Від ієрархії до гнучкості: нова модель урядування для сталого розвитку
Анотація
Стаття акцентує увагу на важливості трансформації моделі управління системою сталого розвитку, з огляду на неспроможність ієрархічного підходу як до підтримки внутрішньої рівноваги системи та забезпечення її гармонійного розвитку в інтересах майбутніх поколінь, так і до оперативної та результативної реакції на виклики та умови сьогодення у взаємозв’язках із іншими державними програмами. Метою статті є наукове визначення та теоретичне обґрунтування нового підходу до побудови процесів управління сталим розвитком на основі досвіду, принципів та підходів гнучкої методології управління, як концепції можливої антикризової моделі поведінки уряду у процесах відновлення та повоєнного розвитку. Автор акцентує увагу, що для побудови сталої економіки, орієнтованої на нові технологічні уклади, необхідна нова людиноорієнтована системи управління, яка б враховувала ті ж самі принципи та була здатна оперативно реагувати на виклики та ризики. Автор зауважує, що головними ключовими елементами побудови гнучкої системи урядування процесами сталого розвитку є: формування ідеологічної основи та нової філософії у поглядах на результативність процесів управління, забезпечення наскрізності та якості зворотних зв’язків, оперативності та неупередженості моніторингу перебігу процесів. Це вимагає широкого комплексного аналізу, який би поєднував балансну рівновагу між структурованістю та контрольованістю ієрархічної моделі із гнучкістю та адаптивністю нового підходу у досягненні внутрішньої збалансованості системи. Важливо враховувати, насамперед, принцип оптимального ресурсовикористання та можливість держави розкрити невикористаний нематеріальний потенціал, який створюється на основі гнучких принципів управління та здатен як сприяти регенеративним процесам “тут і зараз”, у період активних бойових дій, що продовжуються, так і гарантувати досягнення цілей сталого розвитку у майбутньому. Стаття розкриває теоретичні основи визначення феномена гнучкого урядування як концепцію нової моделі державно-приватного партнерства та процесів управління у системі сталого розвитку.
Завантаження
Посилання
Aerts, G., Dooms, M., & Haezendonck, E. (2017). Knowledge transfers and project-based learning in large scale infrastructure development projects: An exploratory and comparative ex-post analysis. International Journal of Project Management, 35(3), 224–240.
Agile Governance / supported by Hertie School. Geneva: WEF, 2024. URL: https://intelligence.weforum.org/topics/a1Gb0000000pTDaEAM
Ansell, C., Sørensen, E., & Torfing, J. (2023). Public administration and politics meet turbulence: The search for robust governance responses. Public Administration, 101(1), 3–22.
Anthopoulos, L., Reddick, C.G., Giannakidou, I., & Mavridis, N. (2016). Why e-government projects fail? An analysis of the Healthcare. gov website. Government Information Quarterly, 33(1), 161–173.
Bouckaert, G., Chawdhry, U., Fraser-Moleketi, G., Meuleman, L., & Pizani, M. (2018). Effective governance for sustainable development: 11 principles to put into practice. SDG Knowledge Hub, IISD. URL: https://sdg.iisd.org/commentary/guest-articles/effective-governance-for-sustainable-development-11-principles-to-put-in-practice (accessed 22 July 2024).
Bonomi Savignon, Andrea and Costumato, Lorenzo. (2024). Project Management Logics for Agile Public Strategic Management. Propositions from the Literature and a Research Agenda. Information Polity, 29(2), 153–178. DOI: https://doi.org/10.3233/ip-230061
Damoah, I.S., & Kumi, D.K. (2018). Causes of government construction projects failure in an emerging economy. Evidence from Ghana. International Journal of Managing Projects in Business, 11(3), 558–582.
DeSeve, G.E. (2020). The “Agile Journey” at the World Bank. IBM Center for The Business of Government, dated 30 June. URL: http://www.businessofgovernment.org/
Gemino Andrew, Blaize Horner Reich, & Pedro M. Serrador. (2021). Agile, Traditional, and Hybrid Approaches to Project Success: Is Hybrid a Poor Second Choice? Project Management Journal, 52 (1), 161–175. DOI: https://doi.org/10.1177/8756972820973082
Ghanbaripour, A.N., Sher, W., & Yousefi, A. (2020). Critical success factors for subway construction projects-main contractors’ perspectives. International Journal of Construction Management, 20(3), 177–195. DOI:https://doi.org/10.1080/15623599.2018.1484843
Ghribi, S., Hudon, P.A., & Mazouz, B. (2019). Risk factors in IT public-private partnership projects. Public Works Management& Policy, 24(4), 321–343. DOI: https://doi.org/10.1177/1087724x18823009
Glass, L.-M. and Newig, J. (2019). Governance for achieving the Sustainable Development Goals: How important are participation, policy coherence, reflexivity, adaptation and democratic institutions? Earth System Governance, 2(27), 100031. DOI: https://doi.org/10.1016/j.esg.2019.100031
Glyptis, L., Christofi, M., Vrontis, D., Del Giudice, M., Dimitriou, S., & Michael, P. (2020). E-Government implementation challenges in small countries: The project manager’s perspective. Technological Forecasting and Social Change, 152(3), 119880. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2019.119880
Hodgson, D., Fred, M., Bailey, S., & Hall, P. (Eds.). (2019). The projectification of the public sector. Routledge.
Janssen, M., & van der Voort, H. (2020). Agile and Adaptive Governance in Crisis Response: Lessons from the COVID-19 pandemic. International Journal of Information Management, 55, 102–180. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102180
Joyce, P. (2021). Public governance, agility and pandemics: A case study of the UK response to COVID-19. International Review of Administrative Sciences, 87(3), 536–555. DOI: http://doi.org/10.1177/0020852320983406
Krogh, A.H., & Thygesen, S.A. (2022). Project and process management of public-private partnerships: Managerial tensions and coping strategies. Administration & Society, 54(10), 1993–2020. DOI: https://doi.org/10.1177/00953997221100393
Li, Y., Fan, Y., & Nie, L. (2023). Making governance agile: Exploring the role of artificial intelligence in China’s local governance. Public Policy and Administration, 09520767231188229. DOI: https://doi.org/10.1177/09520767231188229
Locatelli, G., Ika, L., Drouin, N., Müller, R., Huemann, M., Söderlund, J., & Clegg, S. (2023). A Manifesto for project management research. European Management Review, 20(1), 3–17.
Ludviga, I., & Kalvina, A. (2023). Organizational Agility During Crisis: Do Employees’ Perceptions of Public Sector Organizations’ Strategic Agility Foster Employees’ Work Engagement and Well-being? Employee Responsibilities and Rights Journal, 36(2), 1–21. DOI: 10.1007/s10672-023-09442-9
Malik, Mohsin, Shagufta Sarwar, and Stuart Orr. (2021). Agile Practices and Performance: Examining the Role of Psychological Empowerment. International Journal of Project Management, 39 (1), 10–20. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2020.09.002
Matinheikki, J., Naderpajouh, N., Aranda-Mena, G., Jayasuriya, S., & Teo, P. (2021). Befriending aliens: Institutional complexity and organizational responses in infrastructure public-private partnerships. Project Management Journal, 52(5), 453–470.
Mergel, I. (2023). Social affordances of agile governance. Public Administration Review, 84(5), 932–947. DOI: https://doi.org/10.1111/puar.13787
Mergel, I., Ganapati, S., & Whitford, A.B. (2021). Agile: A new way of governing. Public Administration Review, 81(1), 161–165. DOI: https://doi.org/10.1111/puar.13202
Mergel, Ines, Yiwei Gong, and John Bertot. (2018). Agile Government: Systematic Literature Review and Future Research.Government Information Quarterly, 35 (2), 291–298. DOI: https://doi.org/10.1016/j.giq.2018.04.003
Mitchell, D., & Mitchell, S. (2023). Don’t Go Chasing Waterfalls? How Complexity Demands More Agile Project Management Approaches to Municipal Strategy Implementation. State and Local Government Review, 56(2), 137–156. DOI: https://doi.org/10.1177/0160323X231215056
Neumann, O., Kirklies, P.C., & Schott, C. (2024). Adopting agile in government: a comparative case study. Public Management Review, 1–23. DOI: https://doi.org/10.1080/14719037.2024.2354776
Nilsen, H.M., & Feiring, E. (2023). Local public health projectification in practice:
A qualitative study of facilitators and barriers to a public health plan implementation. Scandinavian Journal of Public Health, 51(6), 874–881. DOI: https://doi.org/10.1177/14034948221080402
Nolte, I.M., & Lindenmeier, J. (2023). Creeping crises and public administration: a time for adaptive governance strategies and cross-sectoral collaboration? Public Management Review, 26(2), 1–22. DOI: https://doi.org/10.1080/14719037.2023.2200459
Pang, M.S., & Lee, G. (2022). The impact of IT decision-making authority on IT project performance in the US federal government. MIS Quarterly, 46(3), 1759–1776. DOI: https://doi.org/10.25300/MISQ/2022/16898
Picciotto, R. (2020). Towards a ‘New Project Management’ movement? An international development perspective. International Journal of Project Management, 38(8), 474–485. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2019.08.002
Pot, W.D., Dewulf, A., & Termeer, C.J. (2022). Governing long-term policy problems: Dilemmas and strategies at a Dutch water authority. Public Management Review, 24(2), 255–278. DOI: https://doi.org/10.1080/14719037.2020.1817531
Project Management Institute. (2021). A guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK guide) (7th ed.).
Roberts, P., & Hamilton Edwards, L. (2023). Portfolio management: A new direction in public sector strategic management research and practice. Public Administration Review, 83(4), 947–959. DOI: https://doi.org/10.1111/puar.13633
Söderberg, E., & Liff, R. (2023). Reframing practice through policy implementation projects in different knowledge contexts. International Journal of Project Management, 41(2), 102516. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2023.102516
Soe, R.-M., & Drechsler, W. (2018). Agile local governments: Experimentation before implementation. Government Information Quarterly, 35(2), 323–335. DOI: https://doi.org/10.1016/j.giq.2017.11.010
Strokosch, Kirsty, and Stephen P. Osborne. (2020). Debate: If Citizen Participation Is so Important, Why Has it Not Been Achieved? Public Money & Management, 40 (1), 8–10. DOI: https://doi.org/10.1080/09540962.2019.1654322
Tripp, John, & Deborah J. Armstrong. (2018). Agile Methodologies: Organizational Adoption Motives, Tailoring, and Performance. Journal of Computer Information Systems, 58 (2), 170–179. DOI: https://doi.org/10.1080/08874417.2016.1220240
Volden, G.H., & Andersen, B. (2018). The hierarchy of public project governance frameworks: An empirical study of principles and practices in Norwegian ministries and agencies. International Journal of Managing Projects in Business, 11(1), 174–197.
Ylinen, M. (2021). Incorporating agile practices in public sector IT-management: A nudge toward adaptive governance. Information Polity, 26,(3), 251–271. DOI: https://doi.org/10.3233/IP-200269