Оцінка толерантності текстів підручників з історії: емпіричні індикатори для контент-аналізу

  • Nadezhda Korytnikova Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, https://orcid.org/0000-0003-1740-5859
Ключові слова: толерантність, історична освіта, емпіричні індикатори, контент-аналіз

Анотація

 У статті демонструється система емпіричних індикаторів, що використовуються для оцінки толерантності текстів підручників з історії методом контент-аналізу. З урахуванням можливостей методу для перевірки гіпотез були розроблені відповідні одиниці аналізу. Автор обґрунтовує основні категорії аналізу для оцінки толерантності текстів підручників з історії: мультикультуралізм, політкоректність, тенденційність викладу, пропаганда терпимості, раціоналізація, візуалізація, плюралізм думок.

Завантаження

Біографія автора

Nadezhda Korytnikova, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,

кандидат соціологічних наук, доцент кафедри методів соціологічних досліджень, korytnikova@karazin.ua

Посилання

1. Диагностика толерантности в средствах массовой информации / под ред. к.и.н. В. К. Мальковой. – М., 2002. – 352 с.

2. Новикова Т. В. Анализ принципов толерантности в текстах СМИ / Татьяна Новикова // Relga. –– 2006. – № 21 (143). – [Электронный ресурс]. – Научно-культурологическое сетевое издание для интеллигенции. – Режим доступа : http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?level1=authors&userid=288

3. Викладання історії в школі: на шляху до толерантності / Аналітичний звіт за результатами реалізації проекту № 41123. Проект реалізовано за фінансової та організаційної підтримки Міжнародного фонду "Відродження" (жовтень 2010 - травень 2011 рр., м. Харків). – [Електроний ресурс]. – Східноукраїнський Фонд соціальних досліджень. – Режим доступу : http://www.sociology.kharkov.ua/fond/report/

4. Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2010/11 навчальному році. – [Електронний ресурс]. – Офіційний сайт Міністерства освіти та науки, молоді та спорту України. – Режим доступу : www.mon.gov.ua

5. Смирнов Л. В. "Терпимость" или "вседозволенность": дополнительность содержания и логики построения понятия / Л. В. Смирнов // Одиссей. Человек в истории / Ин-т всеобщей истории. – М. : Наука, 2004. – С. 205–225.

6. Даниленко О. А. Социологическое измерение конфликта / О. А. Даниленко. – Х. : ХНУ имени В. Н. Каразина, 2003. – 242 с.
Опубліковано
2019-08-29
Як цитувати
Korytnikova, N. (2019). Оцінка толерантності текстів підручників з історії: емпіричні індикатори для контент-аналізу. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (993), 74-78. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/14060
Номер
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології