Роль стратегії MVP у підвищенні конкурентоспроможності компанії в умовах швидкоплинного середовища

  • О.А. Іванова Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія» http://orcid.org/0000-0002-4948-4961
  • К.В. Берест Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія» https://orcid.org/0009-0000-6600-6657
Ключові слова: MVP, цифровий продукт, конкурентоспроможність, масштабування

Анотація

У цій статті досліджується важливість стратегії мінімально життєздатного продукту (MVP) у підвищенні конкурентоспроможності ІТ-компаній. Стратегія MVP дозволяє бізнесу розробити спрощену версію продукту, що містить лише необхідні функції, забезпечуючи швидший вихід на ринок, тестування в реальних умовах та збір відгуків користувачів. Такий підхід мінімізує ризики розробки, оптимізує використання ресурсів і допомагає компаніям рухатися ітеративно, через поступову перевірку своїх гіпотез. Завдяки випуску мінімально необхідної версії продукту компанія може стати першопрохідником та швидше закріпитися на ринку. У статті MVP визначається як мінімальна функціональна версія продукту, розроблена для тестування бізнес-гіпотез через відгуки клієнтів. Також у статті наводиться пояснення різниці між MVP, що зазвичай спрямований на перевірку ринкових гіпотез, прототипами, що мають на меті перевірку певної функціональності, та повноцінними продуктами, готовими до комерційного запуску. Зазначено, що через стратегічну валідацію ринку MVP дають змогу компаніям на ранньому етапі виявляти потреби користувачів та відповідно вдосконалювати свої продукти. У дослідженні також розглядається перехід від MVP до досягнення економії на масштабах. Із зростанням попиту компанії можуть розподіляти постійні витрати на дедалі більше число одиниць продукції, що знижує собівартість одиниці та підвищує рентабельність. Стратегія MVP дозволяє компаніям зосередитися на найважливіших функціях продукту та уникнути витрачання ресурсів на потенційно невигідні елементи, що сприяє ефективному масштабуванню. Кейси, такі як приклад компанії Aardvark, ілюструють, як бізнес може ефективно масштабувати свої MVP до масштабних повноцінних продуктів. Незважаючи на значні переваги стратегії MVP, у статті підкреслюються потенційні недоліки, такі як випуск недостатньо завершеного продукту, упереджені відгуки користувачів і технічний борг. Таким чином, хоча стратегія MVP надає цінну основу для зростання і конкурентоспроможності, компанії мають застосовувати її обережно, зі зберіганням балансу між можливістю короткострокових прискорень випуску та довгостроковою масштабованістю.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

О.А. Іванова, Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія»

кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки та права, проректор з наукової роботи

К.В. Берест, Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія»

аспірант кафедри економіки та права

Посилання

Saadatmand, M. (2017). Assessment of minimum viable product techniques: A literature review. Assessment. Portland State Universiry Engineering and Technology Management Student Projects. Retrieved from https://pdxscholar.library.pdx.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2178&context=etm_studentprojects

Reif, V. (2017). User-Centred Design Methods, Time to Market and Minimum Viable Product in Startup Development Practices (Master's thesis). Retrieved from https://aaltodoc.aalto.fi/server/api/core/bitstreams/6bd7891f-a272-4e31-89bb-ccd3734b8078/content

Szpilko, D., Szydło, J., Glińska, E., Kobylińska, U., Rollnik-Sadowska, E., & Ryciuk, U. (2021). Theoretical and practical aspects of business activity. Business planning. doi: http://dx.doi.org/10.24427/978-83-67185-02-8

Kuiko, J. (2021). Understanding and validating product-market fit of enterprise software products (Master's thesis). Retrieved from https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/133879/KuikoJuho.pdf?sequence=2&isAllowed=y

Palma Santos Gomes, A. P. (2013). Lean management applied to new business development: Experts’ analysis and examples of hardware companies (Master's thesis, Universitat Politècnica de Catalunya). Retrieved from https://upcommons.upc.edu/bitstream/handle/2099.1/17492/memoria.pdf?sequence=4&isAllowed=y

Kulkov, I., Kulkova, J., Rohrbeck, R., Menvielle, L., Kaartemo, V., & Makkonen, H. (2023). Artificial intelligence‐driven sustainable development: Examining organizational, technical, and processing approaches to achieving global goals. Sustainable Development. doi: https://doi.org/10.1002/sd.2773

Vinuesa, R., Azizpour, H., Leite, I., Balaam, M., Dignum, V., Domisch, S., ... & Fuso Nerini, F. (2020). The role of artificial intelligence in achieving the Sustainable Development Goals. Nature communications, 11(1), 1-10. doi: https://doi.org/10.1038/s41467-019-14108-y

Mohite, R., Kanthe, R., Kale, K. S., Bhavsar, D. N., Murthy, D. N., & Murthy, R. D. (2024). Integrating artificial intelligence into project management for efficient resource allocation. International Journal of Intelligent Systems and Applications in Engineering, 12(4s), 420-431.

Obschonka, M., & Audretsch, D. B. (2020). Artificial intelligence and big data in entrepreneurship: A new era has begun. Small Business Economics, 55(3), 529-539. doi: https://doi.org/10.1007/s11187-019-00202-4

Ramalingam, T., Christophe, B., & Samuel, F. W. (2018, January). How to find a minimum viable product in IoTA. In ERTS 2018 [online]. Retrieved from https://hal.science/hal-02156507

Wu, L. (2023). Agile design and AI integration: Revolutionizing MVP development for superior product design. International Journal of Education and Humanities, 9(1), 226-230. doi: https://doi.org/10.54097/ijeh.v9i1.9417

Klotins, E., Unterkalmsteiner, M., & Gorschek, T. (2019). Software engineering in start-up companies: An analysis of 88 experience reports. Empirical Software Engineering, 24, 68-102. doi: https://doi.org/10.1007/s10664-018-9620-y

Sigrid, H. (2022, May 30). The MVP in corporate innovation – How to make it work. Desifer. Retrieved from https://desifer.se/insights/mvp-in-corporate-innovation/

Bosch, J., Holmström Olsson, H., Björk, J., & Ljungblad, J. (2013). The early stage software startup development model: A framework for operationalizing lean principles in software startups. In Lean Enterprise Software and Systems: 4th International Conference, LESS 2013, Galway, Ireland, December 1-4, 2013, Proceedings (pp. 1-15). Springer Berlin Heidelberg. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-642-44930-7_1

Sudirjo, F. (2023). Marketing strategy in improving product competitiveness in the global market. Journal of Contemporary Administration and Management (ADMAN), 1(2), 63-69. doi: https://doi.org/10.61100/adman.v1i2.24

Bajwa, S. S., Wang, X., Nguyen Duc, A., & Abrahamsson, P. (2017). “Failures” to be celebrated: An analysis of major pivots of software startups. Empirical Software Engineering, 22, 2373-2408. doi: https://doi.org/10.1007/s10664-016-9458-0

Hu, T. (2023). Applying lean startup MVP methodology to China's high-tech startups in the early stage: Case study of company A. Retrieved from http://hdl.handle.net/10071/30942

Almeida, F., & Espinheira, E. (2022, March). Adoption of large-scale scrum practices through the use of management 3.0. Informatics, 9(1), 20. MDPI. doi: https://doi.org/10.3390/informatics9010020

Wijaya, M., & Dhewanto, W. (2019). Propose customer development framework for cloud-based enterprise resource planning (ERP) start-up. The Asian Journal of Technology Management, 12(2), 103-117.

Ryan, S. (2010, February 11). Google Poaches Social Search Service Aardvark. Wired. Retrieved from https://www.wired.com/2010/02/google-poaches-social-search-service-aardvark/

Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Іванова, О., & Берест, К. (2024). Роль стратегії MVP у підвищенні конкурентоспроможності компанії в умовах швидкоплинного середовища. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна серія «Економічна», (107), 43-49. https://doi.org/10.26565/2311-2379-2024-107-04