Ділова активність: проблеми формування мотиваційного комплексу

  • Tetyana Yakovenko Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, T.Yacovenko@karazin.ua https://orcid.org/0000-0002-9310-804X
Ключові слова: ділова активність, історичні та інституційні передумови ділової активності, мотиваційні структури, мотиваційний комплекс

Анотація

У статті надається соціологічна інтерпретація поняття «ділова активність». Підкреслюється, що дослідження феномену,що позначається цим поняттям, мають міждисциплінарний характер. Аналізуються історичні та інституційні передумови виникнення феномену ділової активності. Розглядаються типи мотиваційних структур (традиційні, етичні, ієрархічні, корпоративні, суто економічні) та їхні елементи, що є позитивними, негативними або нейтральними по відношенню до реалізації ділової активності. Особлива увага приділяється визначенню мотиваційного комплексу, адекватного можливостям прояву ділової активності у будь-яких сферах суспільного життя: економічній, соціальній, культурній, політичній та інших.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Tetyana Yakovenko, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, T.Yacovenko@karazin.ua

кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціології управління та соціальної роботи

Посилання

1. Верхан Петер X. Предприниматель. Его экономическая функция и общественно-политическая ответственность / Петер X. Верхан; пер. с нем. – Минск.: Эридан, 1992. – 60 с.

2. Шумпетер Й. Теория экономического развития / Й. Шумпетер. – М.: Прогресс, 1982 – 455 с.

3. Мак-Клелланд Д. Мотивация человека / Д. Макклелланд. – СПб.: Питер, 2007. – 672 с. (Серия «Мастера психологии»)

4. Бакиров В.С. Субъективные и объективные детерминанты социальной активности как личностного свойства / Бакиров Виль Савбанович // Вестник ХГУ. – 1991. - № 351. – С. 26-31.

5. Емельянов Е. Н. Психология бизнеса / Е.Н. Емельянов, С. Е. Поварницина. – М.: АРМАДА, 1998. – 511с.

6. Яковенко Т. В. Деловая активность как социологическая категория / Яковенко Татьяна Владимировна // Методология теория и практика социологического анализа современного общества. – Х.: ХГУ, 1995. – С. 94-97.

7. Якокка Ли Карьера менеджера / Ли Якокка; пер. с англ. – М.: Прогресс, 1991. – 295 с.

8. Грейсон Дж. К.- мл. Американский менеджмент на пороге ХХІ века. / Дж. К. Грейсон- мл., К. О’Делл; пер. с англ. – М.: Экономика, 1991. – 319 с.

9. Саумкина Н. В. Эффективная мотивация персонала при минимальных затратах / Н. В. Саумкина – М.: Вершина, 2008. – 224 с.

10. Здравомыслов А. Г. Человек и его работа в СССР и после: Учебное пособие для вузов / А. Г. Здравомыслов, В. А. Ядов. – М.: Аспект Пресс, 2003. – 485 с.

11. Иванова С. В. Мотивация на 100%: А где же у него кнопка? / С.
В. Иванова. – 2-е изд. – М.: Альпина Бизнес букс, 2006 – 288 с.
Опубліковано
2016-10-18
Як цитувати
Yakovenko, T. (2016). Ділова активність: проблеми формування мотиваційного комплексу. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 35, 27-30. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/5488
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології