ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Ключові слова: педагогічні умови, професійна компетентність, Нова українська школа, учитель Нової української школи, теоретичні методи дослідження, інтерактивні форми навчання, інформаційні технології

Анотація

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-71-13-21

Зміни, що відбулися в освіті, вимагають від сучасних учителів активного розвитку професійних
компетентностей. Концепція Нової української школи наголошує на тому, що випускники закладів
освіти повинні бути особистостями, патріотами та інноваторами. У статті розглядаються педагогічні
умови управління розвитком професійної компетентності учителів нової школи, що засновані на
аналізі науково-теоретичної та методичної літератури. Дослідження спирається на бачення проблеми
управління розвитком професійних компетентностей учителів різними сучасними науковцями, а
також містять серію теоретичних методів: методи аналізу та узагальнення наукових даних,
представлених у філософських, психолого-педагогічних, навчально-методичних та інструктивнометодичних джерелах.
При визначенні педагогічних умов управління розвитком професійної компетентності вчителя
роботи ми виходили з того, що будь-які уявлення щодо професійної компетентності вчителя є
похідними і залежать від того рівня знань, які склалися в суспільній думці, педагогічній теорії і
практиці про механізми і умови формування і розвитку людини; пануючої в означеному суспільстві
ідеології про сутність і призначення людини. У процесі дослідження було виявлено п’ять основних
педагогічних умов для ефективного управління розвитком професійних компетентностей учителів
Нової української школи: створити директору і його заступнику умови для розвитку професійної
компетентності вчителів: створити директору і його заступнику умови для розвитку професійної
компетентності вчителів; управління розвитком професійної компетентності вчителя Нової
української школи; пізнання вчителем себе, своїх намірів крізь призму розвитку своїх професійних
компетентностей; свідоме планування кожним учителем тих чи інших змін у собі, викликаних
потребами професійного міжособистісного спілкування і співпраці з іншими; упровадження
інтерактивних форм навчання, що забезпечують набуття вчителем досвіду пізнання і критичного
осмислення практики і навчання, виховання учнів за відповідними культурними зразками і нормами
професійної діяльності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##
Опубліковано
2025-03-03