Використання когнітивних технологій у лекційних курсах

  • Ірина Олександрівна Свердлова ХНУ імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-0725-4818
  • М. А. Ядова
Ключові слова: когнітивні технології, критичне мислення, методична система, підсилена лекція

Анотація

Стаття присвячена вивченню дидактичного потенціалу когнітивних технологій навчання, які можуть бути використані на лекціях з курсу «Методика викладання іноземних мов». Проаналізовано підходи до проектування учбового процесу. Виявлено і обґрунтовано необхідність створення такого навчального середовища, в якому студент буде виступати суб’єктом своєї освіти, мати можливість вибудовувати індивідуальну навчальну траєкторію, ставити цілі, відбирати зміст і форми навчання. На основі проведеного дослідження авторами зроблено висновок про те, що підсилена лекція може бути запроваджена в рамках методичної системи АПР (Актуалізація – Побудова знань – Рефлексія), яка презентує керований навчальний процес, в ході якого студенти не тільки отримують певну інформацію з навчальної дисципліни, але й вчаться критично осмислювати її і вводити в новий контекст. Надано приклади стратегій, які сприяють активній роботі студентів, стимулюють розумову діяльність, провокують дискусії, заохочують мислити творчо, забезпечують атмосферу поваги до різноманіття точок зору.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Бершадский М.Е. Когнитивная технология обучения: теория и практика применения / М.Е. Бершадский. – М. : Сентябрь, 2011. – 256 с.

Бим И.Л. Обязательный минимум содержания основных образовательных программ / Л.М. Бим. – М. : Просвещение, 1999. – 15 с.

Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / И.А. Зимняя. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 42 с.

Кроуфорд А. Технології розвитку критичного мислення учнів / [А. Кроуфорд, В. Саул, С. Метьюз, Д. Макінстер]. – К. : Плеяди, 2006. – 217 с.

Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах : підручник / [кол. авторів під кер. С.Ю. Ніколаєвої]. – К. : Ленвіт, 2002. – 328 с.

Соловова E.H. Методика обучения иностранным языкам : базовый курс лекций / E.H. Соловова. – М. : Просвещение, 2002. – 215 с.

Anderson J.R. Cognitive Psychology and its Implications / J.R. Anderson. – [3rd ed.]. – New York : Freeman, 1980. – 519 p.

Bruner J. The Culture of Education / J. Bruner. – Cambridge, Massachusetts, London England : Harvard University Press, 1996. – 225 p.

Penner J. Why Many College Teachers Cannot Lecture? / J. Penner. – Springfield, Illinois : Charles C. Thomas, 1984.

Costin F. Lectures Versus Other Methods of Teaching: A Review of Research / F. Costin // British Journal of Educational Technology. – 1972. – V 3. – P. 4–30.
Опубліковано
2018-03-12
Як цитувати
Свердлова, І. О., & Ядова, М. А. (2018). Використання когнітивних технологій у лекційних курсах. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов, (86), 189-195. https://doi.org/10.26565/2227-8877-2017-86-25