МАРКЕТИНГОВІ ІННОВАЦІЇ ЯК ЗАСІБ ВДОСКОНАЛЕННЯ БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ

  • М. С. Рахман Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Площа Свободи, 4, Харків, Харківська область, 61000, Україна https://orcid.org/0000-0001-7408-4049
  • Д. В. Мангушев Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Площа Свободи, 4, Харків, Харківська область, 61000, Україна https://orcid.org/0000-0001-8795-164X
Ключові слова: маркетинг, банківський продукт, репутаційний капітал, рейтинг, інновації, прогноз

Анотація

Високий ступінь політизації економіки України призвів до загострення проблем в банківському секторі, який сьогодні практично припинив виконувати свою функцію креди­тування бізнесу. Для ефективного функціонування банківської системи, в умовах зростаючої конкуренції і комерціалізації банківської діяльності, її управління передбачає: об’єктивне визначення поточного і бажаного стану, скоординоване управління фінансовими ресурсами, розробку гнучких стратегій, вибір інноваційних управлінських рішень, розвиток нових сегментів, банківських послуг і методів обслуговування.

Мета статті полягає у дослідженні впливу маркетингових інновацій на стабілізацію й розвиток банківської системи України в умовах політичної, економічної та соціальної кризи.

В статті розглянуто своєрідність банківських послуг з точки зору маркетингу,  процес створення банківського продукту та фактори, що на нього впливають. Проведено дослідження сучасного стану структури та динаміки основних показників розвитку банківської системи України, виділені причини та проблеми. На основі розглянутої моделі ділової репутації, складових репутаційного капіталу та процесу формування «синтетичного підходу» до клієнта запропоновані шляхи стабілізації банківської системи  України.

Проаналізовані елементи банківського маркетингу: рівень процентних ставок, вплив  різ­номанітних рейтингів та динаміку конкурентних позицій ПАТ «Акцент-Банку»; побудовано прогнозні моделі розвитку його окремих фінансових показників методом багатоканальної авторегресії.

Обґрунтовано висновки. З метою покращення банківського маркетингу запропоновано: підтримку ефективної системи комунікацій, інноваційну діяльність для залучення клієнтів, розробку реальних стимулів щодо зростання  національних заощаджень та інвестування в розвиток економіки.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Фінансова звітність банків України. Національний банк України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.bank.gov.ua/control/uk/publish/category?cat_id=359492

2. Лютий І. О. Банківський маркетинг : підручник / І. О. Лютий, О. О. Солодка. – К. : Центр учбової літератури, 2009. – 776 с.

3. Кириченко О. А. Банківський менеджмент : навчальний посібник / О. А. Кириченко, І. В. Гіленко, С. Роголь, С. В. Сиротян, О. Нємой. – К. : Знання-Прес, 2002– 438 c.

4. Маркетингові дослідження : навчальний посібник / В. А. Полторак. – К. : Центр учбової літератури, 2003. – 387 с.

5. Нікітін А. В. Маркетинг у банку / А. В. Нікітін. – К. : КНЕУ, 2001. – 170 с.

6. Романенко Л. Ф. Банківський маркетинг : курс лекцій / Л. Ф. Романенко, А. В. Коротєєва Відкритий міжнародний ун-т розвитку людини «Україна». – К. : Університет «Україна», 2007. – 170 c.

7. Рахман М. С., Маркетингове дослідження кон’юнктури ринку банківських послуг України / М. С. Рахман, Д. О. Поцелуєва. // М. І. Туган-Барановський: творча спадщина та сучасна економічна наука: матеріали міжнародної науково-практичної конференції до 150-річчя з дня народження М. І. Туган-Барановського (15–16 жовтня 2015 року) відп. ред. О. І. Давидов  Х. : Видавництво ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2015. – 523 с. – С. 234–241.

8. Ткачук В. О. Маркетинг у банку : навчальний посібник / В.О. Ткачук. – Тернопіль: Синтез-Поліграф, 2006. – 225 с.

9. Завадська Д. В. Маркетинг у банку : теорія та методологія / Д. В. Завадська, Л. В. Жердецька, Л. В. Кузнєцова. – Одеса: Атлант, 2010. – 717 с.

10. Дмитришин Л. І. Розробка механізму формування стратегій управління банківською системою України / Л. І. Дмитришин, І. І. Благун // БІЗНЕСІНФОРМ – № 11. –2014. – С. 238–243.

11. Денисова Д. Очень высокое чувство такта. Интервью с Самвелом Аветисяном / Д. Денисова // Эксперт. – М. – 2005. – № 42. – 7–13 ноября. – С. 48.

12. Семів Л. К. Формування стратегії управління репутаційним капіталом банківських установ / Л. К. Семів, К. В. Куценко // БІЗНЕСІНФОРМ. – 2014. – № 8. – С. 253–257.

13. Дзямулич О. С. Репутаційний капітал як основа репутаційної системи суб’єктів підприємництва / О. С. Дзямулич – Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. – 2014. – Вип. 9–1. – Ч. 4. – С. 52–55.

14. The RepTrak™ System Electronic resourse // Reputation Institute. – Режим доступу : http://www.reputationinstitute .com/thought-leadership/the-reptrak-system

15. Куценко К. В. Вплив рівня репутаційного капіталу на конкурентоспроможність банків / К. В. Куценко // Інвестиції: практика та досвід. – 2014. – № 17. – С. 69–71.

16. Карчева І. Я. Теоретичні та практичні аспекти забезпечення ефективності інноваційної діяльності банків / І. Я. Карчева // БІЗНЕСІНФОРМ – № 6. – 2014. – С. 343–347.

17. Bankografo.com [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.plus.bankografo.com/reports/depozyty-2015-december-analitychnyj-ogliad-bankiv.html

18. Асоціація українських банків [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.aub.com.ua.

19. Міністерство фінансів України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.minfin.gov.ua.
Опубліковано
2016-09-08
Як цитувати
Рахман, М. С., & Мангушев, Д. В. (2016). МАРКЕТИНГОВІ ІННОВАЦІЇ ЯК ЗАСІБ ВДОСКОНАЛЕННЯ БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна серія «Економічна», (90), 51-63. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/economy/article/view/6268
Номер
Розділ
Фінанси, банківська справа та страхування