ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ ТЕСТУВАННЯ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ

Ключові слова: цифрові компетентності, навчальний процес, тестування, викладач, освітні технології

Анотація

https://doi.org/10.26565/2074-8922-2025-84-25

Мета. Метою роботи є дослідження, як саме впливає впровадження цифрових рішень на розвиток
цифрових компетентностей викладачів та формуванню уявлення про те, як використати знання про одні
цифрові рішення в роботі з іншими навчальними рішеннями. А також перевірити гіпотезу, що
ознайомлення викладачів з одними цифровими системами для проведення тестувань здатне підвищити
впевненість у використанні інших системам та покращити рішень цифрової компетентності у викладачів.
Методи. У дослідженні використовуються: спостереження, опитування, експериментування,
аналіз, метод вивчення й узагальнення передового педагогічного досвіду.
Результати. Ця стаття досліджує вплив цифрових інструментів, систем тестування на підвищення
рівня цифрової компетентності викладачів. У статті наводиться короткий огляд тестових систем, які
впроваджувалися в освітній процес. Після цих упроваджень було проведено оцінювання впливу обраних
цифрових тестових систем на рівень цифрових компетентностей викладачів. Оцінювання ефективності
впровадження цих систем було зроблено методом опитування викладачів за допомогою двох типів анкет:
анкета для оцінки розвитку цифрової компетентності викладачів, анкета для визначення рівня цифрової
компетентності після використання додатку для тестування (анкетування проводилося після
впровадження кожної із запропонованих програм). Результати цих анкетувань підкреслюють важливість
та актуальність формування цифрової компетентності у викладачів, а також потребу в підтримці рівня та
вдосконаленні цих навичок протягом професійної кар’єри. Також ці анкетування підтверджують гіпотезу,
що ознайомлення викладачів із цифровими системами для проведення тестувань здатне підвищити
впевненість у використанні таких систем та покращити рішень цифрової компетентності у викладачів.
Висновки. Результати цього експерименту з освоєння систем тестування показують позитивний
вплив на розвиток технічних навичок та можливість збільшити впевненість викладачів у використанні
цифрових технологій. Тому важливо проводити курси та тренінги, щоб ознайомлювати викладачів з
новітніми цифровими рішеннями, допомагати в підтримці та розвитку програмних засобів, які вже
впроваджені та допомагати з упровадженням нових технологій. Подальші напрямки розвитку цієї праці
можуть бути зосереджені на проведенні більш детального дослідження цього напрямку на більшій
кількості досліджуваних, а також на аналізі недоліків тестових систем, отриманих у рамках анкетувань з
подальшою роботою над вдосконаленням цих систем або створенням нових систем для проведення
тестувань.

In cites: Drahun V. V., Bondarenko T. S. (2025). Digital testing tools as a means of improving
teachers‘ competence. Problems of Engineering Pedagogic Education, (84), 292-302.
https://doi.org/10.26565/2074-8922-2025-84-25 (in Ukrainian)

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Bondarenko, T. S., Hromov, Ye. V., & Drahun, V. V. (2014). Computer program ―Hardware and

software complex for frontal test control of students’ knowledge during classroom lessons‖

(Patent Ukrainian No. 52410). UANIPIO. https://sis.nipo.gov.ua/uk/search/detail/1530959/ (InUkrainian).

Bondarenko, T. S., Hromov, Ye. V., Drahun, V. V. ( 2014). The mobile computer system of testing

control. Problems of Engineering and Pedagogical Education, 44, 73–79.

http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2014_44_12 (In Ukrainian).

Bondarenko, T. S., Kozhevnikov, H. K. (2016). Method of two-parameter competitive assessment

of the efficiency of a complex sensorimotor reaction of a human operator (Patent Ukrainian No

. UANIPIO. https://sis.nipo.gov.ua/uk/search/detail/821177/ (In Ukrainian).

Classtime. https://www.classtime.com/uk.html/ .

Degirmenci, R. (2021). The use of quizizzin language learning and teaching from the teachers‘

and students‘ perspectives: a literature review. Language Education and Technology (LET

Journal), 1(1), 1-11. https://langedutech.com/letjournal/index.php/let/article/view/12/1

Google Forms. https://workspace.google.com/products/forms/ .

Kahoot! https://kahoot.com /.

Lim, G. F. C., Jalil, N. A., Hidup, D. S. A., Omar, M., Kamaruzaman, F. M., & Majid, M. Z. A.

(2023). The use of google forms in teaching and learning based on teachers‘ perspective.

International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 13(12), 3746–3761.

https://doi.org/10.6007/ijarbss/v13-i12/20221

Mentimeter. https://www.mentimeter.com/ .

Mohin, M., Kunzwa, L., & Patel, S. (2022). Using mentimeter to enhance learning and teaching

in a large class. International Journal of Educational Policy Research and Review, 9(2), 48–57.

https://doi.org/10.15739/ijeprr.22.005

Ningsih, F. (2023). Classtime.Com as an AI-Based testing platform: Analysing ESP students‘

performances and feedback. Journal of Languages and Language Teaching, 11(3), 390-404.

https://doi.org/10.33394/jollt.v11i3.8286

Quizizz. https://quizizz.com/ .

Quizlet. https://quizlet.com/ .

Setiawan, M. R., & Wiedarti, P. (2020). The effectiveness of Quizlet application towards students‘

motivation in learning vocabulary. Studies in English Language and Education, 7(1), 83–95.

https://doi.org/10.24815/siele.v7i1.15359

Wang, A. I., & Tahir, R. (2020). The effect of using Kahoot! for learning – A literature review.

Computers & Education, 149, 103818. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103818

Опубліковано
2025-06-30