МОДЕЛЮВАННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ IT-ВІДДІЛУ ПІДПРИЄМСТВА В ІНФОРМАЦІЙНІЙ ЕКОНОМІЦІ
Анотація
Стаття присвячена оптимізації бізнес-процесів, пов’язаних з інформаційним обслуговуванням користувачів IT-відділом міжнародної організації в умовах переходу до інформаційної економіки. Оскільки підтримка інформаційних систем фахівцями конкретного напрямку полягає переважно в розв’язанні типових задач, які виникають випадково із заданою частотою, в основу дослідження була покладена теорія масового обслуговування. Крім того, в роботі використовувався процесний підхід, враховувалися методологічні принципи ITIL Foundation v.3.0 (бібліотека передового досвіду з управління інформаційними технологіями, в якій розглядаються типові моделі, описуються цілі, основні особливості, вхідні та вихідні дані різноманітних процесів, що підлягають впровадженню в IТ-відділах компаній), а також рекомендації з управління бізнес-процесами вітчизняних і зарубіжних вчених (Б. Андерсона, Н. Дубової, В. Еліферова, В. Рєпіна, О. Рудакової, М. Хаммера). Запропонована імітаційна модель обслуговування заявок IT-відділом підприємства розроблена з використанням середовища моделювання Business Studio, призначеної для проектування бізнес-архітектур. Business Studio забезпечує вирішення суміжних завдань, пов’язаних із забезпечення безперервного розвитку компанії та підтримує повний цикл ефективної системи управління: проектування – впровадження – контроль – аналіз. Статистичний аналіз звітності роботи IT-відділу дозволив оцінити тривалості виконання конкретних завдань та їх імовірнісні характеристики, на основі чого були оцінені параметри моделі. У процесі експериментування з імітаційною моделлю були виявлені «вузькі місця» в процесі обробки заявок. У результаті реінжинірингу процесу (шляхом уточнення правил розподілу запитів користувачів між фахівцями компанії) вдалося істотно скоротити середню тривалість обробки запиту, а також зменшити довжину черги заявок і підвищити ефективність процесу в цілому.
Завантаження
Посилання
2. Андерсен Б. Бизнес-процессы. Инструменты совершенствования. / Б. Андерсен – М. : Стандарты и качество, 2005. – 271 с.
3. Биткова Т. В., Побудова імітаційних моделей систем масового обслуговування з використання пакету ARENA: /навчальний посібник/ Т. В. Биткова, К. Ю. Кононова, – Х. : ФОП Андреєв К. В., 2012. – 79 с.
4. Дубовая Н. ITSM – новая идеология управления IT, 2000. – [Электронный ресурс]. / Дубовая. – Режим доступа : http://www.osp.ru/os/2000/10/178254
5. Елиферов В. Г. Бизнес-процессы: Регламентация и управление : учебник / В. Г. Елиферов. – М. : НИЦ ИНФРА-М, 2013. – 319 c.
6. Репин В. В. Бизнес-процессы. Моделирование, внедрение, управление / В. В. Репин. – М. : Манн, Иванов и Фербер, 2013. – 512 c.
7. Рудакова О. С. Реинжиниринг бизнес-процессов : учебное пособие для студентов вузов / О. С. Рудакова. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2013. – 343 c.
8. Хаммер М. Быстрее, лучше, дешевле: девять методов реинжиниринга бизнес-процессов / М. Хаммер. – М. : Альпина Пабл., 2012. – 356 c.
9. Clifford D. Implementing ISO/IEC 20000 Certification: The Roadmap. / D. Clifford, J. Bon. – ITSM Library. Van Haren Publishing, 2008. 16 c.
10. Документація програмного забезпечення Business Studio. – [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.businessstudio.ru