Науково-педагогічний проєкт «Інтелект України»: особливості викладання географії у 9 класі
Анотація
Метою статті є висвітлення особливостей навчання географії у 9 класі за науково-педагогічним проєктом «Інтелект України». Практичною основою дослідження є досвід розробки і видання підручників-зошитів із друкованою основою. Вони є одним з основних компонентів навчально-методичного комплексу з географії. Комплекс складається із зошита з друкованою основою для роботи на уроці, двох зошитів для виконання домашніх завдань, а також наочності, контрольних робіт, методичних рекомендацій для вчителя, інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) супроводу уроків. Основний матеріал. Аналізується упровадження проєкту від початкових класів до старшої школи. Проілюстровано особливості викладання географії у проєктних класах. Розглянуто активні методи викладання географії. Наведено алгоритм роботи для деяких сучасних методів навчання географії. Наводяться приклади практичних робіт і досліджень. Перераховано набуті учнями географічні компетентності. Розглянуто структуру домашніх робіт. Наведено завдання, різні за рівнем складності, тести, міні-проєкти, дослідження, випереджувальні завдання; завдання для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), складені відповідно до чинної програми ЗНО з географії. Для перевірки знань, умінь і навичок дев’ятикласників розроблено контрольні роботи. Зазначено структуру й оцінювання контрольних робіт. Розглянуто процес упровадження навчального і навчально-методичного забезпечення, створеного під час реалізації проєкту, зокрема зошитів із друкованою основою. Висновки. У статті зазначено важливість візуалізації навчального матеріалу через ІКТ. Застосування їх сприяє більш успішному засвоєнню матеріалу, підтримує інтерес до географії. Для удосконалення навчання географії в експериментальних класах навчально-методичні комплекси щорічно доопрацьовуються творчими колективами науковців-географів та практикуючими вчителями-методистами. Аналіз шкільної успішності довів, що учні проєктних класів показують кращі результати порівняно з учнями у звичайних класах, що дає підтвердження важливості продовження роботи Всеукраїнського науково-педагогічного проєкту «Інтелект України».
Завантаження
Посилання
Gavry`sh, I.V., Sadkina, V.I., Svir, N.V (2019). Geografiya: Ekspery`ment. navch. posibny`k. (Zoshy`t z drukovanoyu osnovoyu). 9 kl. Ch.1 [Geography: еxperimental textbook (Notebook with printed matter). 9th form. Part 1]. Xarkiv: «Intelekt Ukrayiny», 40.
Ostroux, V.I., Rudenko, I.S. (2015). Osobly`vosti stvorennya ta vprovadzhennya u proces navchannya geografiyi navchal`ny`x elektronny`x kartografichny`x posibny`kiv ta interakty`vny`x kart [Features of creation and introduction in the process of teaching geography of electronic educational cartographic manuals and interactive maps]. Ukrainian Geographical Journal, 3, 55-59.
Svir, N.V. (2018). Zmistovi osobly`vosti vy`kladannya geografiyi u naukovo-pedagogichnomu proekti «Intelekt Ukrayiny» [Сontent peculiarities of teaching geography in the scientific and pedagogical project «Intellect of Ukraine»]. The Problems of Continuous Geographical Education and Cartography, 28, 68-73.
Topuzov, O.M., Samojlenko, V.M., Vishnikina, L.P. (2012). Zagal`na metody`ka navchannya geografiyi: Pidruchny`k [General methods of teaching geography: А textbook]. Ky`yiv: DNVP «Kartografiya», 370–377.
Geografiya: Programa dlya 6-9-x klasiv ZNZ (2017) [Geography: Program for 6-9th forms of General education schools]. Available at: https://ru.osvita.ua/school/program/program-5-9/56127/