Роль технологій у стратегічному плануванні міжнародних компаній: цифрова трансформація та ефективність

  • О.В. Заіка Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-6000-9870
  • І.А. Чубка Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0009-0001-9993-7244
Ключові слова: стратегічне планування, міжнародні компанії, digital transformation, digitalisation

Анотація

Стратегічне планування в сучасному світі стає невід’ємним і важливим інструментом управління для міжнародних компаній. Ця стаття розглядає основні аспекти стратегічного планування, визначаючи його сутність, особливості та виклики, що постають перед міжнародними компаніями під час стратегічного планування. У дослідженні зосереджено увагу на стратегічному плануванні міжнародних компаній з використанням сучасних технологій та аналізі впливу цифрової трансформації на їх діяльність. Основною метою було виявлення перспектив та викликів у цій галузі. У статті відображено важливість сучасних підходів до стратегічного планування, підкреслюючи роль технологій, зокрема цифрової трансформації, у досягненні успіху міжнародних компаній, у світі викликів у вигляді глобалізації та цифровізації. В ході дослідження розглянуто різноманітні технології, що використовуються у стратегічному плануванні, та порівняно їх функціональні та цінові характеристики. Висвітлюючи значення і вплив цифрових інновацій на стратегічне планування, стаття також пропонує поглиблений розгляд можливостей використання сучасних технологій у процесах прийняття рішень і формування стратегій, зокрема у вигляді впровадження аналітичних систем, задля підвищення ефективності стратегічної та оперативної діяльності міжнародних компаній. Досліджується питання цифрової трансформації, що дозволяє отримати більш повне уявлення про цілісну картину впливу технологій на стратегічні рішення компаній. На основі досліджень порівняння аналітичних систем, зроблено висновок про те, що ефективна цифрова трансформація може значно покращити стратегічне планування міжнародних компаній, забезпечуючи їм конкурентні переваги та збільшуючи їхню ефективність у глобальному бізнес-середовищі. Таким чином, врахування цифрової трансформації стає невід'ємною складовою успішного стратегічного планування міжнародних компаній, сприяючи їхньому сталому розвитку та конкурентоспроможності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

О.В. Заіка, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

старший викладач закладу вищої освіти кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва

І.А. Чубка, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

Студентка

Посилання

Bozintan, A.G., Crișan, E.L., Pinco, O. (2023). The impact of digital transformation on strategic management. The Annals of the University of Oradea. Economic Sciences, 3 (1), 647-657. doi: https://doi.org/10.47535/1991auoes32(1)049

Melović, B.et al. (2020). The impact of digital transformation and digital marketing on the brand promotion, positioning and electronic business in Montenegro. Technology in Society, 63 (101425). doi: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101425

Pereira, C.S. et al. (2022). The Importance of Digital Transformation in International Business. Sustainability, 14( 2), 834. doi: https://doi.org/10.3390/su14020834

Mishra, D.B. et al. (2023). Better together: Right blend of business strategy and digital transformation strategies. International Journal of Production Economics, 109040. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2023.109040

Danilova, E.I., Pasichna, A.P. (2016).Strategic planning as the basis for implementing foreign economic activity by Ukrainian enterprises in the conditions of European integration. Economics. Finance. Law, 4(1), 15-19. (in Ukrainian)

Harnaha, V.V. (2016). Strategic planning as the basis for sustainable development. Journal "Efficient Economy" – a scientific professional publication on economics, 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5283 (in Ukrainian)

Dyachkov, D.V. (2020).Information approach to strategic enterprise management in dynamic business environments. Scientific Bulletin of the International Humanities University, 1, 68-73. doi: https://doi.org/10.32841/2413-2675/2020-45-11 (in Ukrainian)

Gong, C., Ribiere, V. (2020). Developing a unified definition of digital transformation. Technovation. P. 102217. doi: https://doi.org/10.1016/j.technovation.2020.102217.

Herbert, L. (2017). Digital Transformation: Build Your Organization's Future for the Innovation Age. Bloomsbury Publishing Plc.

Halazyuk, N.M. (2013). Strategic planning of foreign economic activity as the basis for enterprise management at the present stage of development. Economic sciences, 10(2), 56-62. (in Ukrainian)

Kutidze, L.S. (2003).The role of strategic marketing in forming the export potential of the region. Bulletin of Lviv Polytechnic National University: Logistics, 472, 103-108. (in Ukrainian)

Yatsenko, O.V., Yatsenko, V.M., Yatsenko, V.O. (2020). Features of enterprise strategic management in the paradigm of modern challenges. Modern Economics, 23, 239-245. doi: https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-38 (in Ukrainian)

Sazonova, S., Novikov, D. (2023). Controlling strategic management in enterprises in the conditions of the digital economy. Tavria Scientific Bulletin. Series: Economics, 15, 201-208. doi: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2023.15.24 (in Ukrainian)

Panchuk, A., Malkova, K. (2021). Theoretical foundations of digital strategy formation for enterprises. Economics and Society, 34. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-76 (in Ukrainian)

Posipaiko, Ye.A. (2021). The impact of digitization on enterprise strategic management // Politics. Current issues of science: abstracts of the XXI International scientific-practical conference of higher education and young scientists. National Aviation University. Kyiv, 26-27. (in Ukrainian)

Semenenko, Yu. (2024). The role of digital transformation in company strategic management. Scientific perspectives, 3(45). doi: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2024-3(45)-718-731 (in Ukrainian)

Deloitte. (2023). Mapping Digital Transformation Value. Retrieved from https://www.deloitte.com/global/

Al-Filali, I.Y. et al. (2023). Modification of Strategic Planning Tools for Planning Financial Sustainability in ‎Higher Education Institutions. Journal of Engineering Research. doi: https://doi.org/10.1016/j.jer.2023.11.015

Analytics Tools & Solutions for Your Business – Google Analytics. (2024). Google Marketing Platform. Retrieved from https://marketingplatform.google.com/about/analytics/

Adobe Analytics. (2024). Adobe Experience Cloud. Retrieved from https://business.adobe.com/ua/products/analytics/adobe-analytics.html

Опубліковано
2024-06-30
Як цитувати
Заіка, О., & Чубка, І. (2024). Роль технологій у стратегічному плануванні міжнародних компаній: цифрова трансформація та ефективність. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна серія «Економічна», (106), 47-55. https://doi.org/10.26565/2311-2379-2024-106-05
Розділ
Моделювання та інформаційні технології в економіці й управлінні