МОДЕЛЮВАННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ IT-ВІДДІЛУ ПІДПРИЄМСТВА В ІНФОРМАЦІЙНІЙ ЕКОНОМІЦІ

  • К. Ю. Кононова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Площа Свободи, 4, Харків, Харківська область, 61000, Україна http://orcid.org/0000-0001-6990-5746
  • Е. А. Журавель Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Площа Свободи, 4, Харків, Харківська область, 61000, Україна
Ключові слова: бізнес-процес, комп’ютерно-інформаційне обслуговування, інформаційна економіка, СМО, ITIL, ITSM, імітаційне моделювання, Business Studio

Анотація

Стаття присвячена оптимізації бізнес-процесів, пов’язаних з інформаційним обслуговуванням користувачів IT-відділом міжнародної організації в умовах переходу до інформаційної економіки. Оскільки підтримка інформаційних систем фахівцями конкретного напрямку полягає переважно в розв’язанні типових задач, які виникають випадково із заданою частотою, в основу дослідження була покладена теорія масового обслуговування. Крім того, в роботі використовувався процесний підхід, враховувалися методологічні принципи ITIL Foundation v.3.0 (бібліотека передового досвіду з управління інформаційними технологіями, в якій розглядаються типові моделі, описуються цілі, основні особливості, вхідні та вихідні дані різноманітних процесів, що підлягають впровадженню в IТ-відділах компаній), а також рекомендації з управління бізнес-процесами вітчизняних і зарубіжних вчених (Б. Андерсона, Н. Дубової, В. Еліферова, В. Рєпіна, О. Рудакової, М. Хаммера). Запропонована імітаційна модель обслуговування заявок IT-відділом підприємства розроблена з використанням середовища моделювання Business Studio, призначеної для проектування бізнес-архітектур. Business Studio забезпечує вирішення суміжних завдань, пов’язаних із забезпечення безперервного розвитку компанії та підтримує повний цикл ефективної системи управління: проектування – впровадження – контроль – аналіз. Статистичний аналіз звітності роботи IT-відділу дозволив оцінити тривалості виконання конкретних завдань та їх імовірнісні характеристики, на основі чого були оцінені параметри моделі. У процесі експериментування з імітаційною моделлю були виявлені «вузькі місця» в процесі обробки заявок. У результаті реінжинірингу процесу (шляхом уточнення правил розподілу запитів користувачів між фахівцями компанії) вдалося істотно скоротити середню тривалість обробки запиту, а також зменшити довжину черги заявок і підвищити ефективність процесу в цілому.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. ITIL Continual Service Improvement, ISBN 978-0-11-331049-4. – [Electronic resource]. Way of access: http://www.wikiitil.ru/books/05ITIL3 ContinualServiceImprovement.pdf

2. Андерсен Б. Бизнес-процессы. Инструменты совершенствования. / Б. Андерсен – М. : Стандарты и качество, 2005. – 271 с.

3. Биткова Т. В., Побудова імітаційних моделей систем масового обслуговування з використання пакету ARENA: /навчальний посібник/ Т. В. Биткова, К. Ю. Кононова, – Х. : ФОП Андреєв К. В., 2012. – 79 с.

4. Дубовая Н. ITSM – новая идеология управления IT, 2000. – [Электронный ресурс]. / Дубовая. – Режим доступа : http://www.osp.ru/os/2000/10/178254

5. Елиферов В. Г. Бизнес-процессы: Регламентация и управление : учебник / В. Г. Елиферов. – М. : НИЦ ИНФРА-М, 2013. – 319 c.

6. Репин В. В. Бизнес-процессы. Моделирование, внедрение, управление / В. В. Репин. – М. : Манн, Иванов и Фербер, 2013. – 512 c.

7. Рудакова О. С. Реинжиниринг бизнес-процессов : учебное пособие для студентов вузов / О. С. Рудакова. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2013. – 343 c.

8. Хаммер М. Быстрее, лучше, дешевле: девять методов реинжиниринга бизнес-процессов / М. Хаммер. – М. : Альпина Пабл., 2012. – 356 c.

9. Clifford D. Implementing ISO/IEC 20000 Certification: The Roadmap. / D. Clifford, J. Bon. – ITSM Library. Van Haren Publishing, 2008. 16 c.

10. Документація програмного забезпечення Business Studio. – [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.businessstudio.ru
Опубліковано
2016-09-08
Як цитувати
Кононова, К. Ю., & Журавель, Е. А. (2016). МОДЕЛЮВАННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ IT-ВІДДІЛУ ПІДПРИЄМСТВА В ІНФОРМАЦІЙНІЙ ЕКОНОМІЦІ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна серія «Економічна», (90), 85-90. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/economy/article/view/6274
Номер
Розділ
Моделювання, імітація та інформаційні технології в економіці й управлінні