Оцінка толерантності текстів підручників з історії: емпіричні індикатори для контент-аналізу
Ключові слова:
толерантність, історична освіта, емпіричні індикатори, контент-аналіз
Анотація
У статті демонструється система емпіричних індикаторів, що використовуються для оцінки толерантності текстів підручників з історії методом контент-аналізу. З урахуванням можливостей методу для перевірки гіпотез були розроблені відповідні одиниці аналізу. Автор обґрунтовує основні категорії аналізу для оцінки толерантності текстів підручників з історії: мультикультуралізм, політкоректність, тенденційність викладу, пропаганда терпимості, раціоналізація, візуалізація, плюралізм думок.
Завантаження
Посилання
1. Диагностика толерантности в средствах массовой информации / под ред. к.и.н. В. К. Мальковой. – М., 2002. – 352 с.
2. Новикова Т. В. Анализ принципов толерантности в текстах СМИ / Татьяна Новикова // Relga. –– 2006. – № 21 (143). – [Электронный ресурс]. – Научно-культурологическое сетевое издание для интеллигенции. – Режим доступа : http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?level1=authors&userid=288
3. Викладання історії в школі: на шляху до толерантності / Аналітичний звіт за результатами реалізації проекту № 41123. Проект реалізовано за фінансової та організаційної підтримки Міжнародного фонду "Відродження" (жовтень 2010 - травень 2011 рр., м. Харків). – [Електроний ресурс]. – Східноукраїнський Фонд соціальних досліджень. – Режим доступу : http://www.sociology.kharkov.ua/fond/report/
4. Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2010/11 навчальному році. – [Електронний ресурс]. – Офіційний сайт Міністерства освіти та науки, молоді та спорту України. – Режим доступу : www.mon.gov.ua
5. Смирнов Л. В. "Терпимость" или "вседозволенность": дополнительность содержания и логики построения понятия / Л. В. Смирнов // Одиссей. Человек в истории / Ин-т всеобщей истории. – М. : Наука, 2004. – С. 205–225.
6. Даниленко О. А. Социологическое измерение конфликта / О. А. Даниленко. – Х. : ХНУ имени В. Н. Каразина, 2003. – 242 с.
2. Новикова Т. В. Анализ принципов толерантности в текстах СМИ / Татьяна Новикова // Relga. –– 2006. – № 21 (143). – [Электронный ресурс]. – Научно-культурологическое сетевое издание для интеллигенции. – Режим доступа : http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?level1=authors&userid=288
3. Викладання історії в школі: на шляху до толерантності / Аналітичний звіт за результатами реалізації проекту № 41123. Проект реалізовано за фінансової та організаційної підтримки Міжнародного фонду "Відродження" (жовтень 2010 - травень 2011 рр., м. Харків). – [Електроний ресурс]. – Східноукраїнський Фонд соціальних досліджень. – Режим доступу : http://www.sociology.kharkov.ua/fond/report/
4. Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2010/11 навчальному році. – [Електронний ресурс]. – Офіційний сайт Міністерства освіти та науки, молоді та спорту України. – Режим доступу : www.mon.gov.ua
5. Смирнов Л. В. "Терпимость" или "вседозволенность": дополнительность содержания и логики построения понятия / Л. В. Смирнов // Одиссей. Человек в истории / Ин-т всеобщей истории. – М. : Наука, 2004. – С. 205–225.
6. Даниленко О. А. Социологическое измерение конфликта / О. А. Даниленко. – Х. : ХНУ имени В. Н. Каразина, 2003. – 242 с.
Опубліковано
2019-08-29
Як цитувати
Korytnikova, N. (2019). Оцінка толерантності текстів підручників з історії: емпіричні індикатори для контент-аналізу. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (993), 74-78. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/14060
Номер
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології