Викладацьке портфоліо як один з провідних методів професійного розвитку викладачів вищої школи США

  • Я. М. Бельмаз
Ключові слова: викладач, вища школа, портфоліо, професійний розвиток, рефлексія, професійна діяльність

Анотація

Статтю присвячено аналізу поняття «викладацьке портфоліо». Автор зазначає, що портфоліо викладача – це певний етап його професійного розвитку. Створення та використання портфоліо у ЗВО України є об’єктивною необхідністю сьогодення. У роботі представлено розуміння поняття «викладацьке портфоліо» американськими науковцями (Дж. Мюррей, Ф. Урбах, К. О’Нейл, А. Райт). У процесі аналізу низки праць автор доходить висновку, що викладацьке портфоліо – це комплексний феномен, який охоплює різні аспекти; це засіб для документування процесу викладання, відбиття взірців викладацької практики, визначення головної місії ЗВО, а головне – для мотивації індивідуального професійного розвитку кожного члена професорсько-викладацького складу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Braskamp I. A. Assessing faculty work: enhancing individual and institutional performance. Higher and adult education series. San Francisco : Jossey Bass, 1994. 333 p.

De Fillips D. C. Professional portfolios: the New York college model for faculty development, evaluation and rewards, achievements and aspirations: a case study. Jamaica, New York : York College, 1999. 199 p.

Meacham J. Class dismissed: universities should start caring about how well – how much – teachers teach. Washington Monthly. 1993. May. P. 42–46.

Millis B. J. Putting the teaching portfolio in context. To improve the academy. 1991. № 10. P. 215–229.

Murray J. P. Successful faculty development and evaluation: the complete teaching portfolio. Washington : The George Washington University, 1997. 144 p.

Murray J. Why teaching portfolios? Community college review. 1994. № 22. P. 33–43.

O’Neil C. Recording teaching accomplishment: a Dalhousie guide to the teaching dossier. Halifax, Nova Scotia: Dalhousie University, 1992. 87 p.

Seldin P. The teaching portfolio. Bolton. Mass : Anker Publishing Co, 1991. 402 p.

Urbach F. Developing a teaching portfolio. College teaching. 1992. № 40. P. 71–74.

Use of faculty portfolios growing. Academic leader. 1993. July. P. 4.
Опубліковано
2018-05-07
Як цитувати
Бельмаз, Я. (2018). Викладацьке портфоліо як один з провідних методів професійного розвитку викладачів вищої школи США. Наукові записки кафедри педагогіки, (42). Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/10657