ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНИХ ПРОГРАМ З ТУРИЗМУ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ТА ПОЗАШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ

  • Олександр Бейдик Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • Олеся Топалова Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
Ключові слова: дитина-інвалід, інклюзивне навчання, інклюзивна програма, інклюзивна група, туристський простір, соціально-психологічна реабілітація, безбар’єрне середовище.

Анотація

Розглянуто питання впровадження інклюзивних програм з туризму в загальноосвітніх та позашкільних закладах України, що обумовлено створенням інклюзивних груп в освіті, туризмі, фізичній культурі, спорті для самореалізації, адаптації, фізичної та соціально-психологічної реабілітації, проведення змістовного дозвілля, участі в туристських заходах дітей з функціональними обмеженнями. Особлива увага приділяється  проблемам та перспективам створення єдиного туристського простору для дітей-інвалідів, дітей різних спеціалізованих  груп здоров’я та здорових дітей.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Олександр Бейдик, Київський національний університет імені Тараса Шевченка
доктор географічних наук, професор кафедри країнознавства та туризму
Олеся Топалова, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
асистент кафедри туризму та соціально-економічної географії

Посилання

1. Arsenenko I.A, Topalova O.I. Invalidnyi turyzm: ponyattia, klasyfikatsiia // Zbirka naukovykh statei: Problemy ta perspektyvy rozvytku nauky na pochatku tretioho tysiacholittia u krainakh Evropy ta Azii. – Pereiaslav-Khmelnytskyi, 2014. – S. 9-11. [Арсененко І.А, Топалова О.І. Інвалідний туризм: поняття, класифікація // Збірка наукових статей: Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах Європи та Азії. – Переяслав-Хмельницький, 2014. – С. 9-11].

2. Beydik O.O., Topalova O.I. Klasyfikatsiia ta novi typy adaptyvnoho turyzmu / II Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia: Turyzm i hostynnist v Ukraiini: stan, problemy, tendentsii, perspektyvy rozvytku. – Cherkasy: Brama-Ukraina, 2014. – S. 8-13. [Бейдик О.О., Топалова О.І. Класифікація та нові типи адаптивного туризму / ІІ Міжнародна науково-практична конференція: Туризм і гостинність в Україні: стан, проблеми, тенденції, перспективи розвитку. – Черкаси: Брама-Україна, 2014. – С. 8-13].

3. Zakon Ukrainy «Pro osnovy sotsialnoi zakhyshchenosti invalidiv v Ukraini» [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://zakon4. rada. gov. ua/laws/show/875-12 [Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4. rada. gov. ua/laws/show/875-12].

4. Kontseptsiia Derzhavnoi prohramy «Zdorova dytyna» na 2008-2017 rr. [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://health-ua.com/articles/2030.html [Концепція Державної програми «Здорова дитина» на 2008-2017 рр. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://health-ua.com/articles/2030.html].

5. Natsionalna dopovid pro stanovyshche osib z invalidnistiu v Ukraini [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://rodyna.at.ua/files/st.doc [Національна доповідь про становище осіб з інвалідністю в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:// rodyna.at.ua/files/st.doc].

6. Dovidnyk «Dytiachykh turystskykh baz i taboriv, tsentriv turyzmu i kraieznavstva uchnivskoi molodi, stantsii yunykh turystiv» [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://mon.gov.ua/ua/activity/education/59/pozashkilnaosvita ukraini/udctk /dov13/ [Довідник «Дитячих туристських баз і таборів, центрів туризму і краєзнавства учнівської молоді, станцій юних туристів» [Елект-ронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/ua/activity/education/59/pozashkilnaosvita ukraini/udctk /dov13/].

7. Informatsiia pro stan rozvytku turystsko-kraieznavchoi roboty sered uchnivskoi molodi v Ukrayini (stanom na 1 veresnia 2002 roku) / Turyzm i kraieznavstvo // Informatsiino-metodychnyi visnyk №16. – K., 2002. – S. 38-45. [Інформація про стан розвитку туристсько-краєзнавчої роботи серед учнівської молоді в Україні (станом на 1 вересня 2002 року) / Туризм і краєзнавство // Інформаційно-методичний вісник №16. – К., 2002. – С. 38-45].
Опубліковано
2015-08-07
Цитовано
Як цитувати
Бейдик, О., & Топалова, О. (2015). ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНИХ ПРОГРАМ З ТУРИЗМУ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ТА ПОЗАШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ. Часопис соціально-економічної географії, 18(1), 126-129. https://doi.org/10.26565/2076-1333-2015-18-21