До питання про трактування терміна «медіакультура» споживачами медійного продукту (на прикладі Запорізького регіону)

  • Т. А. Євченко Комунальний заклад вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради
Ключові слова: медіакультура, споживачі медійного продукту, вплив медіакультури на особистість, новітнє середовище, медійний простір

Анотація

Поняття медіакультури сформувалося у другій половині ХХ ст. із розвитком комунікаційних засобів. На сьогодні медіакультура вивчається, крім дослідників масових комунікацій, представниками соціологічної наукової школи, філософської, культурологічної, філологічної. Попри велику увагу до поняття до сьогодні не існує його універсального формулювання. Відповідно науковий інтерес викликає сприйняття визначення медіакультури пересічними громадянами, які є споживачами медійного продукту. Для дослідження ми обрали референтну групу – студентів І курсу Хортицької національної академії (м. Запоріжжя). Дослідження проводилося за допомогою опитування. У формуванні референтної групи враховувалися такі параметри: вік опитуваних (молодь 17–20 років) та спеціальності, з яких вони здобувають бакалаврський рівень вищої освіти. Аналіз результатів дослідження викладений у статті.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Барт Р. Мифологии. Москва : Изд-во им. Сабашниковых, 2000. 320 с.

Зражевська Н. І. Нові медіа і нові форми комунікації в медіа культурі. Current issues of mass communication. 2013. Issue 14. С. 70–75.

Зражевська Н. І. Парадигми масифікації і демасифікації в медіа культурі. Українське журналістикознавство. 2013. № 14. С. 57–61.

Зражевська Н.І. Медіакультура як об’єкт соціокомунікаційних досліджень. Теле- та радіожурналістика. 2014. № 13. С. 69–77.

Иваненко А.И. Сознание и медиареальность. 2014. URL: https://cyberleninka.ru/article/v/soznanie-i-mediarealnost.

Кассирер Э. Опыт о человеке. Москва : Гардарика, 1998.С. 471.

Кириллова Н. Б. Медиакультура и основы медиаменеджмента : учеб. пособие. Екатеринбург : изд-во Урал. ун-та, 2014. 184 с.

Кириллова Н. Б. Медиакультура как полифункциональная система. Connect-Universum – 2014 : сборник материалов V Международной научно-практической интернет-конференции. Томск : Издательский Дом Томского государственного университета, 2015. URL: http://www.konf.x- pdf.ru/19raznoe/ 149333-1-nauchniy-redaktor-kand-filos-nauk-docent-okushova-redakcionnaya- kollegiya-d-r-filos-nauk-docent-kuzheleva-sagan-kan.php.

Кириллова Н. Б. Медиакультура: от модерна к постмодерну. Москва : Академический Проект, 2006. 448 с.

Кумелашвили Н. У. Социально-культурные ракурсы медиакультуры : коммуникативно-компетентностный аспект : автореф. дис.... канд. культурологии : 24.00.01 / Рос. акад. нар. хоз-ва и гос. службы при Президенте РФ. Москва, 2012. 24 с.

Лалл Дж. Мас-медіа, комунікація, культура : глобальний підхід. Київ : К.І.С., 2002. 344 с.

Лебон Г. Психология масс. Минск : Харвест, 2000. С. 230–231.

Луман Н. Реальность масс-медиа. URL: https://gtmarket.ru/laboratory/basis/3001/3002.

Лысова Н. А. Медийное сознание как аспект медиареальности. 2016. URL: https://cyberleninka.ru/article/v/mediynoe-soznanie-kak-aspekt-mediarealnosti.

Маклюен Г. М. Понимание медиа : внешние расширения человека. Москва : Жуковский: КАНОН-пресс-Ц, Кучково поле, 2003. 464 с.

Маклюэн М. Средство само есть содержание. Информационное общество : сборник. Москва : ООО «Издательство АСТ», 2004. С. 341–348.

Ороховська Л.А. Медіакультура в контексті цивілізаційного розвитку. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/8698/1/Orokhovska.pdf.

Почепцов Г. Інструментарій для роботи з сакральними об'єктами : від античних до радянських часів. Політичний менеджмент. 2008. № 3. С. 3–16.

Почепцов Г. Г. Смислові та інформаційні війни. Смислові та інформаційні війни. Інформаційне суспільство. 2013. Вип. 18. С. 21–27.

Alalawi and Al-Jenaibi, J Mass Communicat Journalism. 2017. URL: https://www.researchgate.net/publication/303440336_A_Research_into_the_Fact_that_Media_have_Direct_Effects_on_Peop_le_in_Different_Ways.

Опубліковано
2019-12-21
Як цитувати
Євченко, Т. А. (2019). До питання про трактування терміна «медіакультура» споживачами медійного продукту (на прикладі Запорізького регіону). Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (14), 40-48. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/14977
Розділ
МЕДІАКУЛЬТУРА І ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ