Роль української освіти у формуванні модерних цінностей: думка експертів і молоді.

  • Р. Я. Левін
  • Ю. В. Середа
Ключові слова: Молодь, Модернізація, Система освіти, Шкільний учитель.

Анотація

Показано, що хоча українська молодь «покоління незалежності» як «новий продукт» національної освіти має кращий модернізаційний потенціал, ніж суспільство в цілому; проте, за оцінками експертів, українська освітня система недостатньо ефективна як продуцент модерних цінностей. Визначається, що ключова причина невідповідності системи освіти актуальним цінностям полягає у професійній деформації шкільного вчителя, що є наслідком низької ефективності системи відбору, підготовки, стимулювання й підвищення кваліфікації.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Лібанова Е., Єрмолаєв А. Майбутнє, якого ми прагнемо? / Е. Лібанова, А. Єрмолаєв // Дзеркало тижня. Україна. - 2013. - № 26. - 12 лип.

Семиноженко В. Сегодня Украина стоит перед выбором – или модернизация, или отсталость. [Електронний ресурс] / В. Семиноженко. – 24.06.2011. – Режим доступу: http://dialogs.org.ua/ru/dialog/page126-1861.html.

«Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава». Програма економічних реформ на 2010–2014 рр. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.dt.ua/2000/2020/69596/.

Стратегія модернізації України. Бачення незалежних експертів // «Дзеркало тижня. Україна». – 11.12.2009. – №48.

Иноземцев В. О невозможности модернизации России // Российская модернизация: размышляя о самобытности : [сб. ст.] / Ин-т Кеннана ; под ред. Э.А. Паина и О.Д. Волкогоновой. – М. : Три квадрата, 2008. – 416 с.

Россия XXI века: образ желаемого завтра. – М. : Экон-Информ, 2010. – 66 с.

Закон України «Про вищу освіту» № 1556-VII від 01.07.2014 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Окара А. Новая идея для новой Украины // «День» – 09.06.2010. – №98. (продовж. – 15.06.2010. – №102).

Лебедева Н., Татарко А. Ценности и социальный капитал как основа социально-экономического развития [Електронний ресурс] / Н. Лебедева, А. Татарко. – Журнал институциональных исследований. – 2010. – Т. 2. – № 1. – С. 17. – Режим доступу: http://hjournal.ru/journals/jis2.1.htm.

Культурные факторы модернизации (доклад) Аузан А., Архангельский А., Лунгин П. с соавт., М. – С-Пб.: Фонд «Стратегия 2020», 2011. – 221 с.

Пиков Г.Г. О соотношении «Возрождения», «Реформации» и «Просвещения» в истории Европы / Г.Г. Пиков // Вестник Томского гос. Университета. – 2009. – №2(6). – С. 139–142.

Christina Bork Герт Хофстеде и его теория измерений культур: обзорная информация [Електронний ресурс] / Christina Bork. – Telelangue. – Режим доступа: http://news.telelangue.com/ru/2011/10/hofstede-cultural-theory.

Лихтарников А. Ценностный опросник (ЦО) С. Шварца и духовное развитие личности: нормальное и патологическое [Електронний ресурс] / А. Лихтарников. – Режим доступа: http://www.diagnostika.spb.ru/co_1_2.html.

Инглхарт Р. Постмодерн: меняющиеся ценности и изменяющиеся общества [Електронний ресурс] / Р. Инглехарт. - Доклад на межд. конф. «Вызовы теории». – М., 1996. – Режим доступа: http://www.sociology.mephi.ru/docs/polit/html/ingl.htm.

Кириченко І. Депрофесіоналізація громадян – майбутнє країни? / І. Кириченко // «Дзеркало тижня. Україна». – 2012. – 26 жовт.–1 листоп., №38 (86).

Згуровский М. Дипломированное псевдообразование / М. Згуровский // «Зеркало недели». – 2006. – 18–24 фев., №6 (585).

Социология образования и молодежи. Социология образования перед новыми вызовами («круглый стол») [Електронний ресурс] // СОЦИС. - 2000. - №6. - С. 65-66. – Режим доступа: http://www.isras.ru/socis_2000_06.html?.

Соболєв Є., Сюмар В., В’ятрович В., Луценко І., Гопко Г. Воля змінити країну / Є. Соболєв, В. Сюмар, В. В’ятрович, І. Луценко, Г. Гопко // Дзеркало тижня. Україна. - 2013. - № 26. - 12 лип.

Ніколаєнко С. Наша освіта – це інерційна система, але вона вже вичерпує свої останні резерви [Електронний ресурс] / С. Ніколаєнко, 2011. – Режим доступу: http://dialogs.org.ua/dialog.php?id=126&op_id=1862#1862

Мінаков М. Реформа освіти – це антисоціальний акт, який можуть здійснити тільки політичні самогубці, здатні думати в термінах довготривалих стратегій [Електронний ресурс] / М. Мінаков, 11.07.2011. – Режим доступу: http://dialogs.org.ua/ru/dialog/page126-1871.html.

Оксамитна С.M. Міжгенераційна освітня мобільність у розрізі трьох вікових когорт населення сучасної України [Електронний ресурс] / С. М. Оксамитна. – Режим доступу: www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/NaUKMA/.../09_oksamytna_s.pdf.

Макеев С., Оксамитная С. Социальная подвижность без выравнивания шансов / С. Макеев, С. Оксамитная // Отечественные записки. - 2012. - № 5 (50).

Андрусяк І. «Залиш надію кожен, хто сюди заходить» [Електронний ресурс] / І. Андрусяк, 07.07.2011. – Режим доступу: http://dialogs.org.ua/ru/project/page23078.html.

Андреев А.Л. Российское образование: социально-исторические контексты / А. Л. Андреев; Ин-т социологии РАН. – М. : Наука, 2008. – С. 320–354.

Кушерець В. Хороша освіта готує людину до краси [Електронний ресурс] / В. Кшерець. – «Диалог.UA», 2011. – Режим доступу: http://dialogs.org.ua/ru/dialog/page126-1874.html.

Ликарчук И. Пора кричать SOS! / И. Ликарчук // «Зеркало недели. Украина». – 15.08.2014. – №28.

Ликарчук И. Учителeй много, а учить некому / И. Ликарчук // «Зеркало недели. Украина». – 26.09.2014. – №34.

Барбер М., Муршед М. Как добиться стабильно высокого качества обучения в школах. Уроки анализа лучших систем школьного образования мира (пер. с англ.)/ М. Барбер, М. Муршед // Вопросы образования. – 2008 – № 3. – С. 7–60.
Опубліковано
2015-10-19
Як цитувати
Левін, Р. Я., & Середа, Ю. В. (2015). Роль української освіти у формуванні модерних цінностей: думка експертів і молоді. «SOCIOПРОСТІР:МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ЕЛЕКТРОННИЙ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬЗ СОЦІОЛОГІЇ ТА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ», (4), 26-36. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/socioprostir/article/view/4243
Номер
Розділ
CОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СУСПІЛЬСТВА