Теорія креативної дії як теоретико-методологічне підґрунтя досліджень споживчого вибору

  • Svitlana Vaculenko Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна https://orcid.org/0000-0003-3293-1670
Ключові слова: споживчий вибір, соціальна дія, теорії соціальної дії, теорія креативної дії

Анотація

В статі теорії соціальної дії розглядаються як теоретико-методологічне підґрунтя досліджень споживчого вибору. Особливу увагу приділено теорії креативної дії Х. Йоаса. На думку автора, вона має найбільший потенціал для пояснення такого феномену, як споживчий вибір, оскільки акцентує увагу на тому, що кожна людська дія містить в собі складові спонтанності, випадковості й свободи вибору, тому при аналізі соціальної дії необхідно також враховувати попередній досвід, ситуаційний контекст, в якому розгортається й оформлюється дія й судження відносно змін, що відбуваються.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Svitlana Vaculenko, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна
кандидат соціологічних наук, доцент, докторант кафедри прикладної соціології соціологічного факультету, s.vaculenko@karazin.ua

Посилання

1. История теоретической социологии. В 4-х т. Т. 4. [Текст] / Отв. ред. и составитель Ю.Н. Давыдов. – М.: Издво “Канон+” ОИ “Реабилитация”, 2002. – 736 с.

2. Девятко И.Ф. Социологические теории деятельности и практической рациональности [Текст] / И.Ф. Девятко. – М. : Аванти плюс, 2003. – 336 с.

3. Йоас, Ханс Креативность действия [Текст] / Х. Йоас ; пер. с нем. – СПб. : Алетейя, 2005. – 320 с. (Серия “Левиафан: Государство. Общество. Личность”).

4. Maines D.R. Hans Joas: G.H. Mead. A Contemporary Re-examination of his Thought [Electronic resource] / D.R. Maines // The American Journal of Sociology. – 1987. – Vol. 93. – № 1. – P. 198–201. – Mode of access: http://www.jstor.org/pss/27796822.

5. Горностаева М.В. Креативность социального действия по Х. Йоасу – постулаты и пределы [Текст] / М.В. Горностаева // Социологические исследования. – 2010. – № 6. – С. 23–26.
Опубліковано
2019-08-21
Як цитувати
Vaculenko, S. (2019). Теорія креативної дії як теоретико-методологічне підґрунтя досліджень споживчого вибору. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (999), 69-72. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13921
Номер
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології