Загальнонаціональний та регіональний контент програм на споживчу тематику в Україні: динаміка і трансформації

  • Олена Григорівна Колачинська Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-2787-1864
Ключові слова: програми на споживчу тематику, консьюмерський рух, якість життя, споживачі, суспільний мовник

Анотація

У статті досліджено специфіку програм на споживчу тематику в українському медіапросторі, з акцентом на проблемі, яка полягає в тому, що програми на споживчу тематику, які виходять на загальноукраїнських каналах, практично не відображають регіональні особливості споживчого ринку. В поле зору журналістів майже не потрапляють товари, не представлені на загальнодержавному рівні. Тобто глядачі місцевих каналів позбавлені достовірної інформації про якість товарів, робіт і послуг, що виготовляють / надають місцеві учасники ринку. Центральні телеканали схильні до уніфікації. Ще кілька років тому такий контент був під силу обласним державним телерадіокомпаніям. Суспільний мовник наразі тяжіє до здешевлення свого продукту, а отже, до уніфікації ефірної сітки і тематичного плану в філіях. Жорстка вертикаль влади не дозволяє суспільному мовнику продукувати медіапроект, що базуватиметься винятково на місцевому матеріалі, якщо, звісно, не йдеться про новини. Об’єднані територіальні громади поки що не в змозі виготовити медіапродукт такої якості. Варто зазначити – такі програми на споживчу тематику досить сильно впливають на формування і трансформацію суспільної думки. А регулярний контроль медіа змушує товаровиробників переглядати стандарти виготовлення продукції, підвищувати якість товару, ставати відкритішими до споживачів. Тобто програми на споживчу тематику в підсумку мають вагомий соціальний ефект. На наш погляд, проекти такого формату розвиватимуться як на українському, так і на закордонному телебаченні й надалі, і вони потребуватимуть подальшої наукової рефлексії. Можливо, в майбутньому програми на споживчу тематику стануть частиною освітнього процесу в школах, в рамках правових дисциплін чи «Основ здоров’я» й под. Але в такому випадку вони потребують ґрунтовного наукового підходу і створення певного алгоритму подачі матеріалу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олена Григорівна Колачинська, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Аспірантка кафедри журналістики філологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна; старший редактор редакції підготовки суспільно-політичних програм обласного радіо, Філія ПАТ НСТУ «Полтавська регіональна дирекція "Лтава"».

Посилання

1
Опубліковано
2019-12-30
Як цитувати
Колачинська, О. (2019). Загальнонаціональний та регіональний контент програм на споживчу тематику в Україні: динаміка і трансформації. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (16). Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15133
Розділ
ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, СТРУКТУРИ ТА СТИЛІСТИКИ ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ТЕКСТІВ