Загальнонаціональний та регіональний контент програм на споживчу тематику в Україні: динаміка і трансформації

  • Олена Григорівна Колачинська Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-2787-1864
Ключові слова: програми на споживчу тематику, консьюмерський рух, якість життя, споживачі, суспільний мовник

Анотація

У статті досліджено специфіку програм на споживчу тематику в українському медіапросторі, з акцентом на проблемі, яка полягає в тому, що програми на споживчу тематику, які виходять на загальноукраїнських каналах, практично не відображають регіональні особливості споживчого ринку. В поле зору журналістів майже не потрапляють товари, не представлені на загальнодержавному рівні. Тобто глядачі місцевих каналів позбавлені достовірної інформації про якість товарів, робіт і послуг, що виготовляють / надають місцеві учасники ринку. Центральні телеканали схильні до уніфікації. Ще кілька років тому такий контент був під силу обласним державним телерадіокомпаніям. Суспільний мовник наразі тяжіє до здешевлення свого продукту, а отже, до уніфікації ефірної сітки і тематичного плану в філіях. Жорстка вертикаль влади не дозволяє суспільному мовнику продукувати медіапроект, що базуватиметься винятково на місцевому матеріалі, якщо, звісно, не йдеться про новини. Об’єднані територіальні громади поки що не в змозі виготовити медіапродукт такої якості. Варто зазначити – такі програми на споживчу тематику досить сильно впливають на формування і трансформацію суспільної думки. А регулярний контроль медіа змушує товаровиробників переглядати стандарти виготовлення продукції, підвищувати якість товару, ставати відкритішими до споживачів. Тобто програми на споживчу тематику в підсумку мають вагомий соціальний ефект. На наш погляд, проекти такого формату розвиватимуться як на українському, так і на закордонному телебаченні й надалі, і вони потребуватимуть подальшої наукової рефлексії. Можливо, в майбутньому програми на споживчу тематику стануть частиною освітнього процесу в школах, в рамках правових дисциплін чи «Основ здоров’я» й под. Але в такому випадку вони потребують ґрунтовного наукового підходу і створення певного алгоритму подачі матеріалу.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Олена Григорівна Колачинська, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Аспірантка кафедри журналістики філологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна; старший редактор редакції підготовки суспільно-політичних програм обласного радіо, Філія ПАТ НСТУ «Полтавська регіональна дирекція "Лтава"».

Посилання

1
Опубліковано
2019-12-30
Як цитувати
Колачинська, О. Г. (2019). Загальнонаціональний та регіональний контент програм на споживчу тематику в Україні: динаміка і трансформації. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (16). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15133
Розділ
ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, СТРУКТУРИ ТА СТИЛІСТИКИ ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ТЕКСТІВ