Майбутні агенти українського ринку естетичних послуг (досвід розвідувального дослідження студентів-дизайнерів)

  • Alina Kalashnikova Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, kalashnikova@karazin.ua https://orcid.org/0000-0003-3179-9030
Ключові слова: ринок,, дизайн,, художник,, образотворче мистецтво, естетичні послуги

Анотація

У статті аналізуються результати розвідувального кількісного дослідження майбутніх працівників українського ринку мистецтва та естетичних послуг – учасників Всеукраїнської олімпіади з дизайну. За результатами розвідки, майбутні художники-дизайнери мають високий рівень професійної вмотивованості, пов’язаної із соціальним служінням, причому не розглядають свою працю як пересічний товар. Аргументується, що художник-дизайнер включається в символічну боротьбу за статус у полі мистецтва лише за умови відходу від орієнтації на смаки споживача, яка визначає його професійну діяльність як виробника на ринку естетичних послуг. Висновки з дослідження стосуються ролі дизайну як субполя мистецтва, що керується принципами класичної естетики та орієнтується на обслуговування масового споживача, а тому є найбільш близьким до побутування в формі товару. Відтак, дизайн може розглядатися як специфічний вид «ринкового мистецтва», призначеного для споживача поза полем «чистого мистецтва».

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Alina Kalashnikova, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, kalashnikova@karazin.ua

аспірантка

Посилання

1. Глазычев В. Л. Дизайн как он есть. Изд. 2-е, доп. – М. : Издательство «Европа», 2006. – 320 с.

2. Каган М.С. Морфология искусства / М. С. Каган. – Л-д. – 1972. – 440 с.

3. Калашникова А. А. Профессионализм в практиках искусства: социологическое измерение / А. А. Калашникова. // Методологія, теорія і практика аналізу сучасного суспільства. Збірник наукових робіт. – Випуск 17. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна. – 2011. – С. 363-368.

4. Українське студентство у пошуках ідентичності: монографія / За ред. В. Л. Арбєніної, Л. Г. Сокурянської. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна. – 2012. – 520 с.

5. Официальная страница Международного совета организаций индустриального дизайна (ICSID) [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.icsid.org/
Опубліковано
2019-07-31
Як цитувати
Kalashnikova, A. (2019). Майбутні агенти українського ринку естетичних послуг (досвід розвідувального дослідження студентів-дизайнерів). Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1122), 113-118. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13547
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді