Застосування цифровізації та цифрового маркетингу для відновлення економіки України

  • Н.В. Назаренко Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-6100-4193
  • А.В. Ночовка Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0009-0000-8727-9080
Ключові слова: відновлення економіки, цифрові технології, цифровізація, цифровий маркетинг, інформаційні ресурси

Анотація

Стаття присвячена дослідженню можливості застосування цифрових технологій та цифрового маркетингу для післявоєнного відновлення економіки України. Війна в Україні призвела до значних руйнувань та економічних втрат, тому важливо вже зараз шукати можливі шляхи відновлення та розвитку української економіки з використанням сучасних цифрових інструментів. Зазначимо, що аналіз та обґрунтування ролі цифрових технологій у відновленні та розвитку економіки з позиції цифрового маркетингу, ще не були належним чином досліджені. Метою статті є аналіз особливостей цифровізації та цифрового маркетингу, а також визначення можливостей їх подальшого застосування для розвитку та післявоєнного відновлення економіки України. Виявлено основний напрямок державного розвитку у сфері цифрових технологій. У рамках статті проведено дослідження виникнення терміну «цифровий маркетинг» та надано авторське визначення поняття. Зроблено огляд основних теоретичних положень даної категорії. З’ясовано основні принципи впровадження та дії цифрового маркетингу в умовах воєнних дій. Проаналізовано основні переваги та проблеми застосування цифрового маркетингу для відновлення економіки країни. Досліджено швидку адаптацію цифрового маркетингу до змін та акцентовано увагу на постійному вдосконалені знань, щодо нових методів та інструментів у цій галузі. Стаття містить рекомендації щодо впровадження цифровізації та цифрового маркетингу в різні галузі. Для успішного застосування методів та інструментів цифрового маркетингу уряд, бізнес та громадянське суспільство має застосувати комплексний підхід. Практичне застосування полягає у застосуванні висновків роботи для подальшої побудови стратегії післявоєнного відновлення держави. Рекомендації щодо впровадження цифровізації та цифрового маркетингу можуть бути корисними для підприємств, органів державної влади та громадських організацій.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Н.В. Назаренко, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

старший викладач закладу вищої освіти кафедри економічної кібернетики та прикладної економіки

А.В. Ночовка, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

Студентка

Посилання

Faisal, A. (2016). Marketing strategies in online/digital marketing. Account and Financial Management Journal, 1, 08 (Dec. 2016), 479–486. doi: https://doi.org/10.18535/afmj/v1i8.01

Gedi̇k, Y. (2020). A new window in marketing: Digital marketing. Journal of Business in the Digital Age, 63-75. doi: https://doi.org/10.46238/jobda.726408

Kvitka, A., Kramarenko, A., Davydov, D., Pasmor, M., & Diachek, O. (2021). Digital business research for small and medium-sized enterprises: The case of Ukraine. Problems and Perspectives in Management, 19(1), 177-184. doi: https://doi.org/10.21511/ppm.19(1).2021.15

Morris, N. (2009). Understanding digital marketing: Marketing strategies for engaging the digital generation. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 10(4), 384-387. doi: https://doi.org/10.1057/dddmp.2009.7

Chomiak-Orsa, I., Liszczyk, K. (2020). Digital marketing as a digital revolution in marketing communication. Informatyka Ekonomiczna, 2020(2), 9-19. doi: https://doi.org/10.15611/ie.2020.2.01

Vynogradova, O. V., & Nedopako, N. M. (2021). Digital marketing: Evolution of development in Ukraine. Economic Bulletin of the National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute", (18). doi: https://doi.org/10.20535/2307-5651.18.2021.240678 (in Ukrainian)

Bosovska, M., Bovsh, L., & Okhrimenko, A. (2022). Digital transformation of marketing technologies. Herald of Kyiv National University of Trade and Economics, 144(4), 52-71. doi: https://doi.org/10.31617/1.2022(144)04 (in Ukrainian)

Dziamulich, M. & Shmatkovska, T. (2022). The influence of modern information systems and technologies on the formation of the digital economy. Economic Forum, 1(2), 3-8. doi: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-2-1 (in Ukrainian)

Vasyltsiv, N. (2019). Digital marketing as a constituent of the promising direction of industry 4.0 development. Scientific Opinion: Economics and Management, 2(64). doi: https://doi.org/10.32836/2521-666x/2019-2-64-4

Kudlai, V. (2023). Development of digital marketing in the conditions of globalization. Business analytics: models, tools and technologies: materials of the IV International Scientific and Practical Conference. 251–253. Retrieved from https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59028 (in Ukrainian)

Shevchenko, O., Strelets, A. (2022). Digitization of business processes during the war. Business, innovations, management: problems and prospects: a collection of abstracts of reports of the III International. Scientific and practical Conf. 246-247. Retrieved from http://confmanagement.kpi.ua/proc/article/view/272085 (in Ukrainian)

Panchenko, M. (2023). Digital transformation as a direction of post-war recovery and implementation of Ukraine's innovation and investment potential. Economy and society, (51). doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-51-4 (in Ukrainian)

Tkachuk, N. (2022). Digitization of the financial and economic sphere in Ukraine: Status and development prospects. Economic Journal of Lesya Ukrainka Volyn National University, 3(31), 18-28. doi: https://doi.org/10.29038/2786-4618-2022-03-18-28 (in Ukrainian)

Project of the National Economic Strategy 2030. (2022). Retrieved from https://nes2030.org.ua/ (in Ukrainian)

World Intellectual Property Organization (WIPO). (2023). Global innovation index 2023. Retrieved from https://www.wipo.int/global_innovation_index/en/2023/

Vytvytska, O., Suvorova, S., & Koryugin, A. (2022). The influence of digital marketing on the development of entrepreneurship in the conditions of war. Economy and Society, (40). doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-66 (in Ukrainian)

Ugolkova, O. (2021). Digital marketing and social networks. Management and Entrepreneurship in Ukraine: The Stages of Formation and Problems of Development, 2021(1), 146-152. doi: https://doi.org/10.23939/smeu2021.01.146 (in Ukrainian)

Semenda, D., & Semenda, O. (2023). Implementation of digital marketing at enterprises of the agro-industrial complex of Ukraine. Grail of Science, (25), 54-59. doi: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.17.03.2023.006 (in Ukrainian)

Raiko, D. V., Krolivets, I. V., Drepin, I.M., & Paimash, G.V. (2024). Peculiarities of the use of digital marketing in the process of rebuilding the economy of Ukraine. Efektyvna ekonomika, (1). doi: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.1.29 (in Ukrainian)

Ukraine recovery plan. (2022). The Recovery of Ukraine. Retrieved from https://recovery.gov.ua/ (in Ukrainian)

Опубліковано
2024-06-30
Як цитувати
Назаренко, Н., & Ночовка, А. (2024). Застосування цифровізації та цифрового маркетингу для відновлення економіки України. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна серія «Економічна», (106), 39-46. https://doi.org/10.26565/2311-2379-2024-106-04
Розділ
Моделювання та інформаційні технології в економіці й управлінні