Динаміка розвитку невербального інтелекту та мнестичних функцій у дітей із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності в ході реабілітації за системою інтенстивної нейрофізіологічної реабілітації В. І. Козявкіна

  • Л. Ф. Шестопалова ДУ «Інститут неврології, психіатрії та наркології НАМН України», м. Харків
  • В. А. Кожевніков ДУ «Інститут неврології, психіатрії та наркології НАМН України», м. Харків
  • О. О. Бородавко ДУ «Інститут неврології, психіатрії та наркології НАМН України», м. Харків
  • М. С. Гордієвич ТзОВ «Міжнародна клініка відновного лікування», м. Трускавець

Abstract

У статті виявлено динаміку розвитку невербального інтелекту та мнестичних функцій у дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності в процесі реабілітації за системою інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації В. І. Козявкіна. Показано, що в результаті проходження реабілітаційної програми за цією системою у дітей відзначалось значне зниження вираженості основних симптомів синдрому дефіциту уваги та гіперактивності (недостатності уваги, гіперактивності/імпульсивності та поведінкових порушень), а також мало місце підвищення рівня інтелектуального розвитку, покращення мнестичних функцій, емоційного стану та соціально-психологічної адаптації в цілому. Доведено, що система інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації В. І. Козявкіна є сучасною реабілітаційною технологією, застосування якої має високу ефективність при реабілітації дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Fesenko E. V., Fesenko Yu. A. Sindrom defitsita vnimaniya i giperaktivnosti u detey [Atention deficit hyperactivity disorder in children]. St. Petersburg, Nauka i Tekhnika Publ., 2010, 384 p. (In Russ.)

2. Giperaktivnost’ i defitsit vnimaniya v detskom vozraste [Hyperactivity and attention deficit in children]. Moscow, 2005, 256 p. (In Russ.)

3. Mikadze Yu. V. Neyropsikhologiya detskogo vozrasta [uchebnoe posobie] [Childhood Neuropsychology [Tutorial]]. St. Petersburg, Piter Publ., 2014, 288 p. (In Russ.)

4. Simernitskaya E. G. Neyropsikhologicheskaya diagnostika i korrektsiya shkol’noy neuspevaemosti [Neuropsychological diagnosis and correction of school failure]. Neyropsikhologiya segodnya [ed. E. D. Khomskaya], Moscow, 1997, 35 p. (In Russ.)

5. Tsvetkova L. S., Tsvetkov A. V. Neyropsikhologicheskoe konsul’tirovanie v praktike psikhologa obrazovaniya [Neuropsychological counseling practice in Educational Psychology]. Moscow, Sport i kul’tura Publ., 2012, 126 p. (In Russ.)

6. Glozman Zh. M., Potanina A. Yu., Soboleva A. E. Neyropsikhologicheskaya diagnostika v doshkol’nom vozraste [Neuropsychological diagnosis in preschool age]. 2nd ed., St. Petersburg, Piter Publ., 2008, 80 p. (In Russ.)

7. Sergeant J. The cognitive-energetic model: an empirical approach to attention-deficit hyperactivity disorder. Neurosci. Biobehav. Rev., 2000, no. 24 (l), pp. 7-12.

8. Chutko L. S., Surushkina S. Yu. Klinicheskaya geterogennost’ sindroma defitsita vnimaniya [Clinical heterogeneity of attention deficit disorder]. Zhurnal nevrologii i psikhiatrii im. S. S. Korsakova, 2008, no. 8, pp. 23-131. (In Russ.)

9. Barkley R. A., Benton C. ADHD in the Classroom. Strategies for Teachers. NY, Guilford, 1994, 343 p.

10. Barkley R. A. Developmental course, adult outcome, and clinic-referred ADHD adults: Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Arch. Gen. Psychiatry, 2008, no. 6, pp. 186-207.

11. Smith A., Taylor E., Rogers J. W. Evidence for a pure time perception deficit in children with ADHD In Process Citation. J. Child Psychol. Psychiatry, 2002, no. 3(4), pp. 529-542.

12. Kratochvil C. J., Heiligenstein J. H., Dittmann R. Atomoxetine and methylphenidate treatment in children with ADHD: a prospective, randomized, open-label trial. J. Am. Acad. Child. Adolesc. Psychiatry, 2002, vol. 41, no. 7, pp. 776–784.

13. Romanchuk O. I. Sindrom defitsita vnimaniya i giperaktivnosti u detey [Attention deficit hyperactivity disorder in children]. Moscow, Genezis Publ., 2010, 336 p. (In Russ.)

14. Kovalev V. V. Semiotika i diagnostika psikhicheskikh zabolevaniy u detey i podrostkov [Semiotics and the diagnosis of mental disorders in children and adolescents]. Moscow, Medicine Publ., 2009, 288 p. (In Russ.)

15. Tsvetkova L. S., Tsvetkov A. V. Neyropsikhologicheskoe konsul’tirovanie v praktike psikhologa obrazovaniya [Neuropsychological counseling practice in Educational Psychology]. Moscow, Sport i kul’tura Publ., 2012, 126 p. (In Russ.)

16. Shestopalova L. F. Minimal’naya mozgovaya disfunktsiya: kliniko-psikhologicheskie aspekty [Minimal brain dysfunction: clinical and psychological aspects]. Ukraїns’kiy vіsnik psikhonevrologії, 2000, vol. 8, issue 2(24), pp. 84–87. (In Russ.)

17. Monina G. B., Lyutova-Roberts E. K., Chutko L. S. Giperaktivnye deti. Psikhologo-pedagogicheskaya korrektsiya [Hyperactive children. Psycho-pedagogical correction]. St. Petersburg, Rech’ Publ., 2007, 186 p. (In Russ.)

18. Pidkorytov V. S., D’jachenko L. I., Kutikov O. Je. [et al.] Stan psyhichnogo zdorov’ja dytjachogo naselennja Ukrai’ny ta organizacija psyhiatrychnoi’ dopomogy i’ dopomogy [The mental health of the child population in Ukraine and organization of mental health care]. Zhurnal psikhiatrii i meditsinskoy psikhologii, 2012, no. 3 (30), pp. 5-15. (In Ukr.)

19. Semenovich A. V. Neyropsikhologicheskaya korrektsiya v detskom vozraste. Metod zameshchayushchego ontogeneza [Uchebnoe posobie] Neuropsychological correction in childhood. The method replaces ontogeny [Tutorial]]. Moscow, Genezis Publ., 2007, 474 p. (In Russ.)

20. Kozjavkin V. I. Systema intensyvnoi’ nejrofiziologichnoi’
reabilitacii’ za metodom Kozjavkina [Intensive Neurophysiological Rehabilitation method Kozyavkin]. Lviv-Truskavets, Malti-M Publ., 1999, 280 p. (In Ukr.)

21. Kozjavkin V. I., Shestopalova L. F., Pidkorytov V. S. Dytjachi cerebral’ni paralichi. Medyko-psyhologichni problemy [Cerebral palsy. Medical and psychological problems]. Lviv, Publ. house of Ukrainian RPC technology, 1999, 144 p. (In Ukr.)

22. Raven Dzh. K., Stayl I., Raven M. Tsvetnye progressivnye matritsy: klassicheskaya forma [Coloured Progressive Matrices: the classical form]. Moscow, Kogito- Tsentr Publ., 2004, 72 p. (In Russ.)
Published
2016-11-21
How to Cite
Шестопалова, Л. Ф., Кожевніков, В. А., Бородавко, О. О., & Гордієвич, М. С. (2016). Динаміка розвитку невербального інтелекту та мнестичних функцій у дітей із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності в ході реабілітації за системою інтенстивної нейрофізіологічної реабілітації В. І. Козявкіна. Psychiatry, Neurology and Medical Psychology, 3(1 (5), 91-95. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pnmp/article/view/6815
Section
Medical Psychology