Майбутні агенти українського ринку естетичних послуг (досвід розвідувального дослідження студентів-дизайнерів)
Анотація
У статті аналізуються результати розвідувального кількісного дослідження майбутніх працівників українського ринку мистецтва та естетичних послуг – учасників Всеукраїнської олімпіади з дизайну. За результатами розвідки, майбутні художники-дизайнери мають високий рівень професійної вмотивованості, пов’язаної із соціальним служінням, причому не розглядають свою працю як пересічний товар. Аргументується, що художник-дизайнер включається в символічну боротьбу за статус у полі мистецтва лише за умови відходу від орієнтації на смаки споживача, яка визначає його професійну діяльність як виробника на ринку естетичних послуг. Висновки з дослідження стосуються ролі дизайну як субполя мистецтва, що керується принципами класичної естетики та орієнтується на обслуговування масового споживача, а тому є найбільш близьким до побутування в формі товару. Відтак, дизайн може розглядатися як специфічний вид «ринкового мистецтва», призначеного для споживача поза полем «чистого мистецтва».
Завантаження
Посилання
2. Каган М.С. Морфология искусства / М. С. Каган. – Л-д. – 1972. – 440 с.
3. Калашникова А. А. Профессионализм в практиках искусства: социологическое измерение / А. А. Калашникова. // Методологія, теорія і практика аналізу сучасного суспільства. Збірник наукових робіт. – Випуск 17. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна. – 2011. – С. 363-368.
4. Українське студентство у пошуках ідентичності: монографія / За ред. В. Л. Арбєніної, Л. Г. Сокурянської. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна. – 2012. – 520 с.
5. Официальная страница Международного совета организаций индустриального дизайна (ICSID) [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.icsid.org/