Візуальний поворот у соціології: соціокультурний контекст та перспективи

  • Arcadia Yurchenko Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,
Ключові слова: візуальність, візуальний поворот, візуальна соціологія, репрезентація, фотографія

Анотація

У статті розглянуто передумови виникнення візуальної соціології, її методологічні основи і роль у розвитку сучасної соціологічної рефлексії. Осмислені важливі аспекти впровадження фотографічного контенту в соціологію та пов'язані з цим нові евристичні можливості соціології. Пропонується до розгляду феномен соціальної фотографії на прикладі серії фотознімків Діани Арбус. Звернення до ідей М. Фуко і Дж. Ваттімо дозволило виявити особливості виникнення візуальних образів у світі «покривів що зриваються» або «прозорому суспільстві». За допомогою теорій Сьюзан Зонтаг обгрунтовано існування афективного візуального образу.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Arcadia Yurchenko, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,

аспірант кафедри медіа-комунікацій соціологічного факультету

Посилання

-
Опубліковано
2019-08-08
Як цитувати
Yurchenko, A. (2019). Візуальний поворот у соціології: соціокультурний контекст та перспективи. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1053), 29-33. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13672
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології