Роль сім'ї у професійному самовизначенні студентів

  • Liudmila Bannikova Уральський федеральний університет імені першого Президента Росії Б. М. Єльцина, 51 пр. Леніна, Єкатеринбург, 620083, Російська Федерація https://orcid.org/0000-0002-5199-678X
Ключові слова: соціально-професійний вибір, освітня траєкторія, професійні плани, сім'я, соціальна спадкоємність, професійне спадкування, соціокультурна спадкоємність, соціальна нерівність

Анотація

У статті представлено аналіз результатів моніторингу процесів соціально-професійного вибору уральського студентства. Визначається роль сім'ї у формуванні освітніх траєкторій студентської молоді. Підкреслюється, що за сучасних умов сформувалася нова модель вступу молоді до самостійного трудового життя. Акцентується увага на тому, що саме спрямованість соціально-професійного вибору задає вектор освітньої, професійної та в цілому життєвої траєкторії особистості. Особлива роль у професійному виборі належить родині, яка орієнтує індивіда на досягнення певного соціально-професійного статусу, досягнення певного рівня освіти, на певний характер діяльності. Професійна спадкоємність наслідування дітьми професії батьків реалізується у трьох основних формах: соціокультурній, соціальній та професійній

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Liudmila Bannikova, Уральський федеральний університет імені першого Президента Росії Б. М. Єльцина, 51 пр. Леніна, Єкатеринбург, 620083, Російська Федерація

доктор соціологічних наук, доцент професор кафедри соціології і соціальних технологій управління, bannikov@planet-a.ru

Посилання

1. Чередниченко Г. А. Образовательные траектории и профессиональные карьеры (на атериалах социологических исследований молодежи) [Электронный ресурс] / Чередниченко Г. А. – М. : ИС РАН, 2012. – Режим доступа: URL isras.ru.

2. Очкина А. В. Социальные механизмывоспроизводства культурного капитала семей в провинциальном российском городе [Электронный ресурс]. – / Очкина А. В. //Общественные науки и современность. – 2010. – № 1 – Режим доступа : URL:http://ecsocman.hse.ru/data/2011/11/28/1270196291/2_Ochkina.pdf

3. Профессиональные стратегии и ценностные ориентации молодёжи в условиях экономического кризиса: [информационно-аналитический отчёт / под ред. Ю. Р. Вишневского и др]. – Екатеринбург: УрФУ, 2010. – 194 с.

4. . Студент – 2012. Материалы шестого этапа социологического мониторинга (декабрь 2011 – январь 2012 гг.). [отв. ред. Ю. Р. Вишневский]. – Екатеринбург: УрФУ, 2012. – С. 89-155.

5. Бек Ульрих Общество риска: на пути к другому модерну [Электронный ресурс] Бек Ульрих Общество риска: на пути к другому модерну. – М.: Прогресс-Традиция, 2000. – режим доступу: URL http://gendocs.ru/v23025/ульрих_бек
Опубліковано
2019-08-20
Як цитувати
Bannikova, L. (2019). Роль сім’ї у професійному самовизначенні студентів. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1045), 202-205. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13893
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді