Наукова школа у ВНЗ: проблеми відродження
Анотація
У статті наводиться авторське трактування сутності наукової школи, розкриваються особливості функціонування наукових шкіл в умовах сучасних соціальних трансформацій. Перераховуються всесвітньо відомі харківські наукові школи, що беруть свій початок в Харківському національному університеті, політехнічному та авіаційному інститутах, а також інших вузах міста. Аналізується феномен «витоку мізків», що спричиняє руйнівний вплив на стан вітчизняних наукових шкіл. Акцентується увага на проблемі затребуваності / незатребуваності в суспільстві інтелектуального потенціалу науки. Обгрунтовується висновок, що найбільш перспективними стають сьогодні саме вузівські наукові школи як найбільш мотивовані на творчий пошук оригінальних рішень, на роботу за новими напрямками в науці чи на стику наук, на залучення молодих наукових кадрів з числа студентської молоді. Наводяться приклади функціонування наукових шкіл у Харківському гуманітарному університеті «Народна українська академія».
Завантаження
Посилання
2. Павельева Т.Ю. Научные школы с позиций экстернализма и интернализма / Т. Ю. Павельева // Вестник высшей школы, 2011. – № 11. – С. 19-21.
3. Грезнева О.П. Научные школы: принципы классификации / О.П. Грезнева // Высшее образование в России, 2004, № 5. – С. 42-48.
4. Научные школы: проблемы теории и практики. Под общей редакцией проф. Астаховой В. И. и проф. Астаховой Е. В. Харьков: – Издат-во НУА, 2005 г., – 330 с.