ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ЯК ЗАСІБ ЕФЕКТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Ключові слова: супровід, педагогічний супровід, засіб навчання, здобувачі освіти, професійна підготовка, компонент професійної підготовки

Анотація

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-69-110-118

У статті проаналізовано сучасні психолого-педагогічні дослідження, які надали змогу зробити
висновки щодо пояснення суті педагогічного супроводу та особливостей його використання як засобу
ефективної підготовки студентів в умовах закладу вищої освіти. Також розкривається суть ключових
понять: «супровід», «педагогічний супровід», «супровід професійної підготовки» з педагогічної та
психологічної точки зору. Обґрунтовано актуальність та роль педагогічного супроводу в сучасній вищій
школі як інструмента виявлення та усвідомлення нової «зони розвитку» особистості. Визначено й
охарактеризовано основні напрями та етапи педагогічного супроводу студентів під час навчання в
закладах вищої освіти та його характерні ознаки як освітнього явища. Визначено мету педагогічного
супроводу, яка полягає у створенні упорядкованої системи професійної діяльності педагога, яка б
гарантувала результативність фахової підготовки та особистого розвитку здобувача освіти.
Педагогічний супровід розглядається нами як засіб ефективної підготовки здобувачів освіти, у
зв’язку з чим у статті розкрито суть поняття «засобу».
Акцентовано увагу на тому, що педагогічний супровід здобувачів освіти в процесі професійної
підготовки спрямований забезпечити реалізацію наявного особистісного потенціалу студентів, розкриття
їхньої індивідуальності, уміння до комунікації, накопичення професійно-значущого досвіду, оволодіння
необхідними способами самоорганізації та саморозвитку. Налагоджений механізм взаємодії педагога та
студента, яка включає запобігання можливих ускладнень чи проблем супроводжуваного, діагностику
суті існуючих проблем, пошук їх рішення, консультування на етапі їх вирішення допомагає здобувачам
освіти як найкраще оволодіти рефлексивним процесом професійного становлення. Також було
зауважено, що під час реалізації педагогічного супроводу як засобу підвищення якості професійної
підготовки студентів, важливо враховувати педагогічну складову, яка дозволить зробити процес
підвищення якості професійної підготовки для студента цілеспрямованим і продуктивним.

Завантаження

Опубліковано
2025-03-03