АДАПТИВНЕ НАВЧАННЯ У ВИКЛАДАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ У КОНТЕКСТІ ОН-ЛАЙН НАВЧАННЯ
Анотація
DOI: https://doi.org/10.26565/2074-8922-2024-83-19
Навчання іноземної мови професійного спрямування у вищих навчальних закладах зосереджене на задоволенні потреб студентів у галузі професійного спілкування. У межах дисципліни «Іноземна мова професійно-ділового спілкування» основний акцент робиться на розширенні лексичного запасу, специфічного для професійної діяльності, і його застосуванні в комунікативній практиці. Однак практика показує, що багато студентів стикаються з труднощами в освоєнні курсу через нерівномірний рівень знань і мотивації. Ця проблема посилюється тим, що в одній групі можуть навчатися студенти з різним рівнем підготовки.
Адаптивне навчання - це метод, спрямований на розв'язання цих проблем, завдяки своїй здатності враховувати індивідуальні особливості учнів, такі як рівень знань, емоційний стан, здатність до сприйняття інформації та мотивація. Основна мета адаптивного навчання - створення персоналізованого освітнього досвіду, який підлаштовується під потреби кожного студента. Для цього використовуються різні інструменти, включно з адаптивним контентом, адаптивним оцінюванням, тренажерами та адаптивним структуруванням.
Адаптивний контент дає змогу надавати студентам зворотний зв'язок і додаткові ресурси залежно від їхніх відповідей, що сприяє глибшому засвоєнню матеріалу. Адаптивне оцінювання змінює рівень складності запитань залежно від точності відповідей учня, що допомагає підтримувати їхню залученість і мотивацію. Тренажери з адаптивним оцінюванням надають студентам завдання різного рівня складності, що дає змогу відпрацьовувати навички до досягнення необхідного рівня володіння. Адаптивне структурування включає використання алгоритмів та аналізу даних для постійного поліпшення навчального процесу на основі активності та успіхів студентів. У конкретному прикладі впровадження адаптивного навчання на базі дисципліни «Іноземна мова професійно-ділового спілкування» в науково-навчальному інституті «УІПА» було розроблено та апробовується онлайн-курс на платформі MOODLE, який є допоміжним ресурсом до аудиторних занять і спрямований на індивідуалізацію процесу навчання та організацію самостійної роботи студентів. Курс дає змогу студентам із різним рівнем підготовки працювати над матеріалом у зручному для них темпі, а також покращувати свої навички через інтерактивні завдання та додаткові матеріали. Онлайн-курс включає блоки, спрямовані на розвиток лексичних, читацьких, аудитивних і письмових навичок. Важливим аспектом є те, що курс не замінює традиційні аудиторні заняття, а доповнює їх, надаючи студентам змогу глибше опрацювати матеріал та усунути прогалини в знаннях. Таким чином, адаптивне навчання пропонує перспективні рішення для підвищення якості освіти та задоволення індивідуальних потреб студентів, однак потребує комплексного підходу до розробки та впровадження, а також урахування можливих складнощів і викликів.
Як цитувати: Bryntseva O., Podorozhna A. (2024). Adaptive learning in teaching english for specific purposes in the context of online education. Problems of Engineering Pedagogic Education, (83), 224-232. https://doi.org/10.26565/2074-8922-2024-83-19
Завантаження
Посилання
Alajlani, N., Crabb, M., Murray, I. (2023). A systematic review in understanding stakeholders’ role in developing adaptive learning systems. Journal of Computers in Education, 11, 901-920. https://link.springer.com/article/10.1007/s40692-023-00283-x#Abs1
Schmid, R., Pauli, C., Stebler, R., Reusser, K., Petko, D. (2022) Implementation of technology-supported personalized learning ‒ its impact on instructional quality. The Journal of Educational Research, 115(3), 187-198. https://doi.org/10.1080/00220671.2022.2089086
Shemshack, A., Spector, J. M. (2020). A systematic literature review of personalized learning terms. Smart Learning Environments, 7 (Article number: 33). https://slejournal.springeropen.com/articles/10.1186/s40561-020-00140-9
Kerr, P. (2016). Adaptive learning. ELT Journal, 70(1), 88-93. https://doi.org/10.1093/elt/ccv055
Abid Haleem, Mohd Javaid, Mohd Asim Qadri, Rajiv Suman. (2022) Understanding the role of digital technologies in education: A review. Sustainable Operations and Computers, 3, 275-285. https://doi.org/10.1016/j.susoc.2022.05.004
Mavroudi, A., Giannakos, M., Krogstie, J. (2017). Supporting adaptive learning pathways through the use of learning analytics: Developments, challenges and future opportunities. Interactive Learning Environments, 26, 1996–2010. https://doi.org/10.1080/10494820.2017.1292531
Alharbi, K. (2023). Enhancing technical vocabulary acquisition: a multimedia strategic approach for English for specific purposes during COVID-19. Interactive Learning Environments, 32, 4812–4830. https://doi.org/10.1080/10494820.2023.2205902
Bryntseva, O., Podorozhna, A. (2023). How the role of English teacher has changed in the context of distance learning at a technical university. Warszawa (Polska), Colloquium-journal, 26 (185), 5-8. https://colloquium-journal.org/wp-content/uploads/2023/12/Colloquium-journal-2023-185-1.pdf (in Ukrainian).
Bryntseva, O.V. (2021). Monitoring techniques in foreign language learning at engineering universities. Problems of Engineer-Pedagogical Education, 73, 104-110. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-104-110 (in Ukrainian).
Wang, S., Christensen, C., Cui, W., Tong, R., Yarnall, L., Shear, L., Feng, M. (2020). When adaptive learning is effective learning: comparison of an adaptive learning system to teacher-led instruction. Interactive Learning Environments, 31(2), 793–803. https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1808794
Pane, J. F., Steiner, E. D., Baird, M. D., Hamilton, L. S., Pane, J. D. (2017). How does personalized learning affect student achievement? RAND. https://www.rand.org/pubs/research_briefs/RB9994.html
Manegre, M., Sabiri, K. A. (2020). Online language learning using virtual classrooms: an analysis of teacher perceptions. Computer Assisted Language Learning, 35(5–6), 973–988. https://doi.org/10.1080/09588221.2020.1770290
Muñoz-Basols, J., Fuertes Gutiérrez, M., Strawbridge, T., Acosta Ortega, L. (2023). Interactional patterns in the online language classroom: a quantitative analysis across proficiency levels and lesson types. Computer Assisted Language Learning, 1–27. https://doi.org/10.1080/09588221.2023.2286536
Bikowski, D., Keira Park, H., Tytko, T. (2022). Teaching large-enrollment online language courses: Faculty perspectives and an emerging curricular model. System, 105, 11–14. https://doi.org/10.1016/j.system.2021.102711
Yeh, H. C. (2024). The synergy of generative AI and inquiry-based learning: transforming the landscape of English teaching and learning. Interactive Learning Environments, 1–15. https://doi.org/10.1080/10494820.2024.2335491