Практики протидії плагіату в українських ВНЗ як складова академічної доброчесності

  • Valentyna Tkachenko Інститут освітньої аналітики, вул. Володимира Винниченка, 5, Київ, 04053, Україна
  • Liudmyla Kozhekina Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 4-д, просп. Глушкова, Київ, 03680, Україна, kozhekina@i.ua https://orcid.org/0000-0003-4770-1069
  • Oksana Denysiuk Інститут освітньої аналітики, 5, вул. Володимира Винниченка, Київ, 04053, Україна
Ключові слова: академічна доброчесність, плагіат, кодекс честі студента, етичний кодекс викладача, контент-аналіз

Анотація

Ураховуючи введення поняття академічної доброчесності в законодавчу сферу (що передбачається в проекті нового закону «Про освіту»), у статті підкреслюється актуальність дослідження наявних практик сприяння академічній доброчесності, зокрема запобігання та протидії плагіату, які втілюються у ВНЗ нашої країни. Визначаються поняття академічної доброчесності та плагіату. На підставі проведеного дослідження аналізується характер практик боротьби з плагіатом, що найчастіше використовуються у вітчизняних ВНЗ. Робиться висновок про необхідність подальших досліджень практик академічної доброчесності у ВНЗ України задля ефективного втілення її принципів у вітчизняний освітній простір.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Valentyna Tkachenko, Інститут освітньої аналітики, вул. Володимира Винниченка, 5, Київ, 04053, Україна

начальник відділу статистики і аналітики вищої освіти

Liudmyla Kozhekina, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 4-д, просп. Глушкова, Київ, 03680, Україна, kozhekina@i.ua

кандидат соціологічних наук, науковий співробітник сектору навчальних закладів відділу статистики і аналітики вищої освіти

Oksana Denysiuk, Інститут освітньої аналітики, 5, вул. Володимира Винниченка, Київ, 04053, Україна

перший заступник директора

Посилання

Цокур О.С. «Кодекс честі» в системі вищої освіти США [Електронний ресурс]/ О.С. Цокур // Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. − Серія: Педагогічні науки. − 2009. − Вип. 150. − С. 57-62. Режим доступу до ресурсу: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Vchu/N150/N150p057-062.pdf

Проект Закону «Про освіту» від 30 березня 2016 р. №3491-д [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=58639

Закон України від 23 грудня 1993 р. № 3792-XII «Про авторське право і суміжні права» [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/3792-12

Закон України від 1 липня 2014 р. № 1556-VII «Про вищу освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/1556-18

Інформаційна система «Конкурс» [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: : http://vstup.info/

Опубліковано
2017-09-18
Як цитувати
Tkachenko, V., Kozhekina, L., & Denysiuk, O. (2017). Практики протидії плагіату в українських ВНЗ як складова академічної доброчесності. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 38, 82-86. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8603
Розділ
Соціологічна освіта: актуальні виклики та ефективні практики навчання