Реалізація інформаційної функції коміксу на прикладі «Перехрестя. Дев'ять історій про війну і насильство»

  • С. В. Хлестова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: масова комунікація, комікс, засіб масової комунікації, комікс-журналістика

Анотація

Статтю присвячено аналізу інформаційної функції коміксу. На прикладі «Перехрестя. Дев'ять історій про війну і насильство» ми демонструємо, як інформаційний аспект може превалювати над розважальним в зазначеному форматі; ми аналізуємо прийоми, використані авторами для досягнення значного емоційного ефекту, що дозволяють зберегти при цьому документальний характер. Ми аналізуємо зміст коміксу, його композиційні особливості і екстраполюємо особливості журналістського наукового знання в дослідження коміксів у вигляді документально-художнього тексту. Крім того, на основі результатів нашого дослідження ми вивчаємо особливості, які дозволяють коміксами називатися спеціальними носіями, зі своїми характеристиками та викликаними ними функціями. Ключовим моментом для нашого дослідження є те, що комікси – це засіб, за допомогою якого масова аудиторія отримує нову інформацію, тобто виконує комунікаційні та інформаційні функції. «Перехрестя. Дев'ять історій війни і насильства» є яскравим прикладом такого твору. Автори коміксів надають реципієнту документальну інформацію, використовуючи композиційні особливості жанру. Комікси такого ж формату, як «Перехрестя. Дев'ять історій війни і насильства» не просто виконують інформаційну функцію, повідомляючи про те, що сталося. Вони актуалізують тему, щоб вона не загубилася в інформаційному потоці. А художня цінність, досягнута завдяки майстерності авторів і методам, які вони використовують, допомагає зафіксувати фрагмент історії, який згадується в оповіданні.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Гуменюк Л. Визуальная поэзия: художник Марк-Антуан Матье и эксперт Михаил Хачатуров о комиксах [Электронный ресурс] / Людмила Гуменюк // Теории и практика. – Режим доступа: http://theoryandpractice.ru/posts/8113-comicsm.

Керлот, Х. Э. Словарь символов : [Мифология. Магия. Психоанализ : Перевод] / Х. Э. Керлот. – М. : REFL-book, 1994. – 556 с.

Макклауд С. Переосмысление комикса / С. Макклауд; пер. В. Кистяковский – М. : Белое яблоко, 2018. – 252 с.

Маклюэн Г. М. Понимание Медиа / пер. с англ. В. Николаева ; закл. ст. М. Вавилова. – М. ; Жуковский : КАНОН-пресс-Ц, Кучково поле, 2003. – 464 с.

Перехресття: девять історій про війну та насильство / І. Гансен [та ін.] ; худож.-оформ. С. В. Захаров, С. Ю. Рунова. – К. : Східноукраїнський центр громадських ініціатив, Лібереко – Партнерство за прав людини, 2017. – 124 с.

Статкус Е. Ученый Ник Соусанис: «Комиксы – естественный способ формулировать наши мысли» [Электронный ресурс] / Екатерина Статкус // Теории и практики. – Режим доступа: http://theoryandpractice.ru/posts/5580-uchenyy-nik-sousanis-komiksy--estestvennyy-sposob-formulirovat-nashi-mysli.

The Economist. The power of comics journalism [Еlectronic resource] / The Economist, 2016. – Resource аccess mode: https://www.economist.com/prospero/2016/10/21/the-power-of-comics-journalism.

Опубліковано
2019-12-21
Як цитувати
Хлестова, С. В. (2019). Реалізація інформаційної функції коміксу на прикладі «Перехрестя. Дев’ять історій про війну і насильство». Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (13), 81-86. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15006
Розділ
ПРИКЛАДНІ СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ