Роль закладів вищої освіти у розвитку стартап-екосистеми (на прикладі Львівських ЗВО)

  • А.В. Мазур Львівський національний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0003-3506-4779
Ключові слова: освітні заклади, заклади вищої освіти, стартап, стартап-екосистема, підприємництво

Анотація

Освітні заклади є активними учасниками у екосистемі стартапів, вони створюють умови для розвитку стартап-ідей на базі закладів вищої освіти та у співпраці з міжнародними партнерами та бізнесом. У статті проведено аналіз діяльності університетів міста Львова, а саме Національний університет «Львівська політехніка», Український католицький університет, Львівський національний університет імені Івана Франка у напрямку стартапів. Університети мають високі рейтинги у міжнародних рейтингах QS World University Rankings, Top 50 Universities in Europe for Startups, Top Universities for Startups in Europe by Educations.com, U-Multirank World University Rankings, що вказує на вагомий напрямок підтримки та розширення можливостей для підприємницької освіти. Найбільше підґрунтя для створення стартап-середовища у Львівській області створили Національний університет «Львівська політехніка» та Український католицький університет. При закладах вищої освіти діють Центр підприємництва УКУ,  акселераторські програми, Tech StartUp School  при Львівській політехніці, які активно сприяють реалізації стартап-ідей серед студентської молоді. У Львівському національному університеті ім. І. Франка реалізуються інноваційні бакалаврські програми у партнерстві з Львівським ІТ-кластером та відбуваються щорічні стартап-події, в рамках яких відбувається трансфер технологій, запрошуються  іноземні інвестори та презентації студентських стартапів. Проведене опитування серед студентів, які обрали дисципліну вільного вибору «Start-up менеджмент», показало, що значна більшість студентів погодилися з тим, що такий курс є важливим для розвитку їхньої професійної компетентності, практичним і відповідним до сучасних реалій економіки. Структура курсу, яка включала лекції, гостьові лекції та практичні заняття, була визнана студентами корисною для розвитку знань і навичок у сфері підприємництва та стартапів. Крім того, очікування студентів від курсу в основному виправдалися, а курс мотивував значну частину студентів продовжувати працювати над створеними ними стартапами. Однак під час дистанційної групової роботи виникли деякі труднощі, що вплинуло на ефективність командної роботи. Розвиток стартап-середовища на базі закладів вищої  дає студентам можливість розвивати підприємницькі навички, які вони можуть застосувати в реальному світі. Створюючи стартап, студенти можуть навчитися виявляти та вирішувати проблеми реального світу, працювати спільно в командах і розвивати низку підприємницьких навичок, таких як креативність, інновації та ризиковість.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

А.В. Мазур, Львівський національний університет імені Івана Франка

аспірантка кафедри менеджменту

Посилання

Podolchak, N. Yu., Karkovska, V. Ya., & Levitska, Ya. V. (2021). Ecosystems of startup development as a principle of implementation of state innovation policy. Investments: Practice and Experience, 8, 82-87. doi: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2021.8.82.

Tymoshenko, M. V. (2022). Innovative startups as a factor of economic development: the best world practices and experience of Ukraine. New Notes of Lviv University of Business and Law, 23, 13-20. doi: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.6642172.

Novak O., Musiichuk S., Zuenko S. (2020 )Management culture: the role of university startups. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5, 193-198. doi: https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-5/193.

Fritsch M., Aamoucke R. (2015) Fields of knowledge in higher education institutions, and innovative start-ups: An empirical investigation. Regional, 96, 1-27. DOI: https://doi.org/10.1111/pirs.12175.

QS World University Rankings by Subject 2021: Engineering and Technology. (2021). Retrieved from https://www.topuniversities.com/university-rankings/university-subject-rankings/2021/engineering-technology.

Times Higher Education World University Rankings 2021: Engineering and IT. (2021). Retrieved from https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2021/subject-ranking/engineering-and-IT#!/page/0/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats.

U-Multirank 2020-2021: Lviv Polytechnic National University Rankings. (2021). Retrieved from https://www.umultirank.org/study-at/lviv-polytechnic-national-university-rankings/.

THE Impact Rankings 2021: Innovation Impact. (2021). Retrieved from https://www.timeshighereducation.com/rankings/impact/2021/innovation-impact#!/page/0/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/undefined.

Startup Genome. (2020). Global Startup Ecosystem Report 2020. Retrieved from https://startupgenome.com/report/gser2020.

Accelerator for student startups Ideas Lab (2023). Retrieved from https://ucucfe.com.ua/education/programs/inkubator-dlya-studentskyh-startapiv-ideaslab/.

Ukrainian Catholic University. (2021). Successful startups in Ukraine: the Center for Entrepreneurship of UCU shared the results of its work. Retrieved from https://ucu.edu.ua/news/uspishni-startapy-v-ukrayini-tsentr-pidpryyemnytstva-uku-podilyvsya-rezultatamy-roboty/.

Tech StartUp School (2012-2022). Lviv Polytechnic National University. Retrieved from https://tsus.lpnu.ua/tech-acceleration-program.

Lviv IT Cluster. (n.d.). IT Expert Project. Retrieved from https://itcluster.lviv.ua/projects/it-expert/.

Ivan Franko Lviv National University. (2022). Promising startups presented at Lviv University. Retrieved from https://lnu.edu.ua/u-lvivskomu-universyteti-prezentuvaly-perspektyvni-startapy/.

Student Survey for the Course. (n.d.). Retrieved from https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfogDqkCFh86Csz2ivemddpIyjF2MXRgZ4KFd4xDCZOfm-tpA/closedform.

Опубліковано
2023-06-30
Як цитувати
Мазур, А. (2023). Роль закладів вищої освіти у розвитку стартап-екосистеми (на прикладі Львівських ЗВО). Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна серія «Економічна», (104), 89-99. https://doi.org/10.26565/2311-2379-2023-104-10