Популяризація культури України у новинах українського телебачення

  • K. Temchur Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
Ключові слова: телевізійні програми, розважальні програми, інфотеймент, функції телебачення, роль телебачення, соціокультурний простір

Анотація

Наразі в України з об’єктивних економічних та соціально-політичних причин значно зменшилися державні видатки на розвиток культури. Це змушує шукати інші шляхи популяризації української культури, одним з яких є використання потенціалу новинних телевізійних програм. Телебачення є основним джерелом отримання інформації для українців щодня. Мета дослідження – з’ясувати способи, за допомогою яких відбувається популяризація української культури у сюжетах новин на українському телебаченні. Під час дослідження було проаналізовано випуски новин на телеканалах «1+1» та «Україна». Сюжети на культурну тематику складають близько 20% від випуску новин на українському телебаченні. Абсолютна більшість із них присвячена актуальним культурним подіям в Україні або пов’язаним з Україною. При цьому рекламні повідомлення, замасковані під сюжети на культурну тематику, розміщуються всередині випуску. Серед способів популяризації української культури у новинах: посилання на авторитетне джерело, яке визнало культурну або історичну пам’ятку, мистецький об’єкт України тощо видатними; демонстрація національного символіки, одягу тощо як популярних, престижних та модних; інформування про досягнення та престижність національного господарства, науки, мистецтва та техніки. Вперше розглянуто потенціал телевізійних новин для популяризації української культури. Знання особливостей розміщення рекламних сюжетів, замаскованих про повідомлення на культурні теми, сприяє підвищенню загального рівня медіаграмотності глядачів. Новини на телебаченні мають великий потенціал для популяризації культури. Необхідно використовувати сюжети телевізійних новин для популяризації української культури.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Данькова Н. Детектор телерейтингів: хто в січні наступив на п’яти «Україні»?: веб-сайт. URL: https://detector.media/rinok/article/144887/2019-02-15-detektor-telereitingiv-khto-v-sichni-nastupiv-na-pyati-ukraini/ (дата звернення: 12.04.2019).

Дубров Д. Засоби масової інформації як якісно нові суб’єкти політичних комунікацій. Політичний менеджмент. 2007. №1. С. 57–65.

Євтухова Т. А. Вплив засобів масової інформації на формування особистості як культурологічна проблема. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2012. 4 (51). С. 32–37.

Кулешник (Пищик) O. Культурно-мистецькі телепрограми як соціокультурні проекти в сучасному українському телепросторі. Вісник Львівського університету. Серія журналістика. 2012. Вип. 33. С. 154–160.

Прохоров Е. П. Введение в теорию журналистики. М.: Аспект Пресс, 2011. 351 с.

Субота Є. В. Становлення та розвиток недержавного телебачення Харківщини в умовах незалежності України: соціокультурні аспекти: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. культурології: 26.00.04. Харків, 2010. 13 с.

Трачук Т. А. Культурно-просвітницька та культурно-рекреаційна функції українського телебачення. Наукові записки. Серія «Культура і соціальні комунікації». 2012. Вип. 3. С. 3–11.

Чорнокондратенко М. Українці є медіаактивними, проте не завжди медіаграмотними: веб-сайт. URL: https://ua.ejo-online.eu/920/tsyfrovi-media (дата звернення: 12.04.2019).

Wiest J. B. (2016). The Role of Mass Media in the Transmission of Culture, in (ed.) Communication and Information Technologies Annual (Studies in Media and Communications, Vol. 11. Emerald Group Publishing Limited, pp.203–219.

Опубліковано
2019-12-21
Як цитувати
Temchur, K. (2019). Популяризація культури України у новинах українського телебачення. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (14), 81-86. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/14985
Розділ
ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ МАСОВИХ КОМУНІКАЦІЙ