Огляд програмних продуктів для реалізації дидактичної редукції: EXCEL, STATISTICA, SPSS

Ключові слова: дидактична редукція, соціальні медіа, великі дані, EXCEL, STATISTICA, SPSS

Анотація

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-66-29-41

У статті представлено огляд таких статистичних програмних продуктів, як Excel, STATISTICA
і SPSS, в контексті реалізації розробленого методу дидактичної редукції. Використання розроблених
критеріїв уможливило обґрунтовання ефективності використання програмних продуктів на таких
етапах: формування вихідної сукупності об'єктів дослідження і окремих показників, які
характеризують певні аспекти розвитку цих об'єктів; розрахунок інтегрального показника для
отримання узагальненої оцінки рівня розвитку об'єктів дослідження; ідентифікація впливу кожного
окремого показника на зміни інтегрального показника і редукція показників, які здійснюють
найменший вплив на інтегральний показник; групування об'єктів дослідження і редукція частини
об'єктів, виходячи з усереднених характеристик груп.
Система критеріїв оцінки програмних продуктів складалася з: поширеність і доступність;
гнучкість і функціональність (можливість введення формул вручну; можливість завдання / зміни типу,
виду, параметрів ілюстрацій; можливість реалізувати метод в одному засобі); інтерфейс (організація у
вигляді каскадних вікон; можливість отримувати результати в окремому файлі / вікні; представлення
доступних функцій в ієрархічному вигляді); швидкість аналізу (необхідність додаткових дій для
аналізу; чіткість, логічність і наочність представлення отриманих результатів; загальна продуктивність,
враховуючи витрати часу на аналіз результатів); наявність додаткових спеціальних функцій. Представлено детальний приклад реалізації методу дидактичної редукції в процесі навчання
предметної галузі розвитку соціальних медіа та великих даних. У результаті комбінування Excel,
STATISTICA і SPSS, використовуючи три найбільш адекватні варіанти комбінацій, встановлено, що
найефективнішим є поєднання Excel і STATISTICA. При цьому Excel запропоновано
використовувати на першому і другому, а STATISTICA на третьому і четвертому етапах реалізації
методу дидактичної редукції.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##
Опубліковано
2025-02-27