Ідея букваря в історії української культури. Внесок Л. Деполович у розвиток національної букваристики.

  • Наталія Миколаївна Халімон Ковчинська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Л.П. Деполович Куликівської районної ради Чернігівської області
Ключові слова: освіта, вчитель, буквар.

Анотація

У  статті  досліджується  історія  розвитку  та  ідея  українського букваря ХІ – 1-ї пол. ХХ ст. Автор визначає внесок Деполович Лідії Платонівни, вчителя-методиста 1920-30-х рр. з Чернігівщини, у розвиток національної букваристики.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Наталія Миколаївна Халімон, Ковчинська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Л.П. Деполович Куликівської районної ради Чернігівської області
Директор Ковчинської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Л.П. Деполович, вчитель-методист, Відмінник освіти України

Посилання

1. Артамонова А. М. Перша вітчизняна книга для початкового навчання // Початкова школа. – Київ, 1974. – № 9.

2. Быкова Т.А. Место “Букваря” Ивана Федорова среди других начальных учебников // Известия АН СССР. Отделение литературы и языка. – Москва: Изд-во АН СССР, 1955. – Т. XIV. – Вып. 5.

3. З історії підручників словесності ХІ – ХVІІІ ст. – предтеч навчальних книжок з літератури.// www.ukrib.com.ua.

4. Фрис В. Перший Київський буквар// Український історичний журнал. – 1992 – № 4.

5. Куліш П. Граматка / П. Куліш. – СПб. : [б. в.], 1857.

6. ЦДАВОУ, Ф. 177, оп. 2, т. 2, спр. 1880.

7. Літопис українського друку. Орган Державної бібліографії. – 1926 - 1956 рр.

8. Руснак І.С. Розвиток українського шкільництва в Канаді (кін. ХІХ – ХХ ст.): Автореф. дис. доктора пед. наук. Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича. – Київ, 2000. – 34 с.

9. Деполович Л.П. Буквар. / Ред. зм. та доп. П. Волиняк; іл. М. Битинського/ вид. 8-е, Торонто: Нові дні, 1961. – 100 с.
Опубліковано
2015-06-26
Як цитувати
Халімон, Н. (2015). Ідея букваря в історії української культури. Внесок Л. Деполович у розвиток національної букваристики. Наукові записки кафедри педагогіки, (34), 246-252. Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/2950