РЕСУРСНА СКЛАДОВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА

  • Serhii Tkachenko Харківський національний університет внутрішніх справ https://orcid.org/0000-0002-5816-4185
  • Оlexandra Golovko Харківський національний університет внутрішніх справ https://orcid.org/0000-0001-8137-5944
Ключові слова: менеджмент, економічний потенціал, стратегії розвитку, ресурси

Анотація

В статті розглянуто елементи розвитку міжрегіональних відносин, що призвели до створення нових підприємницьких структур. Визначено основні напрями міжрегіонального співробітництва суб’єктів господарювання та здобуття частки нового ринку, а саме за рахунок створення нової організаційної структури, у тому числі спільного підприємства; участі в капіталі кампаній; надання франшизи на розширення діяльності суб’єктів господарювання. За рахунок аналізу наукових досліджень щодо поняття «економічний потенціал підприємства» визначено його основні ознаки, які ґрунтуються не лише на забезпеченні стратегічного рівня конкурентоздатності, а й на формуванні відповідного ринку товарів та послуг, що формуються під впливом особливостей ринкової кон’юнктури. Набуло подальшого розвитку визначення економічного потенціалу, як спрямованого на досягнення певного рівня визначених цілей та результатів, за умов наявних ресурсів та стратегічних перспектив. Здійснено групування складових стратегії розвитку економічного потенціалу підприємства за предметними складовими ринкового, виробничого та фінансового потенціалу. Доведено, що система глобалізаційних перетворень і розмитість економічних кордонів, де основним критерієм є економічна доцільність, визначає можливість проникнення і шляхом входження підприємства як промислових одиниць в глобальну економіку. Проаналізовано ознаки зміцнення стратегічних ресурсних позицій підприємств та виділено фактори додаткового аналізу, які здатні формувати стратегічний економічний потенціал підприємства, або навпаки обумовлюють додаткові витрати і небезпеку виходу на нові ринки та просування товарних ресурсів. За рахунок формалізації сукупності стратегічних факторів, спрямованих на зміцнення операційних критеріїв господарювання, виділено перспективні напрями реалізації міжрегіональної парадигми розвитку економічного потенціалу підприємства, заснованої на інструментах стратегічного просування номенклатурних позицій.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Serhii Tkachenko, Харківський національний університет внутрішніх справ

кандидат економічних наук, доцент

Оlexandra Golovko, Харківський національний університет внутрішніх справ

кандидат історичних наук, доцент

Посилання

Lebedieva, V., Shabatura T., & Varhatiuk M. (2019). Imperatives of complementarity of realization of economic potential of agro-food enterprises. Economic Analysis, 29(1), 133-140. Retrieved from https://www.econa.org.ua/index.php/econa/article/view/1687/6565656759. (in Ukrainian)

Shabatura, T. S. (2019). Strategic directions of realization of economic potential of the enterprise. Galician Economic Journal, 58(3), 105-114. doi: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.03.105. (in Ukrainian)

Semenova, T. V., & Kravchenko, S. O. (2020). Assessment of the economic potential of the enterprise in modern conditions. In National Metallurgical Academy of Ukraine et al. Modern problems of accounting, analysis, audit and taxation of economic entities: theoretical, practical and educational aspects (255-259). Dnipro: NMetAU. Retrieved from https://nmetau.edu.ua/file/conf-nmetau_accounting_2020.pdf#page=256. (in Ukrainian)

Shtykhan, N. V., & Bezzubko, L. V. (2019). Analysis of the economic potential of the enterprise. Collection of Scientific Works of the Donbas National Academy of Civil Engineering and Architecture, 4(18), 54-56. Retrieved from https://donnaba.edu.ua/journal/images/4-2019-18/54-60.pdf. (in Ukrainian)

Thompson, A. A., & Strickland, A. DJ. (1998). Strategic management. The art of strategy development and implementation. Moscow: Banks and exchanges. (in Russian)

Mescon, M. H., Albert, M., & Khedouri, F. (1988). Management (3rd ed.). Cambridge: Harper&Row.

Ansoff, I. (1999). The New corporate strategy. St. Petersbur: Piter. (in Russian)

Kaplan, R. S., & Norton D. P. (2016). Balanced scorecard. From strategy to action. Moscow: Olymp-Business. (in Russian)

Zubkov, S. O. (2020). Conceptual model of organizational and economic mechanism of mobilization of resource potential of trade enterprise. Innovative Economy, 4-3, 59-64. doi: https://doi.org/10.37332/2309-1533.2020.3-4.8. (in Ukrainian)

Azhaman, I. A., & Zhudkov, O. I. (2018). The essence and structure of the economic potential of the enterprise. Ekonomika ta derzhava, 4, 22-25. Retrieved from http://www.economy.in.ua/pdf/4_2018/7.pdf. (in Ukrainian)

Arefieva, O.V., Miziuk, S. H., & Rashchepkin, M. D. (2018). Features of formation of economic potential of enterprises from the standpoint of economic security. Uzhorod National University Herald. International Economic Relations and World Economy, 22(1), 5-9. Retrieved from https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24236. (in Ukrainian)

Brazhnyk, L. V., & Doroshenko, O. O. (2019). Choice of financial strategy of enterprise development. Black Sea Economic Studies, 38, 99-103. Retrieved from http://dspace.pdaa.edu.ua:8080/handle/123456789/7132. (in Ukrainian)

Hatsko, A. F. (2019). Innovation and investment strategies for developing the competitiveness potential of agrarian enterprises: theory, methodology, practice. (Doctoral dissertation). Kharkiv Petro Vasylenko National Technical University of Agriculture. (in Ukrainian)

Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Tkachenko, S., & GolovkoО. (2020). РЕСУРСНА СКЛАДОВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна серія «Економічна», (99), 74-81. https://doi.org/10.26565/2311-2379-2020-99-08