technologies, 29.3 (133.3), 4-7. https://moluch.ru/archive/133/ .

Haiying Zhang. (2024). Innovation and Practice of Physical Training Teaching under the

Guidance of the New Era Spirit. Adult and Higher Education, Clausius Scientific Press, Canada,

(6), 26-31. https://doi.org/10.23977/aduhe.2024.060605 .

Islomova, Kh. F. (2021). Benefits of using innovative technologies in an activities of sports

teachers. Current research journal of pedagogics, 2(9), 119-122.

https://doi.org/10.37547/pedagogics-crjp-02-09-27 .

Lopatiuk, O. (2023). Innovative technologies in professional training of future specialists in

physical education classes. Education in the 21st Century, 5(1), 129-136.

https://doi.org/10.46991/ai.2023.1.129 ) (In Ukrainian).

Menescardi, C., Suárez-Guerrero, C., Lizandra, J. (2021). Training Physical Education Teachers

in the Use of Technological Applications. Apunts. Educación Física y Deportes, 144, 33-

https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2021/2).144.05 .

Sharipov, A. (2014). The Innovation Technologies of Modernizing Professional Preparing of

Specialists by Physical Training. Society. Integration. Education. Proceedings of the

International Scientific Conference May 23rd-24th, 2014, 3, 540-545.

https://doi.org/10.17770/sie2014vol3.736 .

Wang, Y., Wang, X. (2024). Artificial intelligence in physical education: comprehensive review

and future teacher training strategies. Frontiers Public Health, 12, 1-17.

https://doi.org/10.3389/fpubh.2024.1484848 .

Опубліковано
2025-06-30