Динаміка розвитку невербального інтелекту та мнестичних функцій у дітей із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності в ході реабілітації за системою інтенстивної нейрофізіологічної реабілітації В. І. Козявкіна
Abstract
У статті виявлено динаміку розвитку невербального інтелекту та мнестичних функцій у дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності в процесі реабілітації за системою інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації В. І. Козявкіна. Показано, що в результаті проходження реабілітаційної програми за цією системою у дітей відзначалось значне зниження вираженості основних симптомів синдрому дефіциту уваги та гіперактивності (недостатності уваги, гіперактивності/імпульсивності та поведінкових порушень), а також мало місце підвищення рівня інтелектуального розвитку, покращення мнестичних функцій, емоційного стану та соціально-психологічної адаптації в цілому. Доведено, що система інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації В. І. Козявкіна є сучасною реабілітаційною технологією, застосування якої має високу ефективність при реабілітації дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності.
Downloads
References
2. Giperaktivnost’ i defitsit vnimaniya v detskom vozraste [Hyperactivity and attention deficit in children]. Moscow, 2005, 256 p. (In Russ.)
3. Mikadze Yu. V. Neyropsikhologiya detskogo vozrasta [uchebnoe posobie] [Childhood Neuropsychology [Tutorial]]. St. Petersburg, Piter Publ., 2014, 288 p. (In Russ.)
4. Simernitskaya E. G. Neyropsikhologicheskaya diagnostika i korrektsiya shkol’noy neuspevaemosti [Neuropsychological diagnosis and correction of school failure]. Neyropsikhologiya segodnya [ed. E. D. Khomskaya], Moscow, 1997, 35 p. (In Russ.)
5. Tsvetkova L. S., Tsvetkov A. V. Neyropsikhologicheskoe konsul’tirovanie v praktike psikhologa obrazovaniya [Neuropsychological counseling practice in Educational Psychology]. Moscow, Sport i kul’tura Publ., 2012, 126 p. (In Russ.)
6. Glozman Zh. M., Potanina A. Yu., Soboleva A. E. Neyropsikhologicheskaya diagnostika v doshkol’nom vozraste [Neuropsychological diagnosis in preschool age]. 2nd ed., St. Petersburg, Piter Publ., 2008, 80 p. (In Russ.)
7. Sergeant J. The cognitive-energetic model: an empirical approach to attention-deficit hyperactivity disorder. Neurosci. Biobehav. Rev., 2000, no. 24 (l), pp. 7-12.
8. Chutko L. S., Surushkina S. Yu. Klinicheskaya geterogennost’ sindroma defitsita vnimaniya [Clinical heterogeneity of attention deficit disorder]. Zhurnal nevrologii i psikhiatrii im. S. S. Korsakova, 2008, no. 8, pp. 23-131. (In Russ.)
9. Barkley R. A., Benton C. ADHD in the Classroom. Strategies for Teachers. NY, Guilford, 1994, 343 p.
10. Barkley R. A. Developmental course, adult outcome, and clinic-referred ADHD adults: Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Arch. Gen. Psychiatry, 2008, no. 6, pp. 186-207.
11. Smith A., Taylor E., Rogers J. W. Evidence for a pure time perception deficit in children with ADHD In Process Citation. J. Child Psychol. Psychiatry, 2002, no. 3(4), pp. 529-542.
12. Kratochvil C. J., Heiligenstein J. H., Dittmann R. Atomoxetine and methylphenidate treatment in children with ADHD: a prospective, randomized, open-label trial. J. Am. Acad. Child. Adolesc. Psychiatry, 2002, vol. 41, no. 7, pp. 776–784.
13. Romanchuk O. I. Sindrom defitsita vnimaniya i giperaktivnosti u detey [Attention deficit hyperactivity disorder in children]. Moscow, Genezis Publ., 2010, 336 p. (In Russ.)
14. Kovalev V. V. Semiotika i diagnostika psikhicheskikh zabolevaniy u detey i podrostkov [Semiotics and the diagnosis of mental disorders in children and adolescents]. Moscow, Medicine Publ., 2009, 288 p. (In Russ.)
15. Tsvetkova L. S., Tsvetkov A. V. Neyropsikhologicheskoe konsul’tirovanie v praktike psikhologa obrazovaniya [Neuropsychological counseling practice in Educational Psychology]. Moscow, Sport i kul’tura Publ., 2012, 126 p. (In Russ.)
16. Shestopalova L. F. Minimal’naya mozgovaya disfunktsiya: kliniko-psikhologicheskie aspekty [Minimal brain dysfunction: clinical and psychological aspects]. Ukraїns’kiy vіsnik psikhonevrologії, 2000, vol. 8, issue 2(24), pp. 84–87. (In Russ.)
17. Monina G. B., Lyutova-Roberts E. K., Chutko L. S. Giperaktivnye deti. Psikhologo-pedagogicheskaya korrektsiya [Hyperactive children. Psycho-pedagogical correction]. St. Petersburg, Rech’ Publ., 2007, 186 p. (In Russ.)
18. Pidkorytov V. S., D’jachenko L. I., Kutikov O. Je. [et al.] Stan psyhichnogo zdorov’ja dytjachogo naselennja Ukrai’ny ta organizacija psyhiatrychnoi’ dopomogy i’ dopomogy [The mental health of the child population in Ukraine and organization of mental health care]. Zhurnal psikhiatrii i meditsinskoy psikhologii, 2012, no. 3 (30), pp. 5-15. (In Ukr.)
19. Semenovich A. V. Neyropsikhologicheskaya korrektsiya v detskom vozraste. Metod zameshchayushchego ontogeneza [Uchebnoe posobie] Neuropsychological correction in childhood. The method replaces ontogeny [Tutorial]]. Moscow, Genezis Publ., 2007, 474 p. (In Russ.)
20. Kozjavkin V. I. Systema intensyvnoi’ nejrofiziologichnoi’
reabilitacii’ za metodom Kozjavkina [Intensive Neurophysiological Rehabilitation method Kozyavkin]. Lviv-Truskavets, Malti-M Publ., 1999, 280 p. (In Ukr.)
21. Kozjavkin V. I., Shestopalova L. F., Pidkorytov V. S. Dytjachi cerebral’ni paralichi. Medyko-psyhologichni problemy [Cerebral palsy. Medical and psychological problems]. Lviv, Publ. house of Ukrainian RPC technology, 1999, 144 p. (In Ukr.)
22. Raven Dzh. K., Stayl I., Raven M. Tsvetnye progressivnye matritsy: klassicheskaya forma [Coloured Progressive Matrices: the classical form]. Moscow, Kogito- Tsentr Publ., 2004, 72 p. (In Russ.)
Copyright (c) 2016 Л. Ф. Шестопалова, В. А. Кожевніков, О. О. Бородавко, М. С. Гордієвич
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.