Специфіка програм на споживчу тематику в українському медіапросторі

  • Олена Григорівна Колачинська Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-2787-1864
Ключові слова: програми на споживчу тематику, консьюмерський рух, якість життя, споживча обізнаність

Анотація

Досліджена специфіка програм на споживчу тематику в українському медіапросторі. Йдеться, в першу чергу, про передачі на споживчу тематику, де в спрощеному і доступному для широкого загалу вигляді подається інформація під умовною назвою «якість життя». Саме цим, на нашу думку, можна пояснити феномен високої затребуваності та високих рейтингів теле- і радіопрограм на споживчу тематику. Не зважаючи на затребуваність та актуальність цієї теми, в українському науковому просторі мало досліджень, присвячених соціальній значущості та ефективності такого роду медіаконтенту. В українському медіапросторі сьогодні великої популярності набули програми, де розглядають тему захисту прав споживачів крізь призму просвітництва широкого загалу в питаннях якості товарів та послуг на ринку. Згідно з результатами загальнонаціонального соціологічного дослідження «Права людини в Україні», наші співвітчизники вважають звернення до засобів масової інформації найефективнішим методом захисту своїх прав як споживачів. Про це заявили 27,8% респондентів. Усього в опитуванні взяли участь 2002 наших співвітчизники з усіх областей країни, крім окупованих територій Донбасу та Криму. Найбільше довіряють, коли йдеться про захист прав споживачів, інформації у ЗМІ, – на сході, заході та півдні країни, найменше – в центральних регіонах. Похибка не перевищує 2,2%. Таким чином, саме в регіонах є найбільша потреба в створенні програм на споживчу тематику. Визначено, що сьогодні жоден з українських засобів масової інформації не може запропонувати слухачеві / глядачеві якісний соціальний контент на споживчу тематику. Комерційні канали не пропонують його, адже їм вигідніше надати перевагу виробництву яскравих шоу з прихованою рекламою. Комунальні ЗМІ, як правило, не в змозі фінансово та технічно забезпечити виробництво такого медіапродукту.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Олена Григорівна Колачинська, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Аспірант кафедри журналістики філологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна; старший редактор редакції підготовки суспільно-політичних програм обласного радіо, Філія ПАТ НСТУ «Полтавська регіональна дирекція "Лтава"».

Посилання

1
Опубліковано
2019-12-29
Як цитувати
Колачинська, О. Г. (2019). Специфіка програм на споживчу тематику в українському медіапросторі. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (15). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15103
Розділ
ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, СТРУКТУРИ ТА СТИЛІСТИКИ ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ТЕКСТІВ