Сучасні тенденції світового ринку ІТ-аутсорсингу
Анотація
У статті визначені відмінні риси аутсорсингу як послуги та мета його застосування; розкрито економічну сутність аутсорсингу, що полягає в побудові системи відносин між організаціями, які передають і приймають на себе виконання окремих видів діяльності на основі укладених довгострокових угод; розглянуто основні сегменти сучасного світового ринку аутсорсингу − аутсорсинг інформаційних технологій (IT-аутсорсинг) та аутсорсинг бізнес-процесів (BPO-аутсорсинг), їх відмінні риси, темпи зростання, а також практичні результати застосування аутсорсингу. Виявлені наслідки високого попиту на послуги аутсорсингу в сфері високих технологій та НДДКР, що обумовлюють трансформацію аутсорсингу бізнес-процесів в аутсорсинг управління знаннями (Knowledge Process Outsourcing, KPO).
Проаналізовано динаміку та визначено сучасні тенденції розвитку світового ринку аутсорсингу. Визначені провідні країни за обсягами витрат на аутсорсинг бізнес-процесів, виявлено основних постачальників і споживачів послуг ІТ-аутсорсингу в світі. Узагальнено переваги використання IT-аутсорсингу та аутсорсингу бізнес-процесів в умовах пошуку оптимальних шляхів підвищення конкурентоспроможності економіки України.
За результатами дослідження зроблено висновок, що світовий ринок аутсорсингу наукомістких високотехнологічних послуг являє собою глобальний механізм, що забезпечує взаємодію суб'єктів господарювання щодо здійснення угод, предметом яких виступають інтелектуальні послуги. До числа основних тенденцій розвитку ринку можна віднести динамічне зростання і посилення конкуренції, залучення нових країн і регіонів, поява нових учасників ринку, а також підвищення попиту на наукоємні послуги.Завантаження
Посилання
Анікін Б.А. Аутсорсинг і аутстаффінг: високі технології менеджменту : Учеб. Допомога / Б. А. Анікін, І. Л. Руда. – М. : ИНФРА – М, 2006. – С. 71.
Аутсорсинг: створення високоефективних і конкурентоспроможних організацій : Учеб. посібник / За ред. проф. Б.А. Анікіна. – М. : ІНФРА-М, 2003. – 187 с.
Єрофєєва В.А. Облік, інформація, управління: прямі і зворотні зв'язки. / В. А. Єрофєєва. – М. : Фінанси і статистика, 2008. – 192 с.
Аалдерс Р. Аутсорсинг: практичне керівництво / пер. з англ. / Р. Аалдерс. – М. : Альпіна Бізнес Букс, 2003. – С.147.
Спарроу Е. Успішний ІТ-аутсорсинг − пер. з англ. / Є. Спарроу. – М. : Кудіц-образ, 2009. – 322 с.
Бравар Ж.-Л. Ефективний аутсорсинг: розуміння, планування та використання успішних аутсорсингових відносин/ Бравар Жан Луї, Морган Роберт: [пер. з англ.]. – Дніпропетровськ : Баланс Бізнес Букс, 2007. – 288 с.
Матвій І. Є. Особливості розвитку ІТ-аутсорсингу в Україні / І. Є. Матвій // Національний університет «Львівська політехніка», кафедра менеджменту організацій. – Л., 2013.
Ноздріна Л.В. Аутсорсинг ІТ-проектів в Україні / Управління проектами: стан та перспективи // Тези доп. VIII Міжнар. наук.-практ. конф. – 2012. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : web-site: conference.nuos.edu.ua
Герасимчук Ю. О. Історичний розвиток аутсорсингу, переваги та можливості, ризики аутсорсингу / Ю. О. Герасимчук // Збірник наукових праць ДЕТУТ. Серія «Економіка і управління». – К., 2004. – № 23-24. – С. 284.
Аутсорсинг / под ред. Н. А. Коник. − М. : КНОРУС, 2008. – 175 с.
Селіна М.В. Тенденції розвитку та ефективність використання аутсорсингу на світових ринках ділових послуг / М. В Селіна. − 2011. – С. 224.
Knowledge Process Offshoring (KPO): A Balanced View of an Emerging Market (Electronic resource). Accessed mode : http://www.tpi.net/pdf/researchreports/KPO_ResearchReport.pdf
International Association of Outsourcing Professionals Outsourcing trends 2011 (Electronic resource). – Accessed mode : http://www.kellyocg.com/uploadedFiles/Content/Knowledge/Ebooks/6_Key_Trends_in_Outsourcing.pdf
Outsourcing – Global market size 2013. (Electronic resource). – Mode of access : http://www.statista.com/statistics/189788/global-outsourcing-market-size
The Global ISG Outsourcing Index / Fourth Quarter and Full Year 2013 / Market Data and Insights. (Electronic resource). – Mode of access : http://www.isg-one.com/pdf/index/4Q13-ISG-Outsourcing-Index.pdf
11 The Global ISG Outsourcing Index / Fourth Quarter and Full Year 2013 / Market Data and Insights. (Electronic resource). – Mode of access http://www.isg-one.com/pdf/index/4Q13-ISG-Outsourcing-Index.pdf
The global outsourcing report: Opportunities, Costsand Risks 2011 (Electronic resource).− Accessed mode : http://www.markminevich.com/pdf/WB_FINAL.PDF
Forecast Overview: Business Process Outsourcing, World wide, 2015 (Electronic resource).− Accessed mode : https://www.gartner.com/doc/3055219/forecast-overview-business-process-outsourcing
User Survey Analysis: HR BPO Market Faces Make-or-Break Hurdlesin Global User Adoption, 2008 (Electronic resource). −Accessed mode : https://www.gartner.com/doc/844332
Gartner's 30 Leading Locations for Offshore Services, 2014 (Electronic resource). Accessed mode: https://www.gartner.com/doc/2667522/gartners--leading-locations-offshore
Reduce Costand Risk: Conduct a Benchmark Before Signing a BPO Deal. 2009 (Electronic resource).−Accessed mode : https://www.gartner.com/doc/870312/reduce-cost-risk-conduct-benchmark
The global outsourcing report: Opportunities, Costsand Risks 2011 (Electronic resource).− Accessed mode : http://www.markminevich.com/pdf/WB_FINAL.PDF
Knowledge Process Outsourcing: Unlocking top-line growth by outsourcing «thecore», 2008. (Electronic resource).−Accessed mode : http://www.aranca.com/about-aranca/media-center/press-releases/117-aranca-featured-in-kpmgs-knowledge-process-outsourcing-unlocking-top-line-growth-by-outsourcing-qthe-coreq-2008-study
The Offshore Services Global Value Chain, 2010. [Electronic resource].−Accessed mode : http://www.cggc.duke.edu/pdfs/CGGC-CORFO_The_Offshore_Services_Global_Value_Chain_March_1_2010.pdf
Global Sourcing Trends 2011. [Electronic resource].−Accessed mode : http://www.computerweekly.com/opinion/Global-sourcing-trends-in-2011