МОДЕЛЬ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

Ключові слова: професійна компетентність, Нова українська школа, модель управління професійною компетентністю, внутрішньошкільна методична робота, вчитель Нової української школи, критерії рівня сформованості управління професійною компетентністю

Анотація

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-70-47-55

Професійна діяльність учителя Нової української школи визначається не тільки обсягом
освітніх завдань, які вирішуються, але й значимістю цього періоду для всього розвитку і становлення
особистості дитини, її цінностей і світогляду. Метою статті є розробка та експериментальна перевірка
моделі управління розвитком професійної компетентності вчителя Нової української школи в процесі
внутрішньошкільної методичної роботи. Із метою перевірки ефективності структурно-логічної моделі
управління розвитком професійної компетентності вчителя початкової школи в процесі
внутрішшньошкільної методичної роботи використовувалися цілеспрямоване спостереження за
діяльністю вчителів Нової української школи, анкетування; тестування; педагогічний експеримент,
аналіз продуктів діяльності вчителів.
У представленому дослідженні розроблена модель включає три основні блоки: цільовий,
управлінський, діагностико-корекційний. Кожен із цих блоків складається з основних складових:
цільовий визначає мету та завдання процесу управління формування професійної компетентності
вчителів Нової української школи; управлінський – відображає наукові підходи, умови формування,
етапи реалізації моделі, методи, засоби, принципи та провідні ідеї; діагностико-корекційний –
відображає критерії та рівні сформованості професійної компетентності. Представлено п’ять етапів
моделі: цільовий, прогностичний, продуктивно-творчий, підсумковий. Визначено критерії виявлення
рівня управління розвитком професійної компетентності: усвідомлення артефактів; обізнаність у
системі розпоряджень, наказів; керування в професійній діяльності системою цінностей, розуміння
системи знань; сутність, структура, зміст та технології професійної діяльності вчителя Нової
української школи.

Завантаження

Опубліковано
2025-03-03