Особливості життєвих цінностей випускників інтернату та їхніх батьків(за результатами соціологічного дослідження)

  • Nataliia Gordienko Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія Запорізької обласної ради, вул. Наукове містечко, 59, Запоріжжя, 69017, о. Хортиця, Україна https://orcid.org/0000-0002-4060-6846
Ключові слова: загальноосвітній інтернат, випускник інтернату, життєві цінності, середня людина, соціологічне дослідження, порівняльний метод

Анотація

У статті викладені результати соціологічного дослідження життєвих цінностей випускників загальноосвітніх інтернатів. Порівнюються оцінки життєвих цінностей випускників загальноосвітніх інтернатів, батьків, діти яких виховуються в інтернаті, та дітей і батьків, не пов’язаних з інтернатним закладом. Це дозволило виявити особливості життєсприйняття випускників інтернатів і їх батьків: прагнення випускника інтернату стати «середньою» людиною з низьким рівнем цінностей досягнення; занижена цінність сім’ї; тривожне ставлення до життя; надлишкова занепокоєність життєвими проблемами; дефіцит життєрадісності та оптимізму; зниження цінностей соціальної моралі, тобто бажання іншим блага; виключення самовдосконалення з кола бажаних цінностей вихованців інтернату.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Nataliia Gordienko, Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія Запорізької обласної ради, вул. Наукове містечко, 59, Запоріжжя, 69017, о. Хортиця, Україна

кандидат соціологічних наук, доцент, проректор з наукової роботи, natali_zp_@ukr.net

Посилання

Здравомыслов А. Г. Потребности. Интересы. Ценности / А. Г. Здравомыслов.– М. : Политиздат, 1986. – 221 с.

Саморегуляция и прогнозированиесоциальногоповеденияличности / Под ред. В. А. Ядова. – Л. : Наука, 1979. – 264 с.

Сержантов В. Ф. Человек, его природа и смысл бытия / В. Ф. Сержантов. – М., 1990. – 360 с.

Савчук О. В. Динаміка ціннісних орієнтацій української молоді / О. В. Савчук // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. – 2012. – Вип. 16. – С. 60-67.

Бех І. Д. Виховання особистості : У 2 кн. Кн. 1 : Особистісно орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади : навч.-метод. видання / І. Д. Бех. – К. : Либідь, 2003. – 280 с.

Черниш Н. Й. Соціологія : курс лекцій / Н. Черниш. – Львів : Кальварія, 2004. –234 с.

Щудло С. А. Порівняльний аналіз професійних планів випускників шкіл на території пограниччя України та Польщі / С. А. Щудло // Ринок праці та зайнятість населення. – 2015. – № 2. – С. 58-62.

Нечипоренко В. В. Теоретичні і методичні засади навчально-реабілітаційної діяльності спеціального закладу як відкритої соціально-освітньої системи:автореферат дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук:спец. 13.00.03 «Корекційна педагогіка» / В. В. Нечипоренко. – К., 2013. – 40 с.

Сокурянская Л. Г. Ценностные ориентации подростковой молодежи пограничья Центральной и Восточной Европы (по результатам международного исследования) / Сокурянская Людмила Гергиевна // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства : збірник наукових праць. – Вип 21. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2015. − С. 251-258.

Сокурянська Л. Г. Ціннісні засади громадянської ідентифікації сучасного українського студентства / Сокурянська Людмила Георгіївна // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи». – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2010. – Вип. 25. – С. 166-122.
Опубліковано
2017-03-27
Як цитувати
Gordienko, N. (2017). Особливості життєвих цінностей випускників інтернату та їхніх батьків(за результатами соціологічного дослідження). Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 37, 248-254. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8095
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді