Роль інституту освіти в забезпеченні інформаційної безпеки держави (з позицій неоінституціонального підходу)

  • Irina Kuzina Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 4, м. Свободи, Харків, 61022, Україна, kuzina_irina@yahoo.com https://orcid.org/0000-0003-0243-2926
Ключові слова: освіта, інститут освіти, безпека, інформаційна безпека, безпека держави

Анотація

Актуальність дослідження ролі інституту освіти в забезпеченні інформаційної безпеки держави обумовлена ситуацією, яка склалася в країні, а саме зростаючою кількістю загроз інформаційній безпеці. Інститут освіти розглядається як дієвий інструмент, який може сприяти запобіганню або мінімізації  наслідків загроз. В статті описуються чотири механізми, завдяки яким інститут освіти може виконати функцію забезпечення інформаційної безпеки держави. Ідеться, зокрема, про формування критичного мислення особистості, освітлення існуючих інформаційних загроз у науковому дискурсі та громадських дебатів, підготовку кваліфікованих кадрів, які безпосередньо забезпечують інформаційну безпеку держави, а також підвищення фінансових витрат на забезпечення інформаційної безпеки держави.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Irina Kuzina, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 4, м. Свободи, Харків, 61022, Україна, kuzina_irina@yahoo.com

кандидат соціологічних наук, старший викладач кафедр

Посилання

Kerrey, Bob. Higher Education and National Security / В. Kerrey // Forum for the Future of Higher Education. Excerpted from Forum Futures. – 2007. – Cambridge, Mass. – Режим доступу: https://net.educause.edu/ir/library/pdf/ff0704s.pdf

Orikpe, Ephraim Azubike. Education and National Security: Challenges and the Way Forward / E.A. Orikpe // Journal of Education and Social Research. – MCSER Publishing, Rome-Italy. – December 2013. – Vol.3. – No.10. – Pp. 53-59.

Бакіров В.С. Сучасна вища освіта як предмет соціологічної рефлексії / В.С. Бакіров // Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи». – 2009. – № 881. – С.31-36. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/natural/vkhnu/Soc_dos/2009_881/Bakirov.pdf

Бакиров В. С. Функции высшего образования: вчера, сегодня, завтра [Электронный ресурс] : / В. С. Бакиров. – Режим доступу: dspace.nua.kharkov.ua/jspui/bitstream/123456789/379/3/bakirov.doc

Кислова О. Н. Академическая порядочность современных украинских студентов в контексте становления академической культуры / О. Н. Кислова, И. И. Кузина // Научный результат. Социология и управление. – 2016. – Т.2. – №4. – С. 8-20. – Режим доступу: http://rr.bsu.edu.ru/media/sociology/2016/4/8-20.pdf

Нестеров В.В. Образование и национальная безопасность [Электронный ресурс] / В. В. Нестеров // Армия и общество. – 2009. – Выпуск №2. – Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/obrazovanie-i-natsionalnaya-bezopasnost

Оксфордская иллюстрированная энциклопедия. В 9 томах. Том 7. Народы и культуры [Электронный ресурс] ; ред. тома Р. Хоггарт. – М.: Инфра-М. – 2002. – 416 с. – Режим доступу: http://voluntary.ru/termin/obrazovanie.html

Пасічник В. Суть та особливості національної безпеки [Електронний ресурс] / В. Пасічник // Ефективність державного управління. Збірник наукових праць. – Львівський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України. – 2011. – Вип. 26. – Львів 2011. – С. 41-50. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Edu/2011_26/fail/pasichnyk.pdf

Патрушев С. В. Институционализм в политической науке: этапы, течения, идеи, проблемы / С. В. Патрушев // Политическая наука. – 2001. – № 2. – С. 146–186.

Проект концепції національної безпеки України [Электронный ресурс] : Режим доступу: http://mip.gov.ua/ru/documents/30.html

Опубліковано
2017-09-18
Як цитувати
Kuzina, I. (2017). Роль інституту освіти в забезпеченні інформаційної безпеки держави (з позицій неоінституціонального підходу). Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 38, 31-34. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8573
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології