Modern issues of giftedness: nature, structure and development

Abstract

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-61-129-136

Обдарованість складається з індивідуальної потенційної своєрідності задатків, сприятливого
соціального середовища та особистісного потенціалу, завдяки яким можна досягти значних успіхів у
певній галузі діяльності. Проблема обдарованості містить у собі цілий ряд аспектів: психологопедагогічний, методичний, організаційний, філософський, соціальний тощо. Самостійною та
багатоплановою проблемою є розгляд творчого потенціалу особистості, адже лише здійснення
комплексного підходу уможливлює врахування всіх можливих тенденцій та явищ.
У статті зазначається, що в сучасній психолого-педагогічній думці не існує універсального,
визнаного і прийнятого всіма дослідниками визначення поняття «обдарованість». Обдарованість в
ракурсі психологічних енциклопедичних даних визначають як більш загальну характеристику сфери
здібностей, також вказуючи на комплексний підхід до вивчення поняття (психофізіологічний,
психологічний та соціально-психологічний).
Звертається увага на історію дослідження природи обдарованості, її витоків та засад, при
цьому робиться акцент та аналіз важливого питання щодо сучасних наукових уявлень про
обдарованість, зміст, структуру та розвиток.

Downloads

Download data is not yet available.
Published
2025-02-26