КОМПЛАЄНС ЯК ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНИМ РОЗВИТКОМ НАУКОВОПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Одарченко В.І. Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0003-1268-0309
Ключові слова: комплаєнс, норма, закон, управління, професійний розвиток, науковопедагогічні працівники

Анотація

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-81-45-51

У статті розглянуто питання ролі комплаєнсу як механізму управління професійним розвитком
науково-педагогічних працівників комунального закладу вищої освіти.
У роботі автором теоретично проаналізовано значення комплаєнсу управління професійним
розвитком науково-педагогічних працівників комунального закладу вищої освіти. Досліджено
ключові аспекти комплаєнсу в контексті управління професійним розвитком працівників освітнього
сектору. Досліджені погляди науковців щодо визначення поняття «комплаєнс». Теоретично доведено,
що комплаєнс виступає важливим інструментом управління професійним розвитком науковопедагогічних працівників, особливо в сучасному середовищі зростаючих вимог до якості освіти та
дотримання стандартів. Сутність поняття «комплаєнс» розглядається через призму дотримання
законів, нормативів, процедур та етичних стандартів у контексті управління професійним розвитком.
Автором статті визначені такі функції комплаєнсу, як: забезпечення відповідності внутрішнім та
зовнішнім вимогам, мінімізація ризиків порушення законодавства та стандартів.
У роботі розглядаються сучасні практики управління та регулювання професійним розвитком
науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти. Досліджено досвід застосування
комплаєнсу в освітній системі США. Акцентовано увагу на вплив законодавства, нормативних актів
та культури дотримання правил на ефективність управління професійним розвитком працівників
вищої освіти.
У дослідженні пропонуються конкретні прийоми управління професійним розвитком, що
можуть включати в себе розробку програм навчання, моніторинг і оцінку результатів розвитку, а
також впровадження механізмів стимулювання та мотивації працівників.
На прикладі організації освітнього менеджменту в Комунальному закладі «Харківська
гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради розглянуто законодавчі та нормативні
документи, що встановлюють та визначають принципи, функції управління.

Завантаження

Опубліковано
2025-03-10