Adventure discourse in «child» advertising

  • L. Teodorska V. N. Karazin Kharkiv National University
Keywords: advertising, children’s audience, adventure, attract attention, types

Abstract

The article examines the main adventure theme in children advertising. There were analyzed and typologized the commercials, where the adventure was an integral part of building the plot and was a factor in attracting and retaining the attention of children, as well as becoming a major factor of memorization of advertising and the advertised object by children’s audience. On the basis of the analyzed commercials the main types of adventures that are most often found in commercial communications were highlighted.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Дуткевич Т. В. Дитяча психологія / Т. В. Дуткевич. — К. : Центр учбової літератури, 2012. — 423 с.

2. Левицкая А. А. Ваш ребенок и реклама [Электронный ресурс] / А. А. Левицкая. — Режим доступа : http://www.ifap.ru/library/book505.pdf.

3. Миронова О. Сказочные герои рекламной кампании [Электронный ресурс] / О. Миронова. — Режим доступа : http://re-port.ru/articles/Skazochnye-geroi-reklamnoi-kampanii/?print.

4. Пенчук І. Вікові особливості сприйняття дитячих програм на телебаченні (міжнародний досвід) [Електронний ресурс] / І. Пенчук. — Режим доступу : http://journ.lnu.edu.ua/vypusk7/visnyk08-7.pdf.

5. Словник української мови : в 11 т. — 1973. — Т. 4 [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://sum.in.ua/s/kazka.

6. Словник української мови : в 11 т. — 1976. — Т. 7 [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://sum.in.ua/s/pryghoda.

7. Табунщик Т. Пригодницька література: ґенеза, специфіка та особливості становлення [Електронний ресурс] / Т. Табунщик. — Режим доступу : http://litzbirnyk.com.ua/wpcontent/uploads/2013/12/58.pdf.

8. Харрис Р. Психология массовых коммуникаций / Ричард Харрис. — М. : Олма-Пресс, 2002. — 246 с.
Published
2017-12-08
How to Cite
Teodorska, L. (2017). Adventure discourse in «child» advertising. The Journal of V.N. Karazin Kharkiv National University. Series: Social Communications, (9), 75-79. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/9833
Section
THEORETICAL AND PRACTICAL ASPECTS OF MASS COMMUNICATIONS