Що думають студенти про українську вищу освіту в умовах пандемії COVID-19

  • Nataliya Chernysh Львівський національний університет імені Івана Франка, вул. Університетська, 1, Львів, 79000, Україна https://orcid.org/0000-0003-1638-8639
  • Tetyana Prykhodko Львівський національний університет імені Івана Франка, вул. Університетська, 1, Львів, 79000, Україна https://orcid.org/0000-0002-4076-190X
Ключові слова: пандемія COVID-19, вища освіта України, карантинні обмеження, дистанційне навчання, громадська думка студентської молоді, соціальна нерівність в освіті

Анотація

У статті здійснено аналіз результатів низки емпіричних досліджень модифікації світової та вітчизняної системи освіти в ситуації пандемії COVID-19 та запровадження карантинних обмежень включно із переходом на дистанційне навчання. Зроблено висновок про дисперсний несистематичний характер цих досліджень, а в умовах України – про їхню недостатню репрезентативність через використання переважно онлайн-методів, зосередженість на вивченні стану освіти в її середній ланці тощо. Проаналізовано дані комплексного репрезентативного дослідження «Як живе молодь України у час COVID-19», здійсненого за участю одного з авторів статті. У публікації викладено презентацію та інтерпретацію тієї частини отриманих в межах цього дослідження результатів, яка стосувалася ставлення молоді, зокрема і студентів, до змін в освіті в період першої хвилі пандемії у квітні-червні 2020 р. Виявлено головні тренди оціночних суджень опитаних, висвітлено індивідуальний досвід студентів щодо адаптивності до нових умов навчання, а також їхні уявлення щодо можливостей у цій сфері. Підкреслено, що респонденти, які навчаються у закладах вищої освіти, констатують факт недостатньої підготовленості системи вищої освіти до нової форс-мажорної ситуації, проведення навчання в дистанційному форматі, говорять про неготовність частини студентської молоді до нових умов організації навчального процесу. Відзначені прояви соціальної нерівності в ресурсах отримання якісної освіти її реципієнтами. Водночас наголошено, що рівень негативного впливу пандемії на освіту був найнижчим саме в системі вищої освіти України; студенти вишів продемонстрували досить високий ступінь адаптованості до нових умов навчання. сформульовано низку пропозицій, спрямованих на покращення якості навчального процесу в ситуації ймовірних нових спалахів COVID-19.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Nataliya Chernysh, Львівський національний університет імені Івана Франка, вул. Університетська, 1, Львів, 79000, Україна

доктор соціологічних наук, професор кафедри соціології

Tetyana Prykhodko, Львівський національний університет імені Івана Франка, вул. Університетська, 1, Львів, 79000, Україна

студентка PhD програми за напрямом «Соціологія»

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2020-12-01
Як цитувати
Chernysh, N., & Prykhodko, T. (2020). Що думають студенти про українську вищу освіту в умовах пандемії COVID-19. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 45, 77-85. https://doi.org/10.26565/2227-6521-2020-45-08
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді

Найбільш популярні статті цього автора (авторів)