МАЛОБЮДЖЕТНІ ФОРМИ І МЕТОДИ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ

  • Ю. Г. Брославский Керівник інтернет-ресурсу комерційної спрямованості (м. Київ)
  • В. Н. Данич Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, проспект Центральний, 59-а, 93400, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, Україна https://orcid.org/0000-0001-6147-2309
Ключові слова: електронна комерція, малобюджетний маркетинг, інтернет-магазин, e-commerce, електронна торгівля

Анотація

У роботі представлений огляд загальносвітових тенденцій в електронній комерції, проаналізовано стан, виявлені проблеми, які притаманні українському ринку. Показано, що в Україні існує інфра­структурний конгломерат, до складу якого входять логістичні, освітні, фінансові та інші кластери, які відповідають меті інтенсифікації процесу руху e-commerce-товару до кінцевого споживача. Разом з тим, стандарти галузі задаються обмеженим числом компаній-гігантів. Питання розвитку проектів з малими бюджетами, що володіють потенціалом мультиплікації масової зайнятості в сфері електронної торгівлі та здатні істотно знизити проблематику безробіття, залишаються за полем зору як держави, так і комерційного сектору. В результаті проведеного дослідження було зроблено висновок про актуальність і можливості розвитку малобюджетного сегменту електронної комерції в економічному розвитку країни. Розвиток українського e-commerce-ринку проходить під стимулюючим впливом загальносвітових тенденцій поширення інформаційних технологій, але одночасно стримується низкою чинників: недосконалістю законодавчої бази, недостатнім розвитком транскордонної торгівлі та малобюджетних проектів в електронній комерції. Зроблено висновок про ефективність і перспективність малобюджетних і масових її форм. Визначено основні методи та інструменти, роль держави і міжнародних грантових програм у розвитку малобюджетних форм електронної комерції. Представлена універсальна модульна схема, яку можна використовувати як основу для побудови масштабованої системи роботи з малобюджетним комерційним проектом. Проведено дослідження діяльності існуючого тематичного ресурсу комерційної спрямованості, за результатами якого запропонована універсальна модульна схема розробки та адміністрування малобюджетного сайту з можливістю масштабування під потреби в конкретній сфері діяльності інтернет-торгівлі.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Закон України «Про електронну комерцію». Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 45, ст. 410 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/675-19

2. Cтратегический национальный проект «Инновационная Украина». Март 2014. Открытое письмо [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.slideshare.net/YevgenSysoyev/ss-32699882

3. Пергаменщик М. Новый закон об e-commerce: юридические нюансы. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://ain.ua/2015/09/14/603318

4. Євтушенко Д. Д. Електронний бізнес, електронна комерція, Інтернет-торгівля: сутність та взаємозв’язок понять [Електронний ресурс]. / Д. Д. Євтушенко Режим доступу : http://www.business-inform.net/pdf/2014/8_0/184_188.pdf

5. Одарченко А. М. Особливості електронної комерції та перспективи її розвитку в Україні / А. М. Одарченко, К. В. Сподар // Бізнес Інформ. – 2015. – № 1. – C. 342–346.

6. Тардаскіна Т.М. Електронна комерція : навчальний посібник / Т. М. Тардаскіна, Є. М. Стрельчук, Ю. В. Терешко – Одеса: ОНАЗ ім. О. С. Попова, 2011. – C. 104–107.

7. Філіппова Л. Л. Електронна комерція: за і проти / Л. Л. Філіппова // Вісник Нац. техн. ун-ту ХПІ. –Х. : НТУ «ХПІ». – 2013. – № 44 (1017). – С. 58–65.

8. Ховрак І. В. Електронна комерція в Україні: переваги та недоліки / І. В. Ховрак // Економіка. Фінанси. Право. – 2013. – № 4. – С. 16–20.

9. Украинская ассоциация директ маркетинга. Исследование рынка электронной коммерции по итогам 2014 года [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.uadm.com.ua/wp-content/uploads/2015/07/e-commerce-.pdf

10. Global Retail E-Commerce Keeps On Clicking. The 2015 Global Retail E-Commerce Index™ [Electronic resource]. – Way of access : https://www.atkearney.com/consumer-products-retail/e-commerce-index/full-report/-/asset_publisher/87xbENNHPZ3D/content/global-retail-e-commerce-keeps-on-clicking/10192

11. Дубенська О. E-commerce в Україні: розвиток попри кризу. [Електронний ресурс]. / О. Дубенська – Режим доступу : http://www.epravda.com.ua/publications/2015/10/27/564857/

12. Филатова Е. Рынок электронной коммерции в Украине развивается – MasterCard [Электронный ресурс]. / Е. Филатова – Режим доступа : http://psm7.com/rynok-elektronnoj-kommercii-v-ukraine-razvivaetsya-mastercard.html

13. Компанія ТОВ «Тейлор Нельсон Софрез Україна» (TNS в Україні) Рейтинг популярних сайтів за березень 2016: Facebook.com повернувся на свою позицію [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://tns-ua.com/news/reyting-populyarnih-saytiv-za-berezen

14. Ежегодная конференция и выставка «Бизнес интернет-магазинов». [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://events.owox.ua/conf/2015/

15. Ассоциация Ритейлеров Украины. Итоги E-commerce Awards 2016: Rozetka.ua – лучший интернет-магазин, прорыв года – ModnaKasta. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://rau.com.ua/news/e-commerce-awards/

16. Некрасов В. Чому Нацбанк не пускає PayPal в Україну. Економічна Правда [Електронний ресурс]. / В. Некрасов – Режим доступу : http://www.epravda.com.ua/publications/2016/02/3/579755/
Опубліковано
2016-09-08
Як цитувати
Брославский, Ю. Г., & Данич, В. Н. (2016). МАЛОБЮДЖЕТНІ ФОРМИ І МЕТОДИ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна серія «Економічна», (90), 108-115. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/economy/article/view/6301
Номер
Розділ
Менеджмент та підприємництво