Використання когнітивних технологій у лекційних курсах
Анотація
Стаття присвячена вивченню дидактичного потенціалу когнітивних технологій навчання, які можуть бути використані на лекціях з курсу «Методика викладання іноземних мов». Проаналізовано підходи до проектування учбового процесу. Виявлено і обґрунтовано необхідність створення такого навчального середовища, в якому студент буде виступати суб’єктом своєї освіти, мати можливість вибудовувати індивідуальну навчальну траєкторію, ставити цілі, відбирати зміст і форми навчання. На основі проведеного дослідження авторами зроблено висновок про те, що підсилена лекція може бути запроваджена в рамках методичної системи АПР (Актуалізація – Побудова знань – Рефлексія), яка презентує керований навчальний процес, в ході якого студенти не тільки отримують певну інформацію з навчальної дисципліни, але й вчаться критично осмислювати її і вводити в новий контекст. Надано приклади стратегій, які сприяють активній роботі студентів, стимулюють розумову діяльність, провокують дискусії, заохочують мислити творчо, забезпечують атмосферу поваги до різноманіття точок зору.
Завантаження
Посилання
Бим И.Л. Обязательный минимум содержания основных образовательных программ / Л.М. Бим. – М. : Просвещение, 1999. – 15 с.
Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / И.А. Зимняя. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 42 с.
Кроуфорд А. Технології розвитку критичного мислення учнів / [А. Кроуфорд, В. Саул, С. Метьюз, Д. Макінстер]. – К. : Плеяди, 2006. – 217 с.
Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах : підручник / [кол. авторів під кер. С.Ю. Ніколаєвої]. – К. : Ленвіт, 2002. – 328 с.
Соловова E.H. Методика обучения иностранным языкам : базовый курс лекций / E.H. Соловова. – М. : Просвещение, 2002. – 215 с.
Anderson J.R. Cognitive Psychology and its Implications / J.R. Anderson. – [3rd ed.]. – New York : Freeman, 1980. – 519 p.
Bruner J. The Culture of Education / J. Bruner. – Cambridge, Massachusetts, London England : Harvard University Press, 1996. – 225 p.
Penner J. Why Many College Teachers Cannot Lecture? / J. Penner. – Springfield, Illinois : Charles C. Thomas, 1984.
Costin F. Lectures Versus Other Methods of Teaching: A Review of Research / F. Costin // British Journal of Educational Technology. – 1972. – V 3. – P. 4–30.